VŠTE:MAD_s Manažerské dovednosti - prakti - Informace o předmětu
MAD_s Manažerské dovednosti - praktiky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD. (přednášející)
Ing. Milan Talíř, MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAD_s/A3: Ne 29. 9. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 13. 10. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 15. 12. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, R. Kušnirová
MAD_s/E4: Ne 29. 9. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 13. 10. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Ne 1. 12. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, R. Kušnirová
MAD_s/P01: St 11:25–12:55 B1, R. Kušnirová
MAD_s/S01: Čt 9:40–11:10 E7, R. Kušnirová
MAD_s/S02: Čt 8:00–9:30 E7, R. Kušnirová
MAD_s/S03: Čt 14:50–16:20 I301( spojená s I302), R. Kušnirová
MAD_s/S04: Čt 16:30–18:00 I301( spojená s I302), M. Talíř - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je připravit budoucí úspěšné manažery, kteří budou dosahovat příznivých výsledků prostřednictvím efektivního řízení a odpovědného přístupu k podnikovým cílům. V průběhu kurzu se studenti naučí pomocí praktických úkolů analyzovat a řešit komplexní problémy, rozhodovat se na základě dostupných dat a informací, a efektivně realizovat a koordinovat manažerské činnosti v souladu s aktuálními environmentálními požadavky. Součástí výuky je kladen důraz na rozvoj environmentálních dovedností, které jsou klíčové pro současné manažery a zahrnují mimo jiné schopnost prosazovat udržitelné hodnoty v podniku, řídit environmentální rizika a sledovat ekologické dopady rozhodnutí organizace. Studenti se tak učí, jak integrovat environmentálně odpovědné principy do strategických a operačních činností, jako je řízení zdrojů, ekologická inovace a environmentální reporting. Důraz je kladen na pravidelnou kontrolu a zpětnou vazbu mezi vyučujícím a studenty, což jim umožňuje nejen zlepšovat své dovednosti, ale i prohlubovat porozumění vzájemné interakce mezi ekonomickými cíli podniku a jeho ekologickými odpovědnostmi.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student umí:
1. osvojit si základní manažerské dovednosti,
2. ovládat a v praxi uplatňovat principy a zásady manažerských funkcí,
3. analyzovat řešené problémy a rozhodovat,
4. implementovat/realizovat a koordinovat manažerské funkce,
5. podporovat environmentálně udržitelné hodnoty a postupy v rámci firemních procesů,
6. identifikovat a vyhodnotit environmentální rizika spojená s činnostmi podniku a navrhnout opatření pro jejich minimalizaci,
7. efektivně implementovat principy udržitelného řízení zdrojů. - Osnova
- Přednášky:
- 1) Manažerské dovednosti – charakteristika, klasifikace
- 2) Řídící a rozhodovací manažerské dovednosti
- 3) Leadership, vedení týmu a organizační manažerské dovednosti
- 4) Komunikační dovedností a delegování pravomocí
- 5) Finanční a kontrolní dovednosti
- 6) Koncepční, analytické a digitální dovednosti
- 7) Úvod do environmentálních manažerských dovedností – role manažera v prosazování environmentálních hodnot v podniku
- 8) Legislativní dovednosti a dodržování environmentálních předpisů
- 9) Environmentálně-koncepční dovednosti
- 10) Manažerské dovednosti v oblasti – environmentální řízení podnikových zdrojů
- 11) Manažerské dovednosti v oblasti – ekologické inovace a udržitelnost
- 12) Manažerské dovednosti v oblasti – řízení environmentálních rizik
- 13) Manažerské dovednosti v oblasti – environmentální reporting
- Semináře:
- 1. Aplikace manažerských dovednosti v podnikové praxi.
- 2. Aplikace řídících a rozhodovacích dovedností v manažerské praxi.
- 3. Aplikace leadership, vedení týmu a organizačních dovedností v manažerské praxi.
- 4. Aplikace komunikačních dovedností a delegování pravomocí v manažerské praxi.
- 5. Aplikace finančních a kontrolních dovedností v manažerské praxi.
- 6. Aplikace koncepčních, analytických a digitálních dovednosti v manažerské praxi.
- 7. Aplikace environmentálních manažerských dovedností v podnikové praxi.
- 8. Aplikace legislativních dovedností a dodržování environmentálních předpisů v manažerské praxi.
- 9. Aplikace environmentálně-koncepčních dovedností v manažerské praxi.
- 10. Aplikace environmentálního řízení podnikových zdrojů v manažerské praxi.
- 11. Aplikace řízení ekologických inovací a udržitelnosti v manažerské praxi.
- 12. Aplikace řízení environmentálních rizik v manažerské praxi.
- 13. Aplikace environmentálního reportingu v manažerské praxi.
- Literatura
- povinná literatura
- PAVLICA, K., JAROŠOVÁ, E. a R. B. KAISER, 2015. Vyvážený leadership. Dynamika manažerských dovedností. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-289-5.
- doporučená literatura
- WHETTEN, D. A. and K. S. CAMERON, 2016. Developming Management Skills. New York: Global Edition, 9/E. ISBN 978-12-9209- 748-0.
- GILLETTE, M., 2015. Mind Boss: Using the Tenets of Tough Thinking to Take Charge of Your Thoughts and Transform Your Life. New York: Outskirts. ISBN 978-14-7875-337-7.
- MAXWELL, J. C., 2017. Staňte se lídrem 101: co musí každý lídr umět. Praha: Euromedia. ISBN 978-80-7549-228-9.
- McGRATH, J. a B. BATES, 2015. 89 nejdůležitějších manažerských teorií pro praxi. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7861-382-3.
- TRACY, B., 2016. 100 zákonů obchodního úspěchu. Praha: Synergie. ISBN 978-80-7370-360-8.
- HESS, D. W., 2018. Leadership by Engineers and Scientists: Professional Skills Needes to Success in a Changing World. New York: WILEY. ISBN 978-1-119-43659-1.
- PILAŘOVÁ, I., 2016. Leadership & management development: role, úlohy a kompetence managerů a lídrů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5721-6.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Případová studie 13 23 Příprava na průběžné hodnocení 26 52 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 39 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Proaktivní přístup na seminářích 5 %
Uplatnění prezentačních/komunikačních a manažerských dovedností na aplikačním příkladu z~uživatelského prostředí na vybrané téma formou ústní prezentace s~podporou informačních a komunikačních technologií 25 %
Případová studie 70 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
Proaktivní přístup na seminářích, zapojení do diskuse, analytické a kritické myšlení - 5 bodů (tj. 5 %)
uplatnění prezentačních/komunikačních a manažerských dovedností na aplikačním příkladu z~uživatelského prostředí na vybrané téma formou ústní prezentace s~podporou informačních a komunikačních technologií – 25 bodů (tj. 25 %)
Závěrečné hodnocení
Případová studie (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70–0) + body z~průběžného hodnocení (30–0): A 100-90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Účast ve výuce předmětu v prezenční i kombinované formě studia řeší samostatná vnitřní norma na VŠTE – Evidence docházky studentů na VŠTE. Informace pro studenty s ISP (individuálním studijním plánem) Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou odevzdávat z předmětu Manažerské dovednosti – praktiky vypracovanou Případovou studii (100 %). Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího předmětu Manažerské dovednosti – praktiky (kusnirova@vste.cz nebo talir@vste.cz). V případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se studenti s ISP mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím e-mailu (kusnirova@vste.cz).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/MAD_s