VŠTE:BDP Budovy a prostředí - Informace o předmětu
BDP Budovy a prostředí
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. Ing. Ingrid Juhásová Šenitková, CSc. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BDP/PS3: Ne 7. 4. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, Ne 5. 5. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, Ne 19. 5. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, 13:05–14:35 E6, I. Juhásová Šenitková, M. Kraus
BDP/P01: každé liché pondělí 11:25–12:55 B3, každé liché pondělí 13:05–14:35 B3, I. Juhásová Šenitková
BDP/S01: každou lichou středu 11:25–12:55 B1, každou lichou středu 13:05–14:35 B1, M. Kraus
BDP/S02: každé liché úterý 14:50–16:20 D515, každé liché úterý 16:30–18:00 D515, M. Kraus - Předpoklady
- Doporučuje se absolvování a znalost předmětů Fyzika, Chémie a Stavební fyzika I
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu Budovy a prostředí je seznámit studenta s problematikou teorie vnitřního prostředí budov s cílem respektovat zákonitosti envirosystému budov. Prezentované budou základní poznatky o vybraných škodlivinách ve vztahu na jejich charakteristiku, zdroje a potenciální výskyt ve vnitřním prostředí budov. Důraz je kladen na pochopení vybraných souvislostí se stavebními konstrukcemi a soustavami technických zařízení budov. Po absolvování předmětu je student schopen posoudit a optimalizovat jednotlivé složky fyzikální, chemické a biologické podstaty v zájmu komfortu, hygieny a bezpečnosti vnitřního prostředí budov.
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen adresně identifikovat fyzikální, chemické a biologické složky vnitřního prostředí budov. Pochopí interakční vazby a bude schopen určit a popsat jejich zdroje, biologické účinky a možnosti eliminace.
- Osnova
- 1. Budovy a prostředí, envirosystém budov. 2. Teplota a vlhkosť vnútorného prostredia budov. 3. Hluk v budovách –akustická mikroklíma. 4. Radón ve vnitřním prostředí budov. 5. Těkavé organické látky ve vnitřním prostředí budov. 6. Oxidy dusíka ve vnitřním prostředí budov. 7. Tuhé častice – aerosoly ve vnitřním prostředí budov. . 8. Ódery ve vnitřním prostředí budov. 9. Mikroorganizmy ve vnitřním prostředí budov. 10. Elektrostatická, elektromagnetická energie v budovách. 11. Aeroióny ve vnitřním prostředí budov. 12. Vnímaná kvalita prostředí budov 13. Interakce architektonické, konstrukční a environmentální tvorby.
- Literatura
- povinná literatura
- JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid, Michal KRAUS a Petra NOVÁKOVÁ. Budovy a prostředí: Adresná identifikace, analýza výskytu a metodologie optimalizace vybraných složek vnitřního prostředí budov. 1. vyd. Stalowa Wola, Polsko: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2018, 278 s. ISBN 978-83-63767-31-0. info
- JUHÁSOVÁ ŠENITKOVÁ, Ingrid. Vnímaná kvalita prostředí a výkonnost uživatelů budov. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, 136 s. ISBN 978-80-7468-104-2. info
- doporučená literatura
- • Jokl Miloslav Teorie vnitřního prostředí budov, ES ČVUT, Praha 1993
- • Jokl Miloslav Zdravé obytné a pracovní prostředí, Academia 2001
- neurčeno
- • Jokl : Microenvironment. The theory and practice of indoor environment. Thomas Illiniois USA 1989
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 40 63 Příprava na závěrečný test 18 18 Seminární práce 20 20 Účast na přednáškách 26 16 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 13 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
projekt - semestrální 30 % - Podmínky testu
- Nutno splnit: docházka 70 %, minimálně 2 konzultace za semestr. Semestrální projekt ze cvičení nutno odevzdat před zkouškou (hodnocení 0-30 bodů). Písemná zkouška obsahuje veškerou probranou problematiku (hodnocení testu 0-70 bodů) s~případným ústním dozkoušením. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~vypracování a prezentaci semestrálního projektu (30 - 0):A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BDP