VŠTE:RLZ_KDO Komunikační dovednosti - Informace o předmětu
RLZ_KDO Komunikační dovednosti
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_KDO/Z2: So 12. 3. 13:05–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, So 26. 3. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, L. Ližbetinová
RLZ_KDO/S02: Čt 9:40–11:10 N107, L. Ližbetinová
RLZ_KDO/S03: Čt 8:00–9:30 N007, L. Ližbetinová
RLZ_KDO/S05: Pá 13:05–14:35 N010, L. Ližbetinová - Předpoklady
- Nejsou požadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení s praktickými možnostmi řešení problematiky mezilidské komunikace, verbálními a neverbálními prostředky s důrazem nácvik prezentačních dovedností. Současně je cílem předmětu rovněž seznámení s teorii komunikace a jejím praktickém uplatňováním, vědomé usměrňování vlastního komunikačního chování a chování ostatních účastníků komunikace a zvládnutí asertivního a taktického jednání.
- Výstupy z učení
- -používá a rozumí základním pojmům vztahujícím se na oblast mezilidské komunikace,
-zná podstatu a způsob použití základních komunikačních dovedností,
-chápe a dokáže vysvětlit vzájemné souvislosti a použití komunikačních dovedností,
-aplikuje získané poznatky v praxi pro úspěšný výkon svého povolání,
-je schopen reflexe a sebereflexe využití získaných kompetencí v praxi. - Osnova
- Semináře
- 1. Komunikace a komunikační proces.
- 2. Rétorika, osobní prezentace.
- 3. Verbální komunikace, paralingvistické složky komunikace.
- 4. Neverbální komunikace a její vztah k verbální složce komunikace.
- 5. Neverbální komunikace a její využití v praxi.
- 6. Zpětná vazba v komunikaci.
- 7. Empatie, aktivní naslouchání.
- 8. Koučing a jeho využití při řízení lidských zdrojů.
- 9. Vedení rozhovorů, pracovní porady.
- 10. Manažerská komunikace, a komunikace v týmu.
- 11. Asertivita a znaky asertivního vystupování.
- 12. Problémy v komunikaci a jejich příčiny, řešení konfliktů.
- 13. Sebereflexe v komunikaci.
- Literatura
- povinná literatura
- VETRÁKOVÁ, M. a J. KLINCKOVÁ, 2013. Efektívna komunikácia - predpoklad úspešnosti manažéra. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela. ISBN 978-8055706023.
- SZARKOVÁ, M., 2018. Komunikácia v manažmente. Alphen aan den Rijn: Wolters Kluwer. ISBN 9788075981844.
- SEEMANN, P., 2021. Komunikačné techniky. Žilina: EDIS – vydavatelství Žilinskej univerzity. ISBN 9788055417936
- DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Praha: Grada, 2008, 512 s. ISBN 978-80-247-2018-0. info
- doporučená literatura
- FIEDLER, K. T., 2007. Social Communication. Abingdon: Taylor & Francis. ISBN 978-1-84169-428-3.
- LAHNEROVÁ, D., 2012. Asertivita pro manažery: Jak využít pozitiva asertivní komunikace k dosažení svých cílů. 2. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-4406-6.
- TAKÁČOVÁ, Ľ., 2015. Koučing bez kouča na každý deň. Bratislava: Life Up. ISBN 8588005891035.
- STELLNER, František. Komunikační dovednosti : studijní skripta. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2014, 159 s. ISBN 978-80-7468-066-3. info
- ČERNÝ, Vojtěch. Řeč těla : [neverbální komunikace pro obchodníky i pro běžný život]. 2. vydání. Brno: Edika, 2012, 296 s. ISBN 978-80-266-0124-1. info
- ARMSTRONG, Michael. Jak se stát ještě lepším manažerem : kompletní soupis osvědčených technik a nezbytných dovedností. 6. vydání. Praha: Ekopress, 2006, 308 s. ISBN 80-86929-00-0. info
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Aktivita na seminářích (dílčí úkoly) 2 2 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 12 30 Příprava na závěrečný test 10 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Účast na závěrečném testu 2 2 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Aktivita na seminářích (dílčí úkoly) 30 %
Závěrečný test přes odpovědník 70 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení:
aktivita na semináři (dílčí úkoly) – 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test přes odpovědník – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů, tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů, tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): Z~100 - 70, XN 69 - 30 (s možností opakovat test), N 29 - 0 (nezapočteno).
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70 % účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.
- Informace učitele
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v součtu dosáhnout z průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z průběžného hodnocení (30 - 0): Z 100 - 70, NX 69 - 30 (s možností opakovat test), N 29 - 0 (nezapočteno).
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude plněná, bude student automaticky klasifikován „F“ resp. „N“.
Studenti s individuálním studijním plánem budou hodnoceni pouze prostřednictvím 100 bodového závěrečného testu ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu lizbetinova@mail.vstecb.cz.
Studenti kombinovaného studia odevzdávají semestrální práci do 8.5.2022 v rámci odevzdávárny. Kompletní shrnutí podmínek hodnocení předmětu i s termíny je uvedeno v materiálech k předmětu: https://is.vstecb.cz/auth/el/vste/leto2022/RLZ_KDO/um/ - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/RLZ_KDO