VŠTE:RIZ Řízení změn - Informace o předmětu
RIZ Řízení změn
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Jan Váchal, CSc. (přednášející) - Garance
- prof. Ing. Jan Váchal, CSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RIZ/A4: So 3. 3. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, So 21. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, T. Jambal
RIZ/P01: Út 13:05–14:35 B1, T. Jambal - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu Řízení změn je naučit studenty racionálně, inovativně a kriticky uvažovat a osvojit si nezbytné široké spektrum manažerských dovedností. Po absolvování předmětu si student prohloubí meziooborové znalosti, na jejichž základě dokáže s vyšší mírou spolehlivosti predikovat změny, celistvě posoudit rizika a volit vhodná řešení.
- Výstupy z učení
- Student:
- zná teorii řízení změn;
- umí analyzovat potřebnost změn;
- umí predikovat změny;
- ovládá regulaci krizí jako zdroj změny;
- umí motivovat k procesním změnám;
- zná souvislost finanční analýzy a řízení změn;
- ovládá screening změn;
- rozumí podstatě externích změn;
- rozumí podstatě interních změn;
- rozumí holistickým aspektům změn v korporacích. - Osnova
- 1. Úvod do problematiky, definice základních pojmů a principů, historický exkurz, komplexnost vytváření rozhodnutí.
- 2. Východiska a cíle projektu, analýzy případových studií.
- 3. Kritický přístup k historickým, současným a výhledovým případům, možná poučení z přelomových způsobů učení.
- 4. Predikce změny, chápání a "využívání krizí" a ostatních vývojových tlaků k získání konkurenční výhody.
- 5. Adaptace na změnu a vyvolávání změn jako součást konkurenčního boje.
- 6. Metodické principy ke zpracování samostatné práce - rešerše, analýza, diskuze, syntéza a manažerská východiska.
- 7. Motivace a mechanizmy k vytváření a vyvolávání změn, postoj ke změnám, které vytváří konkurenční prostředí.
- 8. Přednosti a slabiny finančních analýz v souvislostech řízení změn.
- 9. Screening a posuzování aspektů změn, tvorba a zpětné posouzení manažerských rozhodnutí.
- 10. Polemika nad projekty, které se věnují externě vyvolaným celospolečenským změnám.
- 11. Polemika nad projekty, které se věnují externě vyvolaným technologickým změnám.
- 12. Polemika nad projekty, které se věnují změnám vyvolaným podnikem interně.
- 13. Holistické aspekty změn v korporacích, diskuze nad aktuálními tématy.
- Literatura
- povinná literatura
- KUBÍČKOVÁ, Lea a Karel RAIS. Řízení změn ve firmách a jiných organizacích. Praha: Grada 2012. ISBN 978-80-247-4564-0.
- OCHRANA, František a Milan PŮČEK. Efektivní zavádění a řízení změn ve veřejné správě: smart administration. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2011. ISBN 978-80-7357-667-7.
- TOMAN, Miloš. Řízení změn. Praha: Alfa Publishing, 2005. ISBN 80-86851-13-3.
- doporučená literatura
- THOMPSON, John a Frank MARTIN. Strategic management. 6th ed. Andover: Cengage Learning, 2010. ISBN 9781408018071.
- Zákon o obchodních korporacích s komentářem: s účinností od 1. 1. 2014 nahrazuje obchodní zákoník. Praha: Grada 2014. ISBN 978-80-247-4834-4.
- КОЖЕВИНА, О. В. Упрабление изменениями. Москва: Инфра-М, 2012. ISBN 978-51-6005-129-1.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
partnerská výuka
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 42 Příprava na závěrečný test 32 28 Účast na přednáškách 20 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- test - závěrečný 100 % Závěrečný test je nutno splnit min. na 70 bodů (70%) - hodnocení Písemná zkouška - hodnotící škála: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (léto 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2018/RIZ