VŠTE:MARK Marketing - Informace o předmětu
MARK Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
- Rozsah
- 4/0/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MARK/A6: Ne 29. 9. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:10 B1, Ne 27. 10. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–17:15 B1, Ne 15. 12. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, P. Martíšková, M. Vítek
MARK/P01: Po 14:50–16:20 B1, Po 16:30–18:00 B1, P. Martíšková, M. Slabá - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH ( 212 ) && MAX_PREZENCNICH ( 356 )
zájem o marketing a propagaci - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení se základy marketingu, vysvětlení a pochopení výchozích principů marketingu a základních marketingových pojmů
("4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), marketingový výzkum, segmentace, nákupní chování, atd.).
Absolvováním předmětu získá student komplexní přehled a znalosti z oblasti marketingu a díky projektovému přístupu k výuce bude absolvent schopen řešit reálné marketingové problémy. - Výstupy z učení
- Úspěšný absolvent prakticky řeší základní marketingové problémy
dokáže určit základní segmentační kritéria pro vybraný produkt (výrobek, či službu)
je schopen analyzovat nástroje marketingového mixu (produkt, cena, komunikační mix, distribuce).
Absolvent je schopen navrhnout celkový marketingový výzkum a správně připravit a zpracovat dotazníkové šetření. - Osnova
- 1. Úvod do předmětu, historický vývoj marketingu. Seznámení s prací v semestru. Vytvoření týmů pro skupinový projekt. Zadání prvního dílčího úkolu skupinového projektu.
- 2. Diskuze k prvnímu dílčímu úkolu. Marketingový informační systém, marketingový výzkum.
- 3. Základní metody marketingového výzkumu.
- 4. Diskuze k prvnímu dílčímu úkolu. Kupní chování zákazníků.
- 5. Proces STP - Segmentace, targeting, positioning.
- 6. Marketing a marketingový mix.
- 7. Produkt. Zadání druhého dílčího úkolu skupinového projektu.
- 8. Cena. Zadání třetího dílčího úkolu skupinového projektu.
- 9. Marketingová komunikace.
- 10. Diskuze k druhému a třetímu dílčímu úkolu. Distribuce. Zadání čtvrtého a pátého dílčího úkolu skupinového projektu.
- 11. Diskuze ke čtvrtému a pátému dílčímu úkolu. Marketing služeb a neziskového sektoru.
- 12. Marketingové aplikace. Prezentace projektu.
- 13. Marketing a globální trhy. Prezentace projektu.
- Literatura
- povinná literatura
- SLABÁ, Marie. Marketing: studijní opora pro kombinované studium : bakalářský studijní program. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1 CD-ROM. ISBN 978-80-7468-013-7.
- KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
- KARLÍČEK, Miroslav a kol. Základy marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. In Expert. Praha: Grada. 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3. 2004. info
- doporučená literatura
- KARLÍČEK, M., 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5769-8.
- VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. 2014. info
- KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson. 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. 2014. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 Příprava na závěrečný test 81 103 Zpracování projektu 22 22 Účast na přednáškách 52 10 Účast na závěrečném testu 1 1 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
zpracování skupinového projektu 20 %
účast na přednáškách/tutoriálech 10 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia
Závěrečný test 70 %
Zpracování skupinového projektu a jeho prezentace 20 %
Aktivní účast na přednáškách 10 %
Kombinovaná forma studia
Závěrečný test 70 %
Zpracování skupinového projektu 20 %
Pasivní účast na přednáškách 5 %
Aktivní účast na přednáškách 5 %
Úspěšné absolvování závěrečného testu.Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout 70 % hodnoty možných bodů za níže stanovených podmínek. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2019/MARK