BPE_PST Podnikatelský plán – případová studie

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2023
Rozsah
0/5/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Ústav znalectví a oceňování – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPE_PST/Q5: Ne 30. 4. 9:40–11:10 F108, 11:25–12:55 F108, Ne 7. 5. 8:00–9:30 F108, 9:40–11:10 F108, Ne 21. 5. 8:00–9:30 F108, 9:40–11:10 F108, Ne 4. 6. 8:00–9:30 F108, 9:40–11:10 F108, Z. Rowland
BPE_PST/S01: Út 8:00–9:30 F108, Út 9:40–11:10 F108, Út 11:25–12:10 F108, Z. Rowland
Předpoklady
MAX_PREZENCNICH ( 25 ) && MAX_KOMBINOVANYCH ( 25 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Podnikatelský plán je nedílnou součástí každé firmy, která se chce dlouhodobě udržet na trhu a má zájem si zajistit dlouhodobou úspěšnost. Prostřednictvím podnikatelského plánu lze vytvořit produktový koncept výrobku/služby, která má vliv na stávající trh nebo dokáže u vytypovaného produktu/služby vyplnit mezeru na trhu. Účelem tvorby podnikatelského plánu je co nejpřesněji formulovat konkurenční výhodu s ohledem ke kvalitě, dostupnosti a variabilitě rozšířených/doplňkových služeb. Cílem předmětu Případová studie – Podnikatelský záměr je vypracovat podnikatelský záměr formou případové studie implementované na konkrétní podnik/organizaci.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí významu podnikatelského plánu a jeho struktury
2. zná zásady a principy tvorby podnikatelského plánu – případové studie
3. umí analyzovat cílový trh a konkurenci, sestavit plán marketingu a prodeje, plán provozu firmy, finanční plán
4. dokáže predikovat budoucí vývoj firmy
5. aplikuje formální aspekty podnikatelského plánu do prezentace
Osnova
  • Semináře
  • 1. Podnikatelský plán a jeho struktura
  • 2. Úvodní shrnutí a popis firmy
  • 3. Analýza cílového trhu
  • 4. Analýza konkurence
  • 5. Plán marketingu a prodeje
  • 6. Plán provozu firmy
  • 7. Management podniku
  • 8. Plán budoucího vývoje
  • 9. Finanční plán podniku
  • 10. Formální aspekty podnikatelského plánu
  • 11. Aspekty úspěšné prezentace podnikatelského plánu
  • 12. Prezentace podnikatelského plánu
  • 13. Prezentace podnikatelského plánu
Literatura
    povinná literatura
  • DOLEŽAL, J. et al., 2016. Projektový management. Komplexně, prakticky a podle světových standardů. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-9067-6.
    doporučená literatura
  • KORECKÝ, M. a V. TRKOVSKÝ, 2011. Management rizik projektů se zaměřením na projekty v průmyslových podnicích. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-3221-3.
  • SRPOVÁ, J., I. SVOBODOVÁ, P. SKOPAL a T. ORLÍK, 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4103-1.
  • ABRAMS, R. 2019. Successfull Business Plan: Secrets & Strategies. Planning Shop. ISBN 9781933895826.
  • SWANSON, L., 2017. Business Plan Development Guide. 8th ed. [s. l.]: OPENPRESS.USASK.CA.
  • ČERVENÝ, R., J. FICBAUER, A. HANZELKOVÁ a M. KEŘKOVSKÝ, 2014. Business plán. Krok za krokem. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80- 7400-511-4.
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1313
Příprava případové studie a prezentace65101
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 20 %
případová studie 70 %
Zpracování zadaných úkolů 5 %
Řízená diskuse, analytické a kritické myšlení 5 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení (30 %) Prezentace – 20 % Zpracování zadaných úkolů – 5 % Řízená diskuze, analytické a kritické myšlení – 5 % Závěrečné hodnocení (70 %) Případová studie – 70 %
Informace učitele
Doplňkový studijní materiál: Multimediální on-line kurz z oblasti podnikatelských kompetencí - http://www.enterprisingbehavior.eu/
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) budou odevzdávat z předmětu Podnikatelský plán - Případová studie pouze vypracovanou případovou studii (100 %). Studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího předmětu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, léto 2024, zima 2024.