NE_PUR Public Relations

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NE_PUR/NE2: Ne 14. 3. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, 18:10–19:40 B1, Ne 4. 4. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, Ne 18. 4. 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, 18:10–19:40 E1, R. Dušek
NE_PUR/P01: St 13:05–14:35 N109, R. Dušek
NE_PUR/S01: St 14:50–16:20 N109, R. Dušek
NE_PUR/S02: St 16:30–18:00 N109, R. Dušek
Předpoklady
Nejsou vyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět se zabývá public relations jako jedním ze základních typů komunikace, jejich porozumění a použití v praxi. Předmět se zabývá klíčovými komponenty public relations a klade důraz na corporate identity jako hlavní nástroj vizuální prezentace společnosti.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
porozumět základním principům public relations a vnitřní a vnější komunikace ve vztahu k public relations,
aplikovat nástroje public relations v konkrétních situacích,
efektivně aplikovat nástroj public relations v podnikové praxi,
osvojit si komunikační dovednosti,
využívat komunikační schopnosti a schopnosti prezentace, díky nimž je schopen vybudovat dlouhodobý vzájemný vztah s osobami z firmy a médii
porozumět významu „corporate identity“, firemní kultury a komunikace,
navrhnout základní vhodnou corporate identity,
aplikovat nástroje PR v podnikové praxi,
připravit a řídit marketingovou kampaň z hlediska copywritingu a je schopen určit základní faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na trzích B2B a B2C.
Osnova
  • Přednášky
  • 1. PR jako součást marketingového mixu
  • 2. Role PR v marketingové komunikaci
  • 3. Historie PR
  • 4. Nástroje a techniky korporátního PR
  • 5. Význam PR aktivit pro podniky
  • 6. Taktiky PR a jejich příklady
  • 7. Plánování PR kampaní
  • 8. Evaluace PR kampaní
  • 9. Jednotlivé oblasti PR
  • 10. Budování vztahů s médii
  • 11. Komunikace s médii
  • 12. Etika v PR
  • 13. PR - mýty a polopravdy
  • Semináře
  • 1. PR jako součást marketingového mixu
  • 2. Role PR v marketingové komunikaci
  • 3. Historie PR
  • 4. Nástroje a techniky korporátního PR
  • 5. Význam PR aktivit pro podniky
  • 6. Taktiky PR a jejich příklady
  • 7. Plánování PR kampaní
  • 8. Evaluace PR kampaní
  • 9. Jednotlivé oblasti PR
  • 10. Budování vztahů s médii
  • 11. Komunikace s médii
  • 12. Etika v PR
  • 13. PR - mýty a polopravdy
Literatura
    povinná literatura
  • HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations. Prague: Grada. ISBN 978-80- 24750-2-24.
  • SMITH, R. D., 2017. Strategic Planning for Public. [s. l.]: Taylor & Francis. ISBN 978-13-51983-3-89.
    doporučená literatura
  • REIC, I., 2016. Events Marketing Management: A consumer perspective. [s. l.]: Routledge. ISBN 978-11-36289-7-98.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Esej (v anglickém jazyce)2020
Plnění průběžných úkolů33
Příprava na přednášky7 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2052
Příprava na závěrečný test2839
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Esej v~AJ 25 %
Plnění průběžných úkolů 5 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení:

Esej v~anglickém jazyce (10 NS) - 25 bodů (tj. 25 %)

Plnění průběžných úkolů - 5 bodů (tj. 5 %)

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník - 30 bodů (tj. 30 %)

Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70 % celkového hodnocení. Celková klasifikace předmětu, tj. součet bodů za průběžné (30 - 0) a závěrečné hodnocení (70 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0

Informace učitele
Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, ale zároveň budou nahrávány a budou k dispozici pro studenty kombinované formy studia, semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Docházka na seminářích je sledována.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.