ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2019
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_4/A5a: So 23. 2. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, So 9. 3. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, So 23. 3. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, So 6. 4. 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, J. Janoušková
ACJ_4/A5b: So 23. 2. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, So 9. 3. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, So 23. 3. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, So 6. 4. 11:25–12:55 A5, 13:05–14:35 A5, L. Turinská
ACJ_4/S01: Út 14:50–16:20 N007, Pá 9:40–11:10 N006, D. Raušer
ACJ_4/S02: Út 13:05–14:35 N007, Pá 13:05–14:35 N006, D. Raušer
ACJ_4/S03: Po 13:05–14:35 N011, Pá 9:40–11:10 N011, L. Turinská
ACJ_4/S04: Čt 11:25–12:55 N007, Čt 13:05–14:35 N004, P. Sádlo
Předpoklady
úspěšné zakončení předmětu ACJ_3 je doporučeno, ne požadováno
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B2- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět delším promluvám a dokáže sledovat i složitější výměnu názorů. Dále porozumí i delším článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy. Dokáže se srozumitelně vyjadřovat k široké škále problémů a účastnit se rozhovoru plynule a spontánně. Dokáže též napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat.
Výstupy z učení
Rozumí delším mluveným projevům, pokud téma dostatečně zná. Podrobně rozumí textům ze svého oboru a z okruhu svých zájmů. Dokáže se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat, která se vztahují k oblasti jeho zájmů a oboru studia. Umí napsat srozumitelné a podrobné texty na širokou škálu témat souvisejících s jeho zájmy a předmětem studia. Je schopen vyjádřit své názory písemně i ústně s využitím delších souvětí a složitějších gramatických struktur odpovídajících úrovni B2- dle SERRJ.
Osnova
  • 1. Harmonie pracovního a soukromého života 2. Rozdíly mezi pohlavími 3. Svět práce 4. Pracovní porady 5. Formální dopisy 6. Nakupování a stížnosti 7. Filmy 8. Slavní lidé 9. Zprávy 10. Předtuchy 11. Detektivní záhady 12. Televize 13. Jak napsat článek
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C., LATHAM-KOENIG, C. New English file: Intermediate. Student's book. Oxford: Oxford University Press, 2016. ISBN 9780194519106.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Příprava na závěrečný test4050
krátký ústní projev10 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Hodnocení pro kombinované i denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Vyžadují se znalosti na úrovni B2- podle SERRJ pro jazyky. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního i kombinovaného studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Navazující předměty
Informace učitele
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_4 je 5.-7. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, a to v případě, že test napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, zima 2018, zima 2019, léto 2020, léto 2021.