RPK Řízení profesní kariéry

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2016
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Lenka Ližbetinová, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RPK/S01: každou sudou středu 9:40–11:10 E1, každou sudou středu 11:25–12:55 E1, L. Ližbetinová
Předpoklady
FORMA ( P )
Žádné specifické předpoklady.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/40, pouze zareg.: 0/40
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení s praktickými možnostmi systematického přístupu k plánování a řízení vlastní osobní kariéry. Seznamuje studenty s potřebnými znalostmi a dovednostmi, které jsou potřebné v rámci přípravy ještě před samotným vstupem na trh práce. Studenti na základě sebereflexe jsou schopni určit základní klíčové informace, které jsou potřebné pro tvorbu jejich strategie osobnostního a profesního rozvoje a jejich plánů profesní kariéry, co tvoří předpoklad pro jejich úspěšné uplatnění se na trhu práce. V rámci předmětu se studenti seznámí se základními znalostmi potřebnými pro vyhotovení dokumentů k získání pracovního místa (strukturovaný životopis, motivační dopis). Naučí se jakým způsobem se orientovat na trhu práce, jak se připravit na pracovní pohovor a jak postupovat při samotném pracovním pohovoru nebo assessment centru.
Osnova
  • 1. Kariéra (vnitřní a vnější kariéra, vývojové etapy, kariérový pohyb)
  • 2. Osobní plánování kariéry – diagnostika osobnostního potenciálu
  • 3. Tvorba vlastního profesního plánu a time management
  • 4. Orientace na trhu práce
  • 5. Strukturovaný životopis
  • 6. Motivační dopis
  • 7. Příprava na přijímací pohovor
  • 8. Komunikace a typy otázek na přijímacím pohovoru
  • 9. Přijímací pohovory (druhy, průběh)
  • 10. Nejčastější chyby na pracovních pohovorech (praktický nácvik modelového pracovního pohovoru)
  • 11. Testy na pracovních pohovorech
  • 12. Assessment centre a development centre
  • 13. Studentské pobyty v zahraničí
Literatura
    povinná literatura
  • Ližbetinová, Lenka. Řízení profesní kariéry [[elektronický zdroj] ] : studijní skripta. Lenka Ližbetinová. České Budějovice : Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2015. 1 CD-ROM. Název z titulní obrazovky. ISBN 978-80-7468-074-8.
    doporučená literatura
  • Clark, T. 2013. Osobní business model : jednoduchá metoda, jak vylepšit svůj život a nastartovat kariéru. 1. vyd. Brno : BizBooks, 255 s. ISBN 978-80-265-0075-9.
  • Čakrt, M. 2010. Typologie osobnosti : volba povolání, kariéra a profesní úspěch 1. vyd. Praha : Management Press, 217 s. ISBN 978-80-7261-220-8.
  • Malinová, L. 2011. Rozvoj profesní kariéry. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2011. 151 s. ISBN 978-80-245-1796-4.
  • Greenhaus, J. H. Career management. 4th ed. Thousand Oaks : Sage, 485 s. ISBN 978-1-4129-7826-2.
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na závěrečný test13 
Příprava personálních dokumentů13 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:520
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Příprava a odevzdání vybraných osobních personálních dokumentů 30 %
Podmínky testu
Klasifikační stupnice:

  • Závěrečný test 0-70 bodů
  • Průběžná aktivita během semestru 0 - 30 bodů
  • PZN: Aktivita na průběžných úkolech zadaných vyučujícím během semestru je povinná

    Informace učitele
    Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

    Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of VŠTE (Evidence of attendance of students at VŠTE). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
    Předmět je zařazen také v obdobích léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2020, léto 2021, zima 2021.