RLZ_MAD Manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Iveta Kmecová, PhD.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RLZ_MAD/P01: Po 11:25–12:55 B2, I. Kmecová
RLZ_MAD/S01: Út 14:50–16:20 N006, I. Kmecová
RLZ_MAD/Z4: Ne 7. 4. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, So 4. 5. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, I. Kmecová
Předpoklady
Nejsou požadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím oboru širší spektrum znalostí a praktických dovedností, které od nich budou jakožto plně kvalifikovaných HR specialistů požadovány v praxi.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu umí:
typologizovat manažery
orientovat se na cíle a umět je stanovovat
efektivně hospodařit s vlastním časem
vybrat vhodného uchazeče z výběrového pohovoru
hodnotit a konstruktivně kritizovat pracovníky
řešit konflikty v týmu
jednat s lidmi a vést disciplinární pohovor
asertivně vystupovat
delegovat pravomoci a odpovědnosti
vést porady
koučovat pracovní schůzky
prezentovat vlastní návrhy
aplikovat manažerské dovednosti v řízení lidských zdrojů v rámci pracovních porad
Osnova
  • Přednášky
  • 1. Typologie osobnosti pro manažery – vstup manažera do podnikové praxe
  • 2. Orientace na cíle – stanovení priorit
  • 3. Time management - organizace práce, přetížení prací, prokrastinace
  • 4. Leadership - dobře připravený lídr - cíl a program týmových porad, vedení porad, umění jednat s lidmi
  • 5. Koučování
  • 6. Delegování jako způsob manažerského myšlení
  • 7. Asertivita pro manažery
  • 8. Výběrový pohovor – cíl, třídění uchazečů, příprava prostředí, pracovní pohovor, typy pohovorů, doba rozhodování
  • 9. Hodnocení pracovníků-cíl, příprava člena a vedoucího týmu, co říci a jak to říci, konstruktivní kritika
  • 10. Základní manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
  • 11. Obtížně zvládnutelní lidé- cíl, základní postupy, typy chování, obtížní šéfové, konflikty v týmu
  • 12. Disciplinární řízení -cíl, umění jednat, disciplinární pohovor versus konzultace
  • 13. Prezentace a tvorba návrhů
  • Semináře
  • 1. Typologie osobnosti pro manažery
  • 2. Orientace na cíle
  • 3.Time management
  • 4.Leadership
  • 5. Koučování
  • 6. Delegování
  • 7. Asertivita pro manažery
  • 8. Výběrový pohovor
  • 9. Hodnocení pracovníků
  • 10. Základní manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
  • 11. Obtížně zvládnutelní lidé
  • 12. Disciplinární řízení
  • 13. Prezentace a tvorba návrhů
Literatura
  • LOJDA, J., Manažerské dovednosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3902-1. povinná literatura
  • BRODSKÝ, J., 2014. Time management. Vydal: Ústav práva a právní vědy. ISBN 978-80-905247-9-8. doporučená literatura
  • TEMLAR, R. a J. ROS, 2006. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada. ISBN 80-247-1279-2. povinná literatura
  • MIKULÁŠTÍK, M., 2015. Manažerská psychologie. 3. přepr. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-42221-2. doporučená literatura
  • ARMSTRONG, M a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-05258-7. doporučená literatura
  • JAROŠOVÁ, E., K. PAVLICA, R. B. KAISER, 2015. Vyvážený leadership. Dynamika manažerských dovedností. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-289-5. doporučená literatura
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Dílčí úkoly2424
Příprava na přednášky10 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2653
Příprava na závěrečný test1837
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
dílčí úkoly 30 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení:

dílčí úkoly – 30 bodů (tj. 30 %)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)

Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů, tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů, tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.

Informace učitele

Doplňkový studijní materiál: Multimediální on-line kurz z oblasti podnikatelských kompetencí - http://www.enterprisingbehavior.eu/


Dílčí úkoly budou studenty prezenční i kombinované formy, vkládat do vytvořené odevzdávárny v informačním systému, dle pokynů vyučujícího.
Studenti s individuálním studijním plánem budou hodnoceni pouze prostřednictvím 100 bodového závěrečného testu ve zkouškovém období

V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garantku předmětu prostřednictvím emailu kmecova@mail.vstecb.cz
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/RLZ_MAD