RDP Rekonstrukce dokončovacích prací

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Tomáš Navara (cvičící)
Ing. Jan Plachý, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Jan Plachý, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
RDP/P01: Po 13:05–14:35 A3, T. Navara
RDP/S01: každý sudý čtvrtek 9:40–11:10 A3, T. Navara
Předpoklady
FORMA ( P )
Znalosti a dovednosti předmětů POS_1, POS_2, POS_3, POS_4, STH. Student si do výuky v předstihu zajistí objekt, nebo objekty na kterých bude zpracovávat projekt.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 25 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/25, pouze zareg.: 0/25
Mateřské obory/plány
  • Konstrukce staveb (program VŠTE, ST, směr Rekonstrukce staveb (sídlo České Budějovice))
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Rozsah předmětu postihuje celou oblast dokončovacích prací počínaje seznámením se se vznikem vad a poruch těchto prací a konče metodami jejich oprav. Cílem je seznámit studenty nejen s těmito vadami, ale zejména s variantami a možnými kombinacemi jednotlivých metod oprav a s variabilitou materiálů používaných pro opravy. Po absolvování předmětu bude student: umět rozeznat vady dokončovacích prací, bude znát jejich příčiny a bude schopen navrhnout jejich sanaci (nápravu).
Výstupy z učení
Student rozezná vady dokončovacích prací, zná jejich příčiny a je schopen navrhnout jejich sanaci (nápravu).
Osnova
  • ­
  • Obory dokončovacích prací a vzájemné technologické vazby
  • Vady, poruchy otvorových výplní
  • Vady, poruchy otvorových výplní
  • Stavební sklo - vady a poruchy
  • Vady, poruchy a sanace příček a dělících stěn
  • Dřevo v interiéru a exterieru, biokoroze a preventivní opatření.
  • Vady a poruchy podlah
  • Vady a poruchy klempířských konstrukcí
  • Vady a poruchy zámečnických konstrukcí
  • Vady a poruchy omítek
  • Vady a poruchy podhledů
  • Vady a poruchy balkonů a teras
  • Poruchy a sanace venkovních ploch
Literatura
    povinná literatura
  • - Jaroslav Solař, Poruchy a rekonstrukce zděných staveb, Grada Publishing, Praha 2008, ISBN 978-80-247-2672-4
    doporučená literatura
  • - Milan Vašek, Havárie, poruchy a rekonstrukce. Dřevěné a ocelové konstrukce, Grada Publishing, Praha 2008, ISBN 978-80-247-3526-9Kolektiv autorů, Rekonstrukce. Stavební kniha, EXPO DATA , Brno 1999, ISBN 90-86163-65-2
  • VODIČKOVÁ, E. Vše o dřevě v interiéru a exteriéru. Bratislava : Jaga, 2008.
  • VLČEK, M. Poruchy a rekonstrukce staveb. II. Brno : ERA, 2005. ISBN 80-7366-013-X
  • - Leoš Červenka, Obvodové konstrukce panelových budov. Poruchy staveb, Grada Publishing, Praha 2008, ISBN 978-80-247-1762-3
  • Jurgen Blaich, Poruchy staveb, Jaga group, Praha 2008, ISBN 80-88905-50-8
  • - Josef Kos, Rekonstrukce pozemních staveb, Akademické nakladatelství CERM, Brno 1999, ISBN 80-7204-132-0
  • VLČEK, M. Poruchy a rekonstrukce staveb. 3. vyd. Brno : ERA, 2006. ISBN 80-7366-073-3
  • - Rudolf Landa, Rekonstrukce a opravy budov, SNTL-Nakladatelství technické literatury, Praha 1983
  • WITZANY, J. Konstrukce pozemních staveb 80: Poruchy a rekonstrukce staveb - 2.díl. Praha: ČVUT, 1995. info
  • WITZANY, Jiří. Konstrukce pozemních staveb 60 : poruchy a rekonstrukce staveb. Vyd. 1. Praha: Vydavatelství ČVUT. 356 s. ISBN 80-01-01144-5. 1994. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
cvičení
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky7 
Seminární práce (Studie a prezentace)84 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
Celkem:1300
Metody hodnocení a jejich poměr
Projekt - semestrální (studie rekonstrukce 80%, prezentace studie 20%) 100 %
Podmínky testu
Termín pro odevzdání Projektu je 13.týden. Celková klasifikace předmětu, tj. body za studii rekonstrukce a prezentaci. A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Navazující předměty
Informace učitele
Pro potřeby výuky si studenti zajistí objekt, na kterém budou alespoň dvě poruchy z oblasti dokončovacích prací - viz. osnova předmětu.¬ Objekt bude odsouhlasen vyučujícím. V průběhu semestru dvě kontroly rozpracovanosti Studie rekonstrukce. Doplňující informace k odevzdávané seminární práci.¬ 1.část seminární práce je textová část – Studie rekonstrukce (termín odevzdání 13. týden )¬ 2.část seminární práce – prezentace seminární práce( v případě distanční výuky 13 týden, jinak individuální prezentace dle rozpisu v 12. týdnu. Studie rekonstrukce i prezentace budou nahrány do odevzdávárny v IS. Projekt se k opravě nevrací. Maximální podobnost Studie rekonstrukce a prezentace 49 %. V případě překročení hodnocení F. ¬ Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/RDP