N_TOR Teorie rozhodování

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
2/2/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět zprostředkuje studentům znalosti o teorii rozhodování, grafických i početních metodách pro řešení konfliktních i nekonfliktních problémů v teorii her, postupů pro rozhodování za rizika anebo neurčitosti a nejznámějších metodách uplatňovaných ve vícekriteriálním rozhodování.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu umí vyjmenovat a popsat vybrané exaktní metody a využívat je pro tvorbu rozhodnutí za různých podmínek.
Osnova
  • 1. Základní pojmy teorie rozhodování, rozhodovací procesy a řízení. 2. Teorie her - základní pojmy, metody řešení. 3. Teorie her - modely a aplikace v logistice. 4. Rozhodovací stromy, rozhodovací tabulky. 5. Rozhodování za rizika, modely rozhodování – metody a aplikace v logistice. 6. Rozhodování za neurčitosti, modely rozhodování – metody a aplikace v logistice. 7. Metoda lineárního programování v rozhodování. 8. Vícekriteriální optimalizace - úvod, metody stanovení vah. 9. Vícekriteriální hodnocení variant - jednoduché metody, užití. 10. Vícekriteriální hodnocení variant - složitější metody. 11. Vektorová optimalizace - jednoduché metody, aplikace. 12. Vektorová optimalizace - složitější metody. 13. Přibližné metody rozhodování.
Literatura
    povinná literatura
  • VOLEK, Josef. Operační výzkum I. Online. Vyd. 2., nezměn. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2008. 111 s. ISBN 978-80-7395-073-6. [citováno 2024-04-24] Obsah info
    doporučená literatura
  • LINDA, Bohdan a Josef VOLEK. Lineární programování. Online. Vyd. 4. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. 139 s. ISBN 978-80-7395-426-0. [citováno 2024-04-24] info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
konzultace
bloková výuka - tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test1312
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1324
Příprava na závěrečný test1356
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2612
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 70 %
test - průběžný 30 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
https://is.vstecb.cz/auth/el/5610/zima2014/N_TOR/index.qwarp
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Další komentáře
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/N_TOR