N_AJL_2 Anglický jazyk odborný pro logistiku 2

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_AJL_2/PX01: Út 9:40–11:10 E5, D. Raušer
N_AJL_2/SX01: Čt 13:05–14:35 D616, D. Raušer
Předpoklady
splnění požadavků a úspěšné zakončení těchto předmětů: AJP_1, AJP_2, ADP_1, ADP_2 a N_AJL_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné znalosti a také produktivní i receptivní dovednosti v různých oblastech dopravy a logistiky, včetně souvisejících gramatických pravidel, v souladu s deskriptorem úrovně B2 Společného evropského a referenčního rámce. Po úspěšném absolvování předmětu disponují studenti takovými jazykovými schopnostmi, že jsou schopni popsat odborně zaměřené situace, přesně určit podstatu myšlenky nebo problému a velmi dobře se projevovat jak v ústní, tak i v písemné komunikaci. Dále dokážou zaujmout různá stanoviska k problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova předmětu) a pomocí relevantních jazykových prostředků umí vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutovat o aktuálních událostech a trendech ve studovaném oboru a aplikovat své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Studentky/Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
- porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
- komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
- vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
- aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
- vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
- vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký tozsah témat.
Osnova
  • 1. Plánování a zajištění dopravy. Možnosti dopravy.
  • 2. Míry a rozměry.
  • 3. Cenové nabídky.
  • 4. Odesílání zboží. Označování.
  • 5. Nakládání.
  • 6. Zasílání.
  • 7. Pokyny pro přepravu.
  • 8. Skladování. Manipulační technika.
  • 9. Části (oblasti) skladu.
  • 10. Možnosti skladování a distribuce.
  • 11. Dokumentace. Finance.
  • 12. Pokyny pro dovoz. Způsoby (metody) plateb.
  • 13. Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M. English for Logistics, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
  • LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015.
  • FRONEK, J. Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha: Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
  • KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
  • BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál4074
Příprava na závěrečný test5470
Ústní projev10 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2612
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
Pro denní studium: Ústní projev 30 %
Pro denní studium: Zkouškový test 70 %
Pro kombinované studium: Zkouškový test 100 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia:

Minimálně 70% účast na cvičeních. Absence v~rozsahu maximálně 30 % musí být omluvena a omluva musí být vyučujícím akceptována (důvodnost omluvy schvaluje vyučující).

Závěrečný test on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ (zde možno získat 0-70 bodů)

Kombinovaná forma studia:

Závěrečný test on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ (zde možno získat 0-100 bodů)

Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné dosáhnout minimálně 70% (tj. 70 bodů).

Test je možné opakovat pouze při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30-69 bodů;

Nelze opakovat test při dosažení 0-29 bodů (v takovém případě uděleno hodnocení N=nezapočteno).

Poznámka: Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).

Předmět je možno uznat pouze na základě doložení platného certifikátu mezinárodně uznávané zkoušky minimálně na úrovni B2 anebo dokladu o~absolvování podobného předmětu v~souladu s~podmínkami uvedenými v~anotaci.

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na přednáškách a cvičeních povinná 70% účast.
Výuka bude probíhat online v reálném čase prostřednictvím MS Teams.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/N_AJL_2