N_AJG_1 Anglický jazyk odborný pro logistiku I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. David Studenovský, Ph.D. (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
Je doporučeno absolvování těchto předmětů: ACJ_1 - ACJ_5
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojit si profesně zaměřené cizojazyčné znalosti a také produktivní i receptivní dovednosti v různých oblastech dopravy a logistiky, včetně souvisejících gramatických pravidel, v souladu s deskriptorem úrovně B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Po úspěšném absolvování předmětu disponují studentky/studenti takovými jazykovými schopnostmi, že jsou schopni popsat odborně zaměřené situace, přesně určit podstatu myšlenky nebo problému a velmi dobře se projevovat jak v ústní, tak i v písemné komunikaci.
Dále dokážou zaujmout různá stanoviska k problematice v rámci níže uvedených témat (viz Osnova předmětu) a pomocí relevantních jazykových prostředků umí vyjádřit poměrně detailně své názory a postoje, diskutovat o aktuálních událostech a trendech ve studovaném oboru a aplikovat své teoretické poznatky v praxi.
Výstupy z učení
Studentky/Studenti budou po absolvování předmětu schopni:
porozumět hlavním myšlenkám složitých textů týkajících se konkrétních i abstraktních témat;
komunikovat a spolupracovat s ostatními za použití odpovídajícího stupně plynulosti a přesnosti;
vnímat i složitější názorové linie, pokud je téma relativně dobře známé;
aktivně se účastnit diskusí, včetně odborných diskuzí v oboru logistiky;
vysvětlit své názory či stanoviska na konkrétní témata a zároveň uvést možné výhody i nevýhody různých možností;
vytvořit jasné a podrobné písemné texty na široký rozsah témat.
Osnova
  • 1. Úvod do logistiky. Zaměstnání v logistice.
  • 2. Pracovní činnosti v oblasti logistiky. Logistické služby.
  • 3. Vybrané logistické zkratky. Sortiment produktů.
  • 4. Logistika třetí strany.
  • 5. Služby s přidanou hodnotou.
  • 6. Řízení a nákup (pořízení) zásob.
  • 7. Systém plynulého zásobování: CRP (Continuous Replenishment). Inzerce práce.
  • 8. Způsoby dopravy.
  • 9. Dopravní a manipulační zařízení.
  • 10. Typy kontejnerů. Druhy zboží.
  • 11. Procvičení odborné slovní zásoby – četba odborných textů.
  • 12. Prezentace studentů.
  • 13. Opakování.
Literatura
    povinná literatura
  • GRUSSENDORF, M., 2009: English for Logistics. 1st edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780194579452.
    doporučená literatura
  • LOWE, D., 2002. Dictionary of Transport and Logistics. 1st edition. London: Kogan Page Ltd. ISBN 978-0749435714.
  • KOLEKTIV AUTORŮ, 2009. Eurolingua English 2. 1. vydání. Plzeň: Fraus. ISBN 80-7238-062-1.
  • MASCULL, B., 2004. Business Vocabulary in Use Advanced. 2nd edition. Cambridge: Cambrige University Press. ISBN 978-0-521-5470-4.
  • BÜRGER, J., 2007. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus. ISBN 978-80-7238-639-0.
  • BARTUŠKA, Ladislav, Karel JEŘÁBEK a Rudolf KAMPF. Logistické minimum. Druhé vydání. České Budějovice: Katedra dopravy a logistiky, VŠTE v Českých Budějovicích, 2016, 91 s. ISBN 978-80-7468-073-1. info
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
bloková výuka - seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžný test55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2445
Příprava na závěrečný test2136
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení (Prezenční i Kombinované studium)

Tvoří 30 % z~celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-30 bodů. Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného garantem a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka dle deskriptoru úrovně B2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.

Závěrečný test (Prezenční i Kombinované studium)

Tvoří 70 % z~celkového hodnocení předmětu a je možné zde získat 0-70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí dohromady je tedy 100. Závěrečný test probíhá prostřednictvím odpovědníku, který je po určitou dobu zpřístupněn v~Informačním Systému školy. Pro úspěšné absolvování předmětu je součtem obou části nutné dosáhnout minimálně 70% (tj. 70 bodů).

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studentky/studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce povinná minimálně 70% účast. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v Informačním Systému školy.

Studentky/Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) vykonávají Průběžné hodnocení v termínu, na kterém se domluví s vyučujícím. Ihned po schválení ISP mají povinnost o tomto informovat vyučujícího. V případě, že tak nebude učiněno, nebude ISP brán na vědomí. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.

Doplňující informace o Průběžném hodnocení předmětu, včetně termínu a průběhu, zasílá garant předmětu studentkám a studentům na jejich školní email.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.