NE_MAN Marketing management

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
doc. PhDr. František Pollák, PhD. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
nejsou vyžadovány
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět je zaměřen na pokročilé metody marketingového řízení (metody segmentace, marketingového výzkumu, brandingu) a nové přístupy v online marketingu a marketingu služeb.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí pojmu marketing management,
- ovládá marketingovou situační analýzu,
- umí využít marketingový výzkum ve specifických případech,
- umí segmentovat trh,
- analyzuje produkt jako základní nástroj marketingového mixu,
- analyzuje podnikatelské portfolio,
- umí využívat vhodné manažerské nástroje pro řízení podniku,
- rozumí online marketingovým strategiím,
- umí využít poznatky z marketingu služeb.
Osnova
  • Přednášky
  • 1. Úvod do studia marketing managementu.
  • 2. Strategické marketingové řízení a marketingový plán.
  • 3. Využití marketing managementu při tvorbě business modelů.
  • 4. Specifické druhy marketingového výzkumu.
  • 5. Osobnost spotřebitele, nákupní chování konečných spotřebitelů a organizací.
  • 6. Produkt a řízení produktového portfolia.
  • 7. Brand management.
  • 8. Positioning a hodnota značky.
  • 9. Online marketingové strategie.
  • 10. Proces STP.
  • 11. Vztahový marketing.
  • 12. Marketing služeb.
  • 13. Společenská zodpovědnost a etika v marketingu – a nové trendy v podnikání.
Literatura
    povinná literatura
  • KARLÍČEK, M. et al., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 9788027190645.
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527- 6.
    doporučená literatura
  • ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258- 7.
  • BLAŽKOVÁ, M., 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1535-3.
  • BOUČKOVÁ J., et al., 2007. Základy marketingu. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1169-6.
  • DEDOUCHOVÁ, M., 2011. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
  • HANZELKOVÁ, A. et al., 2009. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-120-8.
  • HESKOVÁ, M. et a., 2005. Marketingová komunikace a přímý marketing. Jindřichův Hradec: Oeconomica. ISBN 80-245-0995-4.
  • HOMMEROVÁ, D., 2012. CRM v podnikových procesech. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4388-2.
  • CHLEBOVSKÝ, V., 2017. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0559-5.
  • JAKUBÍKOVÁ, D., 2008. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2690-8.
  • JAKUBÍKOVÁ, D., 2012. Marketing v cestovním ruchu Jak uspět v domácí i světové konkurenci - 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
  • KELLER, K. L., 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-1481-3.
  • KELLER, K. L., 2013. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-13-266425-7.
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2007. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0513-3.
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
  • KOTLER, P. et al. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-1545-2.
  • LOŠŤÁKOVÁ, H. et al., 2009. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3155-1.
  • MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
  • MULAČOVÁ, V. et al., 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80247-4780-4.
  • OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR, 2012. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0025-4.
  • PELSMACKER, P. et al., 2009. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
  • PÍCHA, K., 2012. Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa Nakladatelství. Ekonomie studium. ISBN 978- 80-87197-55-4.
  • SVĚTLÍK, J., 2005 Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
  • ŠTENSOVÁ A., 2013. Značky regionálnych produktov na Slovensku v kontexte rozvoja regiónu. DETURROPE. In: Central European Journal of Regional Development and Tourism. 5(2), 37-59. ISSN 1821-2506.
  • WESTWOOD, J., 2016. How to Write a Marketing Plan. London: Kogan Page. ISBN 978-0-7494-7571-0.
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16
Příprava na závěrečný test3853
Závěrečný test11
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 100 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném testu lze celkem získat 100 bodů tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test – 100 bodů (tj. 100 %)

Informace učitele
Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího předmětu, v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.