NE_CJ_PRL Public Relations

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2020
Rozsah
2/2/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Yaroslava Kostiuk, PhD. (cvičící)
Ing. Marie Slabá, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NE_CJ_PRL/NE1: So 21. 3. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, Ne 5. 4. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, So 9. 5. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, R. Dušek
Předpoklady
NOW ( NE_NJ_PRL Německý jazyk odborný - Public Relations )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět se zabývá public relations jako jedním ze základních typů komunikace, jejich porozumění a použití v praxi. Předmět se zabývá klíčovými komponenty public relations a klade důraz na corporate identity jako hlavní nástroj vizuální prezentace společnosti.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu je student schopen:
porozumět základním principům public relations a vnitřní a vnější komunikace ve vztahu k public relations,
aplikovat nástroje public relations v konkrétních situacích,
efektivně aplikovat nástroj public relations v podnikové praxi,
osvojit si komunikační dovednosti,
využívat komunikační schopnosti a schopnosti prezentace, díky nimž je schopen vybudovat dlouhodobý vzájemný vztah s osobami z firmy a médii
porozumět významu „corporate identity“, firemní kultury a komunikace,
navrhnout základní vhodnou corporate identity,
aplikovat nástroje PR v podnikové praxi,
připravit a řídit marketingovou kampaň z hlediska copywritingu a je schopen určit základní faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na trzích B2B a B2C.
Osnova
  • Přednášky
  • Názor veřejnosti a možnosti, jak jej ovlivnit; definice termínu „PR“.
  • PR jako samostatný obor marketingové komunikace; specifikace teoretických přístupů k PR.
  • Vývoj PR v Evropě a v České republice.
  • Nástroje a oblasti PR.
  • Význam PR aktivit pro společnosti. Informační zdroje a komunikační kanály pro PR.
  • Výzkum, měření a vyhodnocení PR aktivit, Corporate Publishing.
  • Strategické a taktické plánování PR aktivit.
  • PR v organizacích se specifickými produkty (vzdělávání, sport, kultura, cestování, neziskové organizace).
  • Tisk – spolupráce s hromadnými sdělovacími prostředky.
  • Veřejné záležitosti, veřejné vztahy.
  • Lobování jako součást PR.
  • PR agentury a organizace působící v PR.
  • Identita organizace jako důležitý prvek současné marketingové komunikace; krizová komunikace a PR.
  • Semináře
  • Příprava plánu PR; diskuse k tématu „Vztah mezi marketingem, marketingovou komunikací a PR“
  • Copywriting a příprava PR prohlášení.
  • Diskuse k tématům „Hromadné sdělovací prostředky, jejich typologie a použití v PR“ a „Jak oslovit zákazníka pomocí textu”.
  • Diskuse k tématům “Firemní a produktové slogany” a “Názvy produktů a balení z hlediska copywritingu”.
  • Přímý marketing a text z hlediska obsahu.
  • Příprava plánu krizové komunikace a PR.
  • Plánování a příprava event. marketingové aktivity.
  • Event marketing jako součást PR.
  • Organizace marketingových aktivit.
  • PR specialista: náplň práce, základní dovednosti, schopnosti a osobnostní rysy. Zásady komunikace PR specialisty pro efektivní PR.
  • Školení na rozvoj komunikačních technik pro efektivní PR.
  • Nové technologie v PR. Internetové prezentace a sociální média z hlediska copywritingu
  • Diskuse k tématu “Etika v PR a neetické a manipulativní techniky”
Literatura
    povinná literatura
  • HEJLOVÁ, D., 2015. Public relations. Prague: Grada. ISBN 978-80- 24750-2-24.
  • SMITH, R. D., 2017. Strategic Planning for Public. [s. l.]: Taylor & Francis. ISBN 978-13-51983-3-89.
    doporučená literatura
  • REIC, I., 2016. Events Marketing Management: A consumer perspective. [s. l.]: Routledge. ISBN 978-11-36289-7-98.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky6 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál839
Příprava prezentace213
Příprava seminární práce1010
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
seminární práce a její prezentace 30 %
Podmínky testu
Úspěšné absolvování závěrečného testu, příprava projektu a účast na jeho prezentaci pro prezenční studenty. Odevzdání semestrální práce a její prezentace je nezbytná pro dokončení předmětu. Prezentace seminární práce se netýká studentů kombinovaného studia.Závěrečné hodnocení je založeno na písemném testu.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.

  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/NE_CJ_PRL