NCJ_4 Německý jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
PaedDr. Eva Hořínková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NCJ_4/A7: So 13. 3. 16:30–18:00 B4, 18:10–19:40 B4, Ne 28. 3. 13:05–14:35 B4, 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, Ne 18. 4. 13:05–14:35 B4, 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, Ne 2. 5. 11:25–12:55 B4, 13:05–14:35 B4, E. Hořínková
NCJ_4/S01: Út 9:40–11:10 N214, Út 11:25–12:55 N214, E. Tomášková
Předpoklady
Doporučeno absolvování předmětů NCJ_1, NCJ_2, NCJ_3; znalosti na úrovni B1+ dle SERR
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Výstupní znalost absolventa předmětu odpovídá stupni B2- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po absolvování předmětu NCJ_4 dokáže jeho absolvent prakticky ústně i písemně komunikovat v rámci osvojených běžných i odborných témat, se kterými se pravidelně setkává v práci, ve škole, ve volném čase atd. (více k tematickým okruhům viz Osnova). Student získá základní orientaci v problematice vnitřního uspořádání SRN, Rakouska a Švýcarska, v problematice česko-německých, resp. česko-rakouských hospodářských vztahů, jakož i v problematice vztahu SRN a Rakouska k EU. V ústní i písemné komunikace dokáže adekvátně jejímu cíli používat (porozumět i produkovat) osvojené složitější výrazové prostředky i odpovídající slovní zásobu. V ústním a písemném projevu se mohou vyskytovat některé stylistické, lexikální či gramatické nepřesnosti, které však nebrání porozumění. Absolvent předmětu je schopen realizovat prezentaci na předem zadané všeobecné i odborné téma.
Výstupy z učení
student: - rozumí běžným i odborným tématům osvojeným ve výuce předmětu - umí se v praxi dorozumět ve většině probraných situací - dokáže ústně i písemně reagovat při komunikaci v rámci osvojených odborných témat - umí stručně vysvětlit a odůvodnit své argumenty v rámci osvojených odborných témat - ovládá běžnou i odbornou slovní zásobu odpovídající výstupní úrovni předmětu
Osnova
  • 1.Složité pracovní situace a praktická řešení • 2. Složité osobní situace a praktická řešení • 3. ČR - geografická poloha, státní zřízení, novodobá historie • 4. ČR - ekonomická situace, průmysl, zemědělství • 5. ČR - atraktivní turistické lokality • 6. ČR - rady a doporučení pro cizince • 7. ČR v rámci Evropské Unie 8. Negativní společenské jevy - všeobecně • 9. Negativní společenské jevy - praktická řešení, vlastní zkušenosti • 10. Trestné činy - jejich druhy, prevence • 11. Společensko-geografická charakteristika Německa • 12. Nejvýznamnější německá města • 13. Hospodářské vztahy mezi SRN a Českou republikou (Moderní učebnice němčiny lekce 19-22 a Prüfungstraing Test 3)
Literatura
    povinná literatura
  • Höppnerová, V., Jaucová, L. Moderní učebnice němčiny. Nové, upravené vydání. Praha : NS Svoboda, 2010. 357 s. ISBN 80-205-615-3.
    doporučená literatura
  • BAIER, Gabi a Roland DITTRICH. Prüfungstraining: Goethe-Zertifikat B2 mit 2 Audio CDs. 1. Aufl. Berlin: Cornelsen, 2016, 200 s. ISBN 978-3-06-020530-1
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžné hodnocení10 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál3060
Příprava na závěrečný test1224
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
Průběžné hodnocení: 30 bodů (tj. 30 %, z~toho 25 bodů ústní zkoušení v~průběhu semestru a 5 bodů písemný projev v~průběhu semestru na téma zadané učitelem) - prezenční forma studia 30 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - prezenční forma 70 %
on-line prostřednictvím IS VŠTE v~podobě „odpovědníků“ - kombinovaná forma 100 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia:

Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení:

Průběžné hodnocení 30 % (25 % ústní zkoušení, 5 % písemný projev)

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Kombinovaná forma studia:

Hodnocení pro kombinované studium se skládá ze závěrečného hodnocení. Celková klasifikace předmětu pro studenty kombinovaného studia, tj. body za test (100 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 100 %

Navazující předměty
Informace učitele
Výuka bude probíhat online v reálném čase prostřednictvím MS Teams.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/NCJ_4