MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2015
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
Předpokládají se základní znalosti z předmětů Marketing a Statistika. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace o problematice marketingového výzkumu a též objasnit postupy, metody a techniky marketingového výzkumu, možnosti aplikace marketingového výzkumu na různé oblasti a v neposlední řadě etapy procesu marketingového výzkumu. Úspěšný absolvent předmětu umí vytvořit, zpracovat a prezentovat výsledky marketingového výzkumu.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
2. Sekundární data, databáze a marketingový informační systém.
3. Kvantitativní výzkum, kvantifikace a měření, kvalitativní výzkum.
4. Pozorování, experiment a tržní testování.
5. Zpracování a analýza dat, aplikace matematicko-statistických metod, prezentace výsledků.
6. Dotazníkové šetření, dotazník a jeho struktura, stylizace otázek a škálování.
7. Specifické druhy marketingového výzkumu - propagační, cenový, pro nové výrobky, výzkum odbytových cest, segmentační výzkum.
8. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
9. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
10. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
11. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
12. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
13. Prezentace výsledků týmového projektu z oblasti marketingového výzkumu.
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
- BRADLEY, Nigel. Marketing research : tools and techniques. 2. vyd. New York: Oxford University Press, 2010, 527 s. ISBN 978-0-19-956434-7. info
- MISHRA, M. N. Modern Marketing Research. New Delhi: Himalaya Publishing House, 2008, 355 s. ISBN 978-81-8488-098-4. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace
bloková výuka - přednáška - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 2 4 Zpracování dotazníku 10 10 Zpracování prezentace projektu 5 5 Zpracování projektu 15 15 Zpracování zprávy o výzkumu 8 8 Účast na přednáškách 12 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
Zpracování dotazníku 20 %
Zpracování týmového projektu 50 %
Zpracování zprávy o~výzkumu 20 % - Podmínky testu
- Celkové hodnocení předmětu:
- Zpracování dotazníku - max. 20 bodů
- Zpracování týmového projektu - max. 50 bodů
- Zpracování zprávy o~výzkumu - max. 20 bodů
- Prezentace týmového projektu - max. 10 bodů
Celková klasifikační stupnice: A 100 – 98,B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, X 69,99 – 30, F 29,99 - 0. - Informace učitele
- Organizační pokyny k předmětu:
1. Prvních 6 týdnů výuky probíhá formou přednášek. Je více než doporučeno se těchto přednášek účastnit. Přednášky tvoří podklad pro zpracování a prezentaci týmového projektu, který bude následně zpracováván.
2. V dalších 6 týdnech výuky studenti (v rámci seminářů) pracují na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu, který průběžně konzultují s tutorem (vyučujícím své seminární skupiny). Projekt je zadán tutorem a studenti pracují přesně dle tohoto zadání. Je nutné odevzdat jak vypracovaný projekt, tak i prezentaci do Informačního systému VŠTE (MS WORD, MS POWER POINT)a to do konce 12. týdne příslušného semestru.
3. Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím. V rámci prezentací není povolena absence.
4. Pro úspěšné zakončení předmětu je nutné dosáhnout 70% celkového hodnocení.
5. Docházka předmětu: Docházka na přednášky není povinná, ale je více než doporučeno se přednášek účastnit - tvoří základ pro zpracování projektu. V průběhu zpracování projektu jsou povinné min. 2 konzultace s vyučujícím v rámci stanovených konzultačních hodin. Prezentace, která probíhá poslední výukový týden (v případě odpadnutí výuky apod. v termínu, určeném vyučujícím) musí být přítomni všichni studenti dané seminární skupiny. V případě, že student výsledky své činnosti neprezentuje, nesplnil podmínky předmětu, stanovené touto anotací.
6. Před samotným zpracováním dotazníkového šetření musí být dotazník schválen vyučujícím dané seminární skupiny.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2015
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
Předpokládají se základní znalosti z předmětů Marketing a Statistika. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace o problematice marketingového výzkumu a též objasnit postupy, metody a techniky marketingového výzkumu, možnosti aplikace marketingového výzkumu na různé oblasti a v neposlední řadě etapy procesu marketingového výzkumu. Úspěšný absolvent předmětu umí vytvořit, zpracovat a prezentovat výsledky marketingového výzkumu.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
2. Sekundární data, databáze a marketingový informační systém.
3. Kvantitativní výzkum, kvantifikace a měření, kvalitativní výzkum.
4. Pozorování, experiment a tržní testování.
5. Zpracování a analýza dat, aplikace matematicko-statistických metod, prezentace výsledků.
6. Dotazníkové šetření, dotazník a jeho struktura, stylizace otázek a škálování.
7. Specifické druhy marketingového výzkumu - propagační, cenový, pro nové výrobky, výzkum odbytových cest, segmentační výzkum.
8. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
9. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
10. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
11. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
12. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
13. Prezentace výsledků týmového projektu z oblasti marketingového výzkumu.
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
- BRADLEY, Nigel. Marketing research : tools and techniques. 2. vyd. New York: Oxford University Press, 2010, 527 s. ISBN 978-0-19-956434-7. info
- MISHRA, M. N. Modern Marketing Research. New Delhi: Himalaya Publishing House, 2008, 355 s. ISBN 978-81-8488-098-4. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace
bloková výuka - přednáška - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 2 4 Zpracování dotazníku 10 10 Zpracování prezentace projektu 5 5 Zpracování projektu 15 15 Zpracování zprávy o výzkumu 8 8 Účast na přednáškách 12 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
Zpracování dotazníku 20 %
Zpracování týmového projektu 50 %
Zpracování zprávy o~výzkumu 20 % - Podmínky testu
- Celkové hodnocení předmětu:
- Zpracování dotazníku - max. 20 bodů
- Zpracování týmového projektu - max. 50 bodů
- Zpracování zprávy o~výzkumu - max. 20 bodů
- Prezentace týmového projektu - max. 10 bodů
Celková klasifikační stupnice: A 100 – 98,B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, X 69,99 – 30, F 29,99 - 0. - Informace učitele
- Organizační pokyny k předmětu:
1. Prvních 6 týdnů výuky probíhá formou přednášek. Je více než doporučeno se těchto přednášek účastnit. Přednášky tvoří podklad pro zpracování a prezentaci týmového projektu, který bude následně zpracováván.
2. V dalších 6 týdnech výuky studenti (v rámci seminářů) pracují na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu, který průběžně konzultují s tutorem (vyučujícím své seminární skupiny). Projekt je zadán tutorem a studenti pracují přesně dle tohoto zadání. Je nutné odevzdat jak vypracovaný projekt, tak i prezentaci do Informačního systému VŠTE (MS WORD, MS POWER POINT)a to do konce 12. týdne příslušného semestru.
3. Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím. V rámci prezentací není povolena absence.
4. Pro úspěšné zakončení předmětu je nutné dosáhnout 70% celkového hodnocení.
5. Docházka předmětu: Docházka na přednášky není povinná, ale je více než doporučeno se přednášek účastnit - tvoří základ pro zpracování projektu. V průběhu zpracování projektu jsou povinné min. 2 konzultace s vyučujícím v rámci stanovených konzultačních hodin. Prezentace, která probíhá poslední výukový týden (v případě odpadnutí výuky apod. v termínu, určeném vyučujícím) musí být přítomni všichni studenti dané seminární skupiny. V případě, že student výsledky své činnosti neprezentuje, nesplnil podmínky předmětu, stanovené touto anotací.
6. Před samotným zpracováním dotazníkového šetření musí být dotazník schválen vyučujícím dané seminární skupiny.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Lukáš Kučera (cvičící)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/P01: Čt 16:30–18:00 B1, L. Kučera
MAV/S01: Čt 14:50–16:20 A3, L. Kučera - Předpoklady
- FORMA(P)
Předpokládají se základní znalosti z předmětů Marketing a Statistika. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 8 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/8, pouze zareg.: 0/8 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je poskytnout studentům základní informace o problematice marketingového výzkumu a též objasnit postupy, metody a techniky marketingového výzkumu, možnosti aplikace marketingového výzkumu na různé oblasti a v neposlední řadě etapy procesu marketingového výzkumu. Úspěšný absolvent předmětu umí vytvořit, zpracovat a prezentovat výsledky marketingového výzkumu.
- Osnova
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
2. Sekundární data, databáze a marketingový informační systém.
3. Kvantitativní výzkum, kvantifikace a měření, kvalitativní výzkum.
4. Pozorování, experiment a tržní testování.
5. Zpracování a analýza dat, aplikace matematicko-statistických metod, prezentace výsledků.
6. Dotazníkové šetření, dotazník a jeho struktura, stylizace otázek a škálování.
7. Specifické druhy marketingového výzkumu - propagační, cenový, pro nové výrobky, výzkum odbytových cest, segmentační výzkum.
8. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
9. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
10. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
11. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
12. Práce na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu pod dohledem tutora.
13. Prezentace výsledků týmového projektu z oblasti marketingového výzkumu.
- 1. Úvod do marketingového výzkumu, výzkumný proces a výzkumné otázky.
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum : nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Expert. ISBN 80-247-0966-X. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace
bloková výuka - přednáška - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 2 4 Zpracování dotazníku 10 10 Zpracování prezentace projektu 5 5 Zpracování projektu 15 15 Zpracování zprávy o výzkumu 8 8 Účast na přednáškách 12 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
Zpracování dotazníku 20 %
Zpracování týmového projektu 50 %
Zpracování zprávy o~výzkumu 20 % - Podmínky testu
- Celkové hodnocení předmětu:
- Zpracování dotazníku - max. 20 bodů
- Zpracování týmového projektu - max. 50 bodů
- Zpracování zprávy o~výzkumu - max. 20 bodů
- Prezentace týmového projektu - max. 10 bodů
Celková klasifikační stupnice: A 100 – 98,B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, X 69,99 – 30, F 29,99 - 0. - Informace učitele
- Organizační pokyny k předmětu:
1. Prvních 6 týdnů výuky probíhá formou přednášek. Je více než doporučeno se těchto přednášek účastnit. Přednášky tvoří podklad pro zpracování a prezentaci týmového projektu, který bude následně zpracováván.
2. V dalších 6 týdnech výuky studenti (v rámci seminářů) pracují na týmovém projektu z oblasti marketingového výzkumu, který průběžně konzultují s tutorem (vyučujícím své seminární skupiny). Projekt je zadán tutorem a studenti pracují přesně dle tohoto zadání. Je nutné odevzdat jak vypracovaný projekt, tak i prezentaci do Informačního systému VŠTE (MS WORD, MS POWER POINT)a to do konce 12. týdne příslušného semestru.
3. Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím. V rámci prezentací není povolena absence.
4. Pro úspěšné zakončení předmětu je nutné dosáhnout 70% celkového hodnocení.
5. Docházka předmětu: Docházka na přednášky není povinná, ale je více než doporučeno se přednášek účastnit - tvoří základ pro zpracování projektu. V průběhu zpracování projektu jsou povinné min. 2 konzultace s vyučujícím v rámci stanovených konzultačních hodin. Prezentace, která probíhá poslední výukový týden (v případě odpadnutí výuky apod. v termínu, určeném vyučujícím) musí být přítomni všichni studenti dané seminární skupiny. V případě, že student výsledky své činnosti neprezentuje, nesplnil podmínky předmětu, stanovené touto anotací.
6. Před samotným zpracováním dotazníkového šetření musí být dotazník schválen vyučujícím dané seminární skupiny.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2014
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- Ing. Marie Slabá, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/CAP: Čt 3. 4. 14:45–16:20 D215, Čt 24. 4. 14:45–16:20 E2, Čt 15. 5. 14:45–16:20 D215, J. Stuchlý, výuka ve zkráceném kurzu v rámci CŽV
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky. Absolvent předmětu umí vytvořit, prezentovat a statisticky zpracovat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu.
- Osnova
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (plán výuky a organizace práce v MAV, marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém)
- 2. Metody šetření (metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 3.Přípravný proces MV (MV, projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu)
- 4.Práce s daty (zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 5.Realizace výzkumu (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky)
- 6.Základní analýza dat v MV (statistické výpočty v Excelu a v R, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 7.Testování hypotéz VMV (jednovýběrové, dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných)
- 8.Analýzy závislostí proměnných v MV (závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 9.Vícerozměrné závislosti (kontingenční tabulky s hiearchickou strukturou, vícerozměrná regrese a regrese s umělými proměnnými)
- 10.Použití vícerozměrných metod (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti)
- 11.Organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (zpracování seminární práce)
- 12.Prezentace MV a časová rezerva (ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy z MV, forma a obsah prezentace)
- 13.Prezentace seminárních prací (ústní a písemná prezentace v prezentačních skupinách)
- Literatura
- povinná literatura
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- doporučená literatura
- KOZEL,R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. 2011. ISBN 978-80-247-3527-6
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 6 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava prezentace projektu 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do projektu 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
projekt - semestrální 70 %
test průběžný 2 15 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu je součtem bodů z~jednotlivých metod hodnocení - to je max. 15 bodů za test průběžný 1 (polovina semestru, teorie), max. 15 bodů test průběžný 2 (závěr semestru, analýza dat z~dotazníku), max. 70 bodů z~vypracovaného projektu. Celková klasifikační stupnice(po sečtení bodů z~test 1, test 2 a projekt):A 100 – 98, B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, F 69,99 – 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Materiály z přednášek a cvičení a Opora k předmětu MAV budou ukládany do Informačního systému školy (paložka Učební materiály). Přístup k nim budou mít jen studenti přihlášení na přednášky a semináře. Projekt mohou zpracovávat studenti až ve dvoučlenných skupinách.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Do zkoušky jsou započteny průběžné testy a prezentace seminární práce
Poznámka k periodicitě výuky: vhodný je letní semestr.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2013
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/P01: každý lichý čtvrtek 8:15–9:45 B1, J. Stuchlý
MAV/S01: každý sudý čtvrtek 13:10–14:40 D316, J. Stuchlý - Předpoklady
- FORMA(P)
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky. Absolvent předmětu umí vytvořit, prezentovat a statisticky zpracovat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu.
- Osnova
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (plán výuky a organizace práce v MAV, marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém)
- 2. Metody šetření (metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 3.Přípravný proces MV (MV, projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu)
- 4.Práce s daty (zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 5.Realizace výzkumu (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky)
- 6.Základní analýza dat v MV (statistické výpočty v Excelu a v R, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 7.Testování hypotéz VMV (jednovýběrové, dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných)
- 8.Analýzy závislostí proměnných v MV (závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 9.Vícerozměrné závislosti (kontingenční tabulky s hiearchickou strukturou, vícerozměrná regrese a regrese s umělými proměnnými)
- 10.Použití vícerozměrných metod (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti)
- 11.Organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (zpracování seminární práce)
- 12.Prezentace MV a časová rezerva (ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy z MV, forma a obsah prezentace)
- 13.Prezentace seminárních prací (ústní a písemná prezentace v prezentačních skupinách)
- Literatura
- povinná literatura
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- doporučená literatura
- KOZEL,R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. 2011. ISBN 978-80-247-3527-6
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 6 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava prezentace projektu 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do projektu 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
projekt - semestrální 70 %
test průběžný 2 15 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu je součtem bodů z~jednotlivých metod hodnocení - to je max. 15 bodů za test průběžný 1 (polovina semestru, teorie), max. 15 bodů test průběžný 2 (závěr semestru, analýza dat z~dotazníku), max. 70 bodů z~vypracovaného projektu. Celková klasifikační stupnice(po sečtení bodů z~test 1, test 2 a projekt):A 100 – 98, B 97,99 – 91, C 90,99 – 80, D 79,99 – 73, E 72,99 – 70, F 69,99 – 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Materiály z přednášek a cvičení a Opora k předmětu MAV budou ukládany do Informačního systému školy (paložka Učební materiály). Přístup k nim budou mít jen studenti přihlášení na přednášky a semináře. Projekt mohou zpracovávat studenti až ve dvoučlenných skupinách.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Do zkoušky jsou započteny průběžné testy a prezentace seminární práce
Poznámka k periodicitě výuky: vhodný je letní semestr.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2013
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/ccv: Čt 25. 4. 13:35–14:20 D204P, Čt 16. 5. 13:35–14:20 D204P, J. Stuchlý, výuka v rámci CŽV
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky. Absolvent předmětu umí vytvořit, prezentovat a statisticky zpracovat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu.
- Osnova
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (plán výuky a organizace práce v MAV, marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém)
- 2. Metody šetření (metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 3.Přípravný proces MV (MV, projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu)
- 4.Práce s daty (zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 5.Realizace výzkumu (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky)
- 6.Základní analýza dat v MV (statistické výpočty v Excelu a v R, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 7.Testování hypotéz VMV (jednovýběrové, dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných)
- 8.Analýzy závislostí proměnných v MV (závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 9.Vícerozměrné závislosti (kontingenční tabulky s hiearchickou strukturou, vícerozměrná regrese a regrese s umělými proměnnými)
- 10.Použití vícerozměrných metod (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti)
- 11.Organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (zpracování seminární práce)
- 12.Prezentace MV a časová rezerva (ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy z MV, forma a obsah prezentace)
- 13.Prezentace seminárních prací (ústní a písemná prezentace v prezentačních skupinách)
- Literatura
- povinná literatura
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- doporučená literatura
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Informace učitele
- Materiály z přednášek a cvičení a Opora k předmětu MAV budou ukládany do Informačního systému školy (paložka Učební materiály). Přístup k nim budou mít jen studenti přihlášení na přednášky a semináře. Seminární práci mohou zpracovávat studenti až ve dvoučlenných skupinách.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Do zkoušky jsou započteny průběžné testy a prezentace seminární práce
Poznámka k periodicitě výuky: vhodný je letní semestr.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2012
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/P01: každý lichý čtvrtek 14:45–16:15 B1, J. Stuchlý
MAV/S01: každý lichý čtvrtek 16:20–17:50 D216, J. Stuchlý
MAV/S02: každý sudý čtvrtek 14:45–16:15 D216, J. Stuchlý
MAV/S03: každý sudý čtvrtek 16:20–17:50 D216, J. Stuchlý
MAV/S04: každý sudý čtvrtek 17:55–19:25 D216, J. Stuchlý - Předpoklady
- FORMA(P)
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky. Absolvent předmětu umí vytvořit, prezentovat a statisticky zpracovat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu.
- Osnova
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (plán výuky a organizace práce v MAV, marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém)
- 2. Metody šetření (metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 3.Přípravný proces MV (MV, projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu)
- 4.Práce s daty (zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 5.Realizace výzkumu (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky)
- 6.Základní analýza dat v MV (statistické výpočty v Excelu a v R, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 7.Testování hypotéz VMV (jednovýběrové, dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných)
- 8.Analýzy závislostí proměnných v MV (závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 9.Vícerozměrné závislosti (kontingenční tabulky s hiearchickou strukturou, vícerozměrná regrese a regrese s umělými proměnnými)
- 10.Použití vícerozměrných metod (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti)
- 11.Organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (zpracování seminární práce)
- 12.Prezentace MV a časová rezerva (ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy z MV, forma a obsah prezentace)
- 13.Prezentace seminárních prací (ústní a písemná prezentace v prezentačních skupinách)
- Literatura
- povinná literatura
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- doporučená literatura
- KOZEL,R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing a.s. 2011. ISBN 978-80-247-3527-6
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Informace učitele
- Materiály z přednášek a cvičení a Opora k předmětu MAV budou ukládany do Informačního systému školy (paložka Učební materiály). Přístup k nim budou mít jen studenti přihlášení na přednášky a semináře. Seminární práci mohou zpracovávat studenti až ve dvoučlenných skupinách.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Do zkoušky jsou započteny průběžné testy a prezentace seminární práce
Poznámka k periodicitě výuky: vhodný je letní semestr.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2012
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. (plus 2 za zk). Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/ccv: Čt 15. 3. 12:30–13:15 D104L, Čt 29. 3. 12:30–13:15 D104L, Čt 12. 4. 12:30–13:15 D104L, Čt 10. 5. 12:30–13:15 D104L, J. Stuchlý
- Předpoklady
- STA Statistika
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 90 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/90, pouze zareg.: 0/90 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky. Absolvent předmětu umí vytvořit, prezentovat a statisticky zpracovat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu.
- Osnova
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (plán výuky a organizace práce v MAV, marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém)
- 2. Metody šetření (metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 3.Přípravný proces MV (MV, projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu)
- 4.Práce s daty (zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 5.Realizace výzkumu (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky)
- 6.Základní analýza dat v MV (statistické výpočty v Excelu a v R, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 7.Testování hypotéz VMV (jednovýběrové, dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných)
- 8.Analýzy závislostí proměnných v MV (závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 9.Vícerozměrné závislosti (kontingenční tabulky s hiearchickou strukturou, vícerozměrná regrese a regrese s umělými proměnnými)
- 10.Použití vícerozměrných metod (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti)
- 11.Organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (zpracování seminární práce)
- 12.Prezentace MV a časová rezerva (ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy z MV, forma a obsah prezentace)
- 13.Prezentace seminárních prací (ústní a písemná prezentace v prezentačních skupinách)
- Literatura
- povinná literatura
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- doporučená literatura
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Informace učitele
- Materiály z přednášek a cvičení a Opora k předmětu MAV budou ukládany do Informačního systému školy (paložka Učební materiály). Přístup k nim budou mít jen studenti přihlášení na přednášky a semináře. Seminární práci mohou zpracovávat studenti až ve dvoučlenných skupinách.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: Do zkoušky jsou započteny průběžné testy a prezentace seminární práce
Poznámka k periodicitě výuky: vhodný je letní semestr.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2011
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/P01: každý lichý čtvrtek 9:55–11:25 B2, J. Stuchlý
MAV/S01: každý lichý čtvrtek 8:15–9:45 D216, J. Stuchlý
MAV/S02: každý sudý čtvrtek 8:15–9:45 D216, J. Stuchlý
MAV/S03: každý sudý čtvrtek 9:55–11:25 D316, J. Stuchlý - Předpoklady
- FORMA(P)
Ukončení (nebo alespoň souběžné zapsání) předmětu Statistika (STA) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 100 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/100, pouze zareg.: 0/100 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
- Osnova
- 1.Úvod, základní pojmy marketingového výzkumu (MV) a metody šetření (marketing a marketingový výzkum, marketingový informační systém, metody výběrových šetření, určování optimální velikosti vzorku)
- 2.Přípravný proces MV a práce s daty (projekt výzkumu, kvantitativní a kvalitativní výzkum, etický kodex MV, proces MV, přípravná fáze MV, cíl výzkumu, zdroje dat, sekundární data, agenturní výzkum, primární data, metody sběru primárních dat, metody dotazování, dotazník, třídění otázek používaných v dotazníku, struktura a formální úprava dotazníku, škály)
- 3.Realizace výzkumu a základní analýza dat v MV (fáze realizace výzkumu, sběr dat, kontrola a zpracování dat, použití výpočetních a grafických metod popisné statistiky, statistické výpočty v Excelu, typy proměnných a výpočet jejich číselných charakteristik, metody statistická indukce, bodové a intervalové odhady)
- 4.Testování hypotéz a analýzy závislostí proměnných v MV (jednovýběrové dvouvýběrové a vícevýběrové testy, závislost dvou kvalitativních proměnných, závislost numerické proměnné na kvalitativní, závislost dvou numerických proměnných, regresní přímka, korelační analýza - nácvik těchto analýz v seminární práci)
- 5.Vícerozměrné závislosti, organizace MV a zpracování závěrečné zprávy (vícerozměrné závislosti, organizace MV, zpracování závěrečné zprávy MV - zpracování seminární práce)
- 6.Použití vícerozměrných metod a prezentace MV (možnosti využití vícerozměrných statistických metod, metody, v kterých lze odlišit směr závislosti, conjointní analýza, metody, v kterých nelze rozlišit směr závislosti, ústní a písemná prezentace závěrečné zprávy MV formou prezentace seminární práce)
- Literatura
- povinná literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- STUCHLÝ, J. Marketingový výzkum. Studujní opora pro KS. VŠTE České Budějovice 2011 (v elektronické podobě)
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- doporučená literatura
- ŘEZANKOVÁ, H.-.LÖSTER, T. Úvod do statistiky. VŠE v Praze, Nakladatelství Oeconomi-ca, ISBN 978-80-245-1514-4
- PECÁKOVÁ, I. Statistické aspekty terénních průzkumů I. Skripta VŠE Praha 1995, ISBN 80-7079-737-1
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Grada Publishing 1996, ISBN 80-7169-249-9
- HINDLS, R. a kol. Statistika pro ekonomy. Professional Publishing 2007, ISBN 978-80-86946-43-6
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2011
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D. (pomocník)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
- Osnova
- 1. Plán seminářů a organizace práce na seminářích, podmínky na udělení zápočtu. Rozdělení studentů do skupin, příprava dotazníků a zadání semestrální práce - 2. Úvod do MAV, základní pojmy, metody šetření - 3. Vztah marketingového výzkumu a marketingového řízení, určování optimálního rozsahu výběru - 4. Marketingový informační systém, sběr dat a jejich pořízení, škálování - 5 Definice výzkumného problému, určení hypotézy a stanovení cílů, statistické zpracování primárních dat - 6. Tvorba dotazníku, statistický popis rozdělení četností a odpovídající číselné charakteristiky - 7. Test č.1, zobecňování výběrových výsledků na základní soubor - 8. Další analýza dat, základní statistické testy - 9. Práce konkrétní marketingové agentury, popis závislostí a jejich zobecňování na základní soubor - 10 Zpracování závěrečné zprávy, použití vícerozměrných statistických metod - 11. Prezentace výsledku marketingového výzkumu, analýza preferencí a shluková analýza - 12. Test č.2, konzultace k prezentacím - 13. Prezentace semestrálních prací
- Literatura
- povinná literatura
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2010
- Rozsah
- 1/1. 2 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/01: každé sudé pondělí 12:00–13:30 B5, J. Stuchlý
MAV/02: každé liché pondělí 13:35–15:05 D215, J. Stuchlý
MAV/03: každé sudé pondělí 13:35–15:05 D215, J. Stuchlý - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 56 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/56, pouze zareg.: 0/56 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
- Osnova
- 1. Plán seminářů a organizace práce na seminářích, podmínky na udělení zápočtu. Rozdělení studentů do skupin, příprava dotazníků a zadání semestrální práce - 2. Úvod do MAV, základní pojmy, metody šetření - 3. Vztah marketingového výzkumu a marketingového řízení, určování optimálního rozsahu výběru - 4. Marketingový informační systém, sběr dat a jejich pořízení, škálování - 5 Definice výzkumného problému, určení hypotézy a stanovení cílů, statistické zpracování primárních dat - 6. Tvorba dotazníku, statistický popis rozdělení četností a odpovídající číselné charakteristiky - 7. Test č.1, zobecňování výběrových výsledků na základní soubor - 8. Další analýza dat, základní statistické testy - 9. Práce konkrétní marketingové agentury, popis závislostí a jejich zobecňování na základní soubor - 10 Zpracování závěrečné zprávy, použití vícerozměrných statistických metod - 11. Prezentace výsledku marketingového výzkumu, analýza preferencí a shluková analýza - 12. Test č.2, konzultace k prezentacím - 13. Prezentace semestrálních prací
- Literatura
- povinná literatura
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2010
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh
- Čt 11:25–12:55 D215
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je podat základní poznatky o problematice marketingového výzkumu, objasnit příslušné postupy, metody a techniky a zejména se naučit statistiky zpracovávat, prezentovat a využívat závěrečnou zprávu o marketingovém výzkumu
- Osnova
- - 1. Plán seminářů a organizace práce na seminářích, podmínky na udělení zápočtu. Rozdělení studentů do skupin, příprava dotazníků a zadání semestrální práce - 2. Úvod do MAV, základní pojmy, metody šetření - 3. Vztah marketingového výzkumu a marketingového řízení, určování optimálního rozsahu výběru - 4. Marketingový informační systém, sběr dat a jejich pořízení, škálování - 5 Definice výzkumného problému, určení hypotézy a stanovení cílů, statistické zpracování primárních dat - 6. Tvorba dotazníku, statistický popis rozdělení četností a odpovídající číselné charakteristiky - 7. Test č.1, zobecňování výběrových výsledků na základní soubor - 8. Další analýza dat, základní statistické testy - 9. Práce konkrétní marketingové agentury, popis závislostí a jejich zobecňování na základní soubor - 10 Zpracování závěrečné zprávy, použití vícerozměrných statistických metod - 11. Prezentace výsledku marketingového výzkumu, analýza preferencí a shluková analýza - 12. Test č.2, konzultace k prezentacím - 13. Prezentace semestrálních prací
- Literatura
- povinná literatura
- Ezrová H.: Vybrané problémy z marketingového výzkumu, podpůrný učební text (v elektronické formě) k předmětu Marketingový výzkum
- PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha : Prefossional Publishing, 2008. ISBN 978-80-
- doporučená literatura
- KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha : Grada Publishing a.s., 2006. ISBN 80-247-0966-X.
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2009
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. RNDr. Jaroslav Stuchlý, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- MAV/01: Čt 13:15–14:45 D216, J. Stuchlý
MAV/02: Čt 11:25–12:55 D315, J. Stuchlý - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/50, pouze zareg.: 0/50 - Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je pochopení role marketingového výzkumu a jeho metod, získání vědomostí z oblasti průzkumu jak spotřebitelského a průmyslového trhu, tak i empirického výzkumu a osvojení dovedností nezbytných k praktickému využití metod a nástrojů marketingového výzkumu v praxi.
- Osnova
- 1. Informační soustava a marketingový výzkum
- 2. Sekundární a primární výzkum, omezení jejich využití
- 3. Kvantitativní výzkum a jeho metody - dotazování (anketa, dotazník), pozorování, rozhovor, panel, experiment, konjunkturní test
- 4. Aplikace matematicko - statistických metod (regrese, korelace, výběrové zjišťování, bodový odhad, faktorová analýza aj.)
- 5. Specifické aplikace marketingového výzkumu
- 6. Propagační výzkum a měření účinnosti propagace
- 7. Cenový výzkum
- 8. Výzkum a průzkum trhu pro nové výrobky
- 9. Výzkum a analýza odbytových cest
- 10. Segmentační výzkum
- 11. Výběr marketingové agentury
- 12. Marketingový výzkum ve službách
- 13. Konjunkturální průzkumy - etika a kodex marketingového průzkumu
- 14. Marketingové průzkumy prostřednictvím internetu
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2008
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D.
- Garance
- Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Podmínky o Projekt na zadané/zvolené téma o Prezentace o Písemný test s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je pochopení role marketingového výzkumu a jeho metod, získání vědomostí z oblasti průzkumu jak spotřebitelského a průmyslového trhu, tak i empirického výzkumu a osvojení dovedností nezbytných k praktickému využití metod a nástrojů marketingového výzkumu v praxi. Tematické okruhy o Informační soustava a marketingový výzkum o Sekundární a primární výzkum, omezení jejich využití o Kvantitativní výzkum a jeho metody - dotazování (anketa, dotazník), pozorování, rozhovor, panel, experiment, konjunkturní test o Aplikace matematicko - statistických metod (regrese, korelace, výběrové zjišťování, bodový odhad, faktorová analýza aj.) o Specifické aplikace marketingového výzkumu o Propagační výzkum a měření účinnosti propagace o Cenový výzkum o Výzkum a průzkum trhu pro nové výrobky o Výzkum a analýza odbytových cest o Segmentační výzkum o Výběr marketingové agentury o Marketingový výzkum ve službách o Konjunkturální průzkumy - etika a kodex marketingového průzkumu o Marketingové průzkumy prostřednictvím internetu
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
MAV Marketingový výzkum
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2008
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Ladislav Skořepa, Ph.D. (přednášející)
prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D., dr. h.c. (přednášející) - Garance
- Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Podmínky o Projekt na zadané/zvolené téma o Prezentace o Písemný test s možností ústní obhajoby Stručná anotace předmětu Cílem předmětu je pochopení role marketingového výzkumu a jeho metod, získání vědomostí z oblasti průzkumu jak spotřebitelského a průmyslového trhu, tak i empirického výzkumu a osvojení dovedností nezbytných k praktickému využití metod a nástrojů marketingového výzkumu v praxi. Tematické okruhy o Informační soustava a marketingový výzkum o Sekundární a primární výzkum, omezení jejich využití o Kvantitativní výzkum a jeho metody - dotazování (anketa, dotazník), pozorování, rozhovor, panel, experiment, konjunkturní test o Aplikace matematicko - statistických metod (regrese, korelace, výběrové zjišťování, bodový odhad, faktorová analýza aj.) o Specifické aplikace marketingového výzkumu o Propagační výzkum a měření účinnosti propagace o Cenový výzkum o Výzkum a průzkum trhu pro nové výrobky o Výzkum a analýza odbytových cest o Segmentační výzkum o Výběr marketingové agentury o Marketingový výzkum ve službách o Konjunkturální průzkumy - etika a kodex marketingového průzkumu o Marketingové průzkumy prostřednictvím internetu
- Organizační formy výuky
- přednáška
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Přednášky v Power Pointu s využitím hypertextových odkazů
Cvičení v počítačové učebně s využitím Excelu a systému R, závěrečný test na počítači
Prezentace v počítačové učebně
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 3 3 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 34 Příprava na závěrečný test 3 3 Příprava prezentace seminární práce 2 2 Sběr údajů do dotazníků a přepis do Excelu 5 Zpracování dat do seminární práce 7 Účast na přednáškách 13 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 15 %
test - závěrečný 15 %
prezentace 5 %
seminární práce 65 % - Podmínky testu
- Zkouška proběhne prezentací zpracované seminární práce. Do hodnocení budou zahrnuty i dva testy (průběžný a závěrečný). Průběžný je teoretický a zavěrečný je praktický (zaměřený na zpracování výzkumné zprávy). Hodnocení zkoušky: A dosažení 95-100 % bodů, B dosažení 85-94 % bodů, C dosažení 75-84 % bodů, D dosažení 65-74 % bodů, E dosažení 55-64 % bodů, Fx dosažení 35-54 % bodů, F dosažení meně než 35 % bodů (v testech méně než 50% bodů; testy si mohou studenti opravit ve zkouškovém období).
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)