MAK Marketingová komunikace

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
2/3/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Petr Šuleř, PhD. (cvičící)
Ing. Mgr. Martin Vítek, Ph.D., MBA (cvičící)
Garance
Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
MAK/A7: Ne 9. 5. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, Ne 16. 5. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, 13:05–14:35 B5, M. Vítek
MAK/P01: St 13:05–14:35 N004, M. Vítek
MAK/S01: St 16:30–18:00 N007 a každý sudý čtvrtek 14:50–16:20 B2, P. Šuleř, M. Vítek
Předpoklady
znalost základů marketingu
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubení a rozšíření znalostí studentů z oblasti marketingu se zaměřením na nástroje komunikačního mixu. V rámci kurzu se studenti seznámí s komunikačním mixem a jeho jednotlivými nástroji, historií marketingové komunikace, právní úpravou i současnými trendy v oblasti marketingové komunikace a komunikačního mixu. Na základě tvorby projektu marketingové komunikace fiktivního subjektu a prezentace výsledků projektu před skupinou zdokonaluje student své teoretické, praktické, komunikační a prezentační dovednosti a je schopen připravit návrh marketingové komunikace pro různé typy produktů.
Výstupy z učení
Po absolvování student:
• ovládá základní i rozšířené nástroje komunikačního mixu
• je schopen připravit celkovou strategii marketingové komunikace
• je schopen navrhnout vhodné nástroje komunikačního mixu pro různé produkty
Úspěšný absolvent chápe nutnost tvorby strategie marketingové komunikace a aplikuje získané znalosti na konkrétním praktickém příkladu zpracování komunikačního mixu vybraného produktu.
Osnova
  • 1. Úvod do marketingové komunikace
  • 2. Komunikační proces, model marketingové komunikace
  • 3. Strategie marketingové komunikace, integrovaná marketingová komunikace
  • 4. Reklama – zákonná regulace reklamy, samoregulace a etika v reklamě
  • 5. Reklama – druhy reklamy, reklamní média, mediální plánování
  • 6. Podpora prodeje, komunikace v místě prodeje
  • 7. Public relations a sponzoring
  • 8. Corporate identity
  • 9. Přímý marketing
  • 10. Veletrhy a výstavy, B2B komunikace
  • 11. Event marketing, osobní prodej
  • 12. Internetová komunikace
  • 13. Nové trendy marketingové komunikace
Literatura
    povinná literatura
  • KARLÍČEK, M a P KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3541-2. 2011. info
  • PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3622-8. 2010. info
  • FREY, Petr. Marketingová komunikace : to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press. 195 s. ISBN 978-80-7261-160-7. 2008. Obsah info
  • PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketingová komunikace. In Expert. Praha: Grada. 581 s. Expert. ISBN 80-247-0254-1. 2003. info
    doporučená literatura
  • SVOBODA, V. Public relations moderně a účinně. 2. vydání, Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7
  • VAREY, Richard J. Marketing Communication : An Introduction to Contemporary Issues [elektronický zdroj]. Routledge, 2001. 415 s. ISBN 9780203466919
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Emoce v marketingu : jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6. 2014. info
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb : efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8. 2014. info
  • KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson. 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3. 2014. info
  • KOTLER, Philip a Levin Lane KELLER. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5. 2013. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Esej2020
Příprava na přednášky20 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2732
Příprava na závěrečný test2490
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3914
Celkem:156156
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
esej 30 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení:

esej (10 NS) - 30 bodů (tj. 30 %)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)

Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. – 0.

Informace učitele
Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, ale zároveň budou nahrávány a budou k dispozici pro studenty kombinované formy studia, semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Docházka na seminářích je sledována. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, léto 2018, léto 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/MAK