BPE_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Monika Lavičková (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPE_ACJ_4/E3: So 23. 3. 13:05–14:35 B5, 14:50–16:20 B5, 16:30–18:00 B5, So 6. 4. 13:05–14:35 D515, 14:50–16:20 D515, 16:30–18:00 D515, So 11. 5. 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, D. Raušer
BPE_ACJ_4/S01: Út 16:30–18:00 N205, Pá 9:40–11:10 N205, M. Peka Kolafová, K. Sidibe
BPE_ACJ_4/S02: Út 9:40–11:10 E4, St 13:05–14:35 N004, P. Sádlo
Předpoklady
ACJ_1a Anglický jazyk I && ACJ_2a Anglický jazyk II
úspěšné zakončení předmětu ACJ_3 je doporučeno, ne požadováno
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B2- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět delším promluvám a dokáže sledovat i složitější výměnu názorů. Dále porozumí i delším článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy. Dokáže se srozumitelně vyjadřovat k široké škále problémů a účastnit se rozhovoru plynule a spontánně. Dokáže též napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat.
Výstupy z učení
Rozumí delším mluveným projevům, pokud téma dostatečně zná. Podrobně rozumí textům ze svého oboru a z okruhu svých zájmů. Dokáže se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat, která se vztahují k oblasti jeho zájmů a oboru studia. Umí napsat srozumitelné a podrobné texty na širokou škálu témat souvisejících s jeho zájmy a předmětem studia. Je schopen vyjádřit své názory písemně i ústně s využitím delších souvětí a složitějších gramatických struktur odpovídajících úrovni B2- dle SERRJ.
Osnova
  • 1. Trpný rod, kino
  • 2. Dedukční modály, tělo
  • 3. První podmínka a vedlejší věty časové, vzdělání
  • 4. Druhá podmínka, bydlení
  • 5. Praktická angličtina
  • 6. Nepřímá řeč, nakupování
  • 7. Gerundia a infinitivy, práce
  • 8. Třetí podmínka, adjektiva a adverbia
  • 9. Výrazy množství, elektronika, frázová slovesa
  • 10.Praktická angličtina
  • 11. Vztažné věty, složená podstatná jména
  • 12. Tázací dovětky, podstatná jména
  • 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • Náhradní obsah: LATHAM-KOENIG, Christina. English file: Intermediate: Third edition. Student's book. Oxford University Press, 2013. ISBN 978019451975.
    doporučená literatura
  • Náhradní obsah: MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2044
Příprava na závěrečný test2739
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
ústní zkoušení55
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Písemné/Ústní zkoušení 30 %
Podmínky testu
Hodnocení pro denní a kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. .
Informace učitele
Výuka bude probíhat ve třídách v prostorách vysoké školy. Pro denní studenty je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce. U studentů kombinované formy se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: petrsadlo@mail.vstecb.cz
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023.

BPE_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2023
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPE_ACJ_4/E2: Ne 12. 3. 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, Ne 21. 5. 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, Ne 4. 6. 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, D. Raušer
BPE_ACJ_4/S01: Út 11:25–12:55 N007, Čt 11:25–12:55 N007, F. De Feyter
BPE_ACJ_4/S02: Út 13:05–14:35 N007, Čt 14:50–16:20 N007, F. De Feyter
BPE_ACJ_4/S03: St 13:05–14:35 N007, Pá 11:25–12:55 N006, P. Sádlo
Předpoklady
ACJ_1a Anglický jazyk I && ACJ_2a Anglický jazyk II
úspěšné zakončení předmětu ACJ_3 je doporučeno, ne požadováno
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B2- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět delším promluvám a dokáže sledovat i složitější výměnu názorů. Dále porozumí i delším článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy. Dokáže se srozumitelně vyjadřovat k široké škále problémů a účastnit se rozhovoru plynule a spontánně. Dokáže též napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat.
Výstupy z učení
Rozumí delším mluveným projevům, pokud téma dostatečně zná. Podrobně rozumí textům ze svého oboru a z okruhu svých zájmů. Dokáže se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat, která se vztahují k oblasti jeho zájmů a oboru studia. Umí napsat srozumitelné a podrobné texty na širokou škálu témat souvisejících s jeho zájmy a předmětem studia. Je schopen vyjádřit své názory písemně i ústně s využitím delších souvětí a složitějších gramatických struktur odpovídajících úrovni B2- dle SERRJ.
Osnova
  • 1. Trpný rod, kino 2. Dedukční modály, tělo 3. První podmínka a vedlejší věty časové, vzdělání 4. Druhá podmínka, bydlení 5. Praktická angličtina 6. Nepřímá řeč, nakupování 7. Gerundia a infinitivy, práce 8. Třetí podmínka, adjektiva a adverbia 9. Výrazy množství, elektronika, frázová slovesa 10.Praktická angličtina 11. Vztažné věty, složená podstatná jména 12. Tázací dovětky, podstatná jména 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C. a C. KOENIG-LATHAM, 2013. New English File Intermediate: Student's Book. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-451989-2.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN9 780194519892.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2044
Příprava na závěrečný test2739
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
ústní zkoušení55
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Písemné/Ústní zkoušení 30 %
Podmínky testu
Hodnocení pro denní a kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. .
Informace učitele
Výuka bude probíhat ve třídách v prostorách vysoké školy. Pro denní studenty je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce. U studentů kombinované formy se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: petrsadlo@mail.vstecb.cz
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2024.

BPE_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2022
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Olga Kendall (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
BPE_ACJ_4/E1: Ne 27. 2. 14:50–16:20 A2, 16:30–18:00 A2, Ne 6. 3. 8:00–9:30 A2, 9:40–11:10 A2, 11:25–12:55 A2, Ne 24. 4. 8:00–9:30 A2, 9:40–11:10 A2, 11:25–12:55 A2, D. Raušer
BPE_ACJ_4/S01: St 9:40–11:10 B5, Čt 11:25–12:55 N010, P. Sádlo
BPE_ACJ_4/S02: St 14:50–16:20 E5, Čt 14:50–16:20 N214, O. Kendall, L. Turinská
BPE_ACJ_4/S03: St 16:30–18:00 E5, Čt 11:25–12:55 N011, O. Kendall
Předpoklady
ACJ_1a Anglický jazyk I && ACJ_2a Anglický jazyk II
úspěšné zakončení předmětu ACJ_3 je doporučeno, ne požadováno
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalostí studenta na úroveň odpovídající stupni B2- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět delším promluvám a dokáže sledovat i složitější výměnu názorů. Dále porozumí i delším článkům a zprávám zabývajícími se současnými problémy. Dokáže se srozumitelně vyjadřovat k široké škále problémů a účastnit se rozhovoru plynule a spontánně. Dokáže též napsat srozumitelné podrobné texty na širokou škálu témat.
Výstupy z učení
Rozumí delším mluveným projevům, pokud téma dostatečně zná. Podrobně rozumí textům ze svého oboru a z okruhu svých zájmů. Dokáže se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat, která se vztahují k oblasti jeho zájmů a oboru studia. Umí napsat srozumitelné a podrobné texty na širokou škálu témat souvisejících s jeho zájmy a předmětem studia. Je schopen vyjádřit své názory písemně i ústně s využitím delších souvětí a složitějších gramatických struktur odpovídajících úrovni B2- dle SERRJ.
Osnova
  • Semináře
  • 1. Harmonie pracovního a soukromého života.
  • 2. Quantifiers (vyjádření množství a míry).
  • 3. Rozdíly mezi muži a ženami (záliby, volný čas, práce).
  • 4. Členy.
  • 5. Svět práce.
  • 6. Tvoření podstatných jmen.
  • 7. Pracovní porady.
  • 8. Vytváření životopisu.
  • 9. Formální dopisy.
  • 10. Nepřímá řeč.
  • 11. Nakupování a stížnosti.
  • 12. Nepřímá řeč.
  • 13. Filmy.
  • 14. Pasivum.
  • 15. Slavní lidé.
  • 16. Vztažné věty – defining, non-defining, psaní čárek.
  • 17. Zprávy.
  • 18. Tvorba přídavných jmen a příslovců.
  • 19. Předtuchy, pověry.
  • 20. Třetí podmínka.
  • 21. Detektivní záhady.
  • 22. Tázací dovětky.
  • 23. Televize.
  • 24. Frázová slovesa.
  • 25. Jak napsat článek.
  • 26. Složená podstatná jména.
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C. a C. KOENIG-LATHAM, 2013. New English File Intermediate: Student's Book. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0-19-451989-2.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., 2012. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English. 4th edit. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN9 780194519892.
Organizační formy výuky
seminář
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2044
Příprava na závěrečný test2739
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Písemné/Ústní zkoušení 30 %
Podmínky testu
Hodnocení pro denní a kombinované studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0. .
Informace učitele
Výuka bude probíhat ve třídách v prostorách vysoké školy. Pro denní studenty je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce. U studentů kombinované formy se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: petrsadlo@mail.vstecb.cz
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2023, léto 2024.

BPE_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/4. 4 kr. Ukončení: z.
Předpoklady
ACJ_1a Anglický jazyk I && ACJ_2a Anglický jazyk II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.

BPE_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2022

Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.

Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Předpoklady
ACJ_1a Anglický jazyk I && ACJ_2a Anglický jazyk II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.

BPE_ACJ_4 Anglický jazyk IV

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2021

Předmět se v období zima 2021 nevypisuje.

Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Předpoklady
ACJ_1a Anglický jazyk I && ACJ_2a Anglický jazyk II
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.