ATL_3 Ateliér III.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Radim Galko, Ph.D. (cvičící)
Ing. Pavlína Charvátová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Jan Chromý (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ATL_3/Q3: Ne 28. 2. 13:05–14:35 A3, 14:50–16:20 A3, 16:30–18:00 A3, Ne 16. 5. 13:05–14:35 A3, 14:50–16:20 A3, 16:30–18:00 A3, M. Dědič, R. Galko, A. Kaňkovský, Z. Kramářová, L. Podolka
ATL_3/S01: Út 13:05–14:35 A3, Út 14:50–15:35 A3, M. Dědič, R. Galko, P. Charvátová, J. Chromý, A. Kaňkovský, Z. Kramářová, L. Podolka
Předpoklady
ATL_2 Ateliér II
Zápis do Ateliéru III předpokládá úspěšné absolvování předmětu Ateliér II (ATL_2).
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
  • Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Ateliéru I.
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 3. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy a pohledy
  • 4. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 6. Zpracování specializované části projektu v části – statika
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 8. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, střechy
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB I.
  • 10. Zpracování specializované části projektu – TZB II.
  • 11. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 12. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 13. Prezentace projektů
Literatura
    povinná literatura
  • Vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb
  • Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby
  • Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb
  • HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5101-6. 2014. info
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing. 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. 2014. info
  • NOVOTNÝ, Jan. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles. ISBN 978-80-86817-23-1. 2007. info
Organizační formy výuky
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál91117
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3913
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 %
Podmínky testu
Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu. Při zpracování je nutné dodržet dílčí termíny stanovené vyučujícím! (Nedodržení termínů je důvodem pro udělení nulového počtu bodů).

Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE).
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka.
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu s jednotlivými konzultanty. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka, ale povinné jsou aktivní konzultace. Bližší specifikace o nich a průběhu výuky i hodnocení předá vyučující na první hodině výuky.
Způsob kontaktu s vyučujícím a vlastní výuky při bezkontaktní formě výuky upřesní vyučující před první hodinou v rozvrhu hromadným mailem.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/ATL_3