ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_1/S01: Út 18:10–19:40 A4, M. Dědič, A. Kaňkovský
- Předpoklady
- OBOR ( CAP )
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu trvale udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení a posouzení konstrukcí z energetického hlediska
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
Návrh architektonického konceptu ztvárnění budovy ve více variantách. Studium interakčních vazeb krajiny, urbanizovaného prostředí a budovy. Průzkum a příprava projektové dokumentace. Architektonická studie zadané budovy – situace, půdorysy, pohledy a průvodní zpráva.
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami, případně ve formě bookletu ve formátu A3. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
A) Vstupní podklady
- Výřez územního (regulačního) plánu – komplexní návrh vč. legendy a závazných regulativů, související informace z~textové části (demografie, doprava, památky, zeleň, vodní plochy, …)
- Situace širších vztahů (1:2000 – 1:5000)
- Aktuální snímek katastrální mapy 1:1000
- Letecký snímek v~rozsahu výše uvedených podkladů
- Situace inženýrských sítí
- Historické mapy území včetně rešerše o~vývoji území
- Fotodokumentace současného stavu řešeného území s~navazující zástavbou
- Další dostupné materiály (urbanistické studie, průzkumy, rozbory, archeologické zprávy, apod.) dle konzultací s~vedoucím ateliéru
B) Rozbor širších vztahů, místa a omezujících faktorů staveniště- Rozbor širších vztahů, prostorová struktura, hmotné a kompoziční prvky
- Rozbor místa (situace staveniště doplněná o~nadzemní prvky – osvětlení, komunikace, zeleň, výšky a tvary zastřešení okolních objektů, vstupy a vjezdy do objektů, barevné a materiálové provedení povrchů, průhledy, uliční čáry, osy, dominanty)
- Výkres omezujících faktorů staveniště (skladba hmot vycházející ze zadání a rozborů, průnik všech výše uvedených prvků s~naznačením plochy a dalších omezujících prvků pro zástavbu konkrétního uvažovaného objektu)
C) Rozbor stavebního typu- Referenční stavby (min. 1 historická a 2 současné, min. 2 české a 1 zahraniční)
- Zdůvodnění výběru s~inspiracemi pro vlastní práci
- Provozní a funkční schéma zadaného typu stavby
D) Architektonická studie vlastního objektu dle zadání- Průvodní zpráva
- Situace 1:200 (1:250)
- Půdorysy charakteristických podlaží 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Řez 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Pohledy 1:100 nebo 1:200
E) Hlavní zaměření (AK, NK, TP)- Individuální specifikace zadání dle vedoucího ateliéru v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
F) Specializace 1 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
G) Specializace 2 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_1/Q4a: So 10. 10. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, Ne 25. 10. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, Ne 15. 11. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, Ne 29. 11. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, Z. Kramářová
ATL_1/Q4b: So 10. 10. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, Ne 1. 11. 13:05–14:35 D416, 14:50–16:20 D416, Ne 29. 11. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, So 12. 12. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, J. Srba
ATL_1/S01: Út 13:05–14:35 A4, Út 13:05–14:35 A4, Út 14:50–15:35 A4, Út 14:50–15:35 A4, A. Kaňkovský, Z. Kramářová
ATL_1/S02: Út 15:35–16:20 A4, Út 15:35–16:20 A4, Út 16:30–18:00 A4, Út 16:30–18:00 A4, M. Dědič, A. Kaňkovský - Předpoklady
- POS_1a Pozemní stavitelství I. && POS_2 Pozemní stavitelství II && TBU_1 Typologie budov I && TBU_2 Typologie budov II
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
2. - 12. Konzultace nad konkrétními problémy se studenty
13. Závěrečná prezentace prací
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Přesné podmínky úspěšného zakončení předmětu sdělí vyučující na první online hodině.
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán ve formě bookletu ve formátu A3. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány.
Podrobnosti obsahu a termíny (celkový i dílčí) odevzdání stanoví vyučující na první hodině. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení. - Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Lukáš Polanecký
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_1/CCV: Út 17. 3. 8:00–9:30 D416, Út 24. 3. 8:00–9:30 E7, Út 31. 3. 8:00–9:30 E7, Út 7. 4. 8:00–9:30 D416, Út 14. 4. 8:00–9:30 D416, Út 21. 4. 8:00–9:30 D416, Út 28. 4. 8:00–9:30 D416, Út 5. 5. 8:00–9:30 D416, A. Kaňkovský, Z. Kramářová
- Předpoklady
- OBOR ( CAP )
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
2. - 12. Konzultace nad konkrétními problémy se studenty
13. Závěrečná prezentace prací
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán ve formě bookletu ve formátu A3. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány.
Podrobnosti obsahu a termíny (celkový i dílčí) odevzdání stanoví vyučující na první hodině. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení.- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_1/Q3a: Ne 29. 9. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, So 12. 10. 16:30–18:00 B5, 18:10–19:40 B5, Ne 27. 10. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, So 23. 11. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, Z. Kramářová
ATL_1/Q3b: Ne 29. 9. 8:00–9:30 A4, 9:40–11:10 A4, Ne 27. 10. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, So 23. 11. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, Ne 8. 12. 14:50–16:20 B4, J. Srba
ATL_1/S01: St 8:00–9:30 D516, St 8:00–9:30 D516, St 9:40–10:25 D516, St 9:40–10:25 D516, M. Dědič, P. Machová
ATL_1/S02: Čt 8:00–9:30 D516, Čt 8:00–9:30 D516, Čt 9:40–10:25 D516, Čt 9:40–10:25 D516, A. Kaňkovský, Z. Kramářová
ATL_1/S03: Út 14:50–16:20 D516, Út 14:50–16:20 D516, Út 16:30–17:15 D516, Út 16:30–17:15 D516, A. Kaňkovský, Z. Kramářová - Předpoklady
- POS_1a Pozemní stavitelství I. && POS_2 Pozemní stavitelství II && TBU_1 Typologie budov I && TBU_2 Typologie budov II
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
2. - 12. Konzultace nad konkrétními problémy se studenty
13. Závěrečná prezentace prací
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán ve formě bookletu ve formátu A3. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány.
Podrobnosti obsahu a termíny (celkový i dílčí) odevzdání stanoví vyučující na první hodině. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení.- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2018
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Kristýna Prušková (cvičící)
Ing. Jiří Šál (cvičící) - Garance
- Ing. Vladimír Nývlt, MBA, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_1/Q2a: Ne 7. 10. 12:10–12:55 D516, 13:05–14:35 D516, 14:50–15:35 D516, Ne 11. 11. 8:00–9:30 D516, 9:40–11:10 D516, 11:25–12:55 D516, Ne 16. 12. 13:05–14:35 D516, 14:50–16:20 D516, 16:30–18:00 D516, A. Kaňkovský
ATL_1/S01: St 8:45–9:30 A3, St 8:45–9:30 A3, St 9:40–11:10 A3, St 9:40–11:10 A3, P. Machová, K. Prušková, J. Šál
ATL_1/S02: Út 15:35–16:20 A3, Út 15:35–16:20 A3, Út 16:30–18:00 A3, Út 16:30–18:00 A3, M. Dědič, Z. Kramářová, J. Šál - Předpoklady
- POS_1a Pozemní stavitelství I. && POS_2 Pozemní stavitelství II && TBU_1 Typologie budov I && TBU_2 Typologie budov II
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu trvale udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení a posouzení konstrukcí z energetického hlediska
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
Návrh architektonického konceptu ztvárnění budovy ve více variantách. Studium interakčních vazeb krajiny, urbanizovaného prostředí a budovy. Průzkum a příprava projektové dokumentace. Architektonická studie zadané budovy – situace, půdorysy, pohledy a průvodní zpráva.
1. Principy architektonické kompozice a architektonického navrhování
2. Zásady tvorby krajiny a urbanismu interakční vazby budovy a prostředí
3. Návrh architektonického konceptu a ztvárnění budovy ve více variantách
4. Posouzení a výběr architektonického konceptu budovy
5. Studium interakčních vazeb země urbanizovaného prostředí a budovy
6. Průzkum a příprava projektové dokumentace
7. Architektonická studie zadané budovy - koncepce
8. Architektonická studie zadané budovy - situace
9. Architektonická studie zadané budovy - půdorysy
10. Architektonická studie zadané budovy - řezy
11. Architektonická studie zadané budovy - pohledy
12. Architektonická studie zadané budovy - průvodní zpráva
13. Prezentace (obhajoba) projektů
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami, případně ve formě bookletu ve formátu A3. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
A) Vstupní podklady
- Výřez územního (regulačního) plánu – komplexní návrh vč. legendy a závazných regulativů, související informace z~textové části (demografie, doprava, památky, zeleň, vodní plochy, …)
- Situace širších vztahů (1:2000 – 1:5000)
- Aktuální snímek katastrální mapy 1:1000
- Letecký snímek v~rozsahu výše uvedených podkladů
- Situace inženýrských sítí
- Historické mapy území včetně rešerše o~vývoji území
- Fotodokumentace současného stavu řešeného území s~navazující zástavbou
- Další dostupné materiály (urbanistické studie, průzkumy, rozbory, archeologické zprávy, apod.) dle konzultací s~vedoucím ateliéru
B) Rozbor širších vztahů, místa a omezujících faktorů staveniště- Rozbor širších vztahů, prostorová struktura, hmotné a kompoziční prvky
- Rozbor místa (situace staveniště doplněná o~nadzemní prvky – osvětlení, komunikace, zeleň, výšky a tvary zastřešení okolních objektů, vstupy a vjezdy do objektů, barevné a materiálové provedení povrchů, průhledy, uliční čáry, osy, dominanty)
- Výkres omezujících faktorů staveniště (skladba hmot vycházející ze zadání a rozborů, průnik všech výše uvedených prvků s~naznačením plochy a dalších omezujících prvků pro zástavbu konkrétního uvažovaného objektu)
C) Rozbor stavebního typu- Referenční stavby (min. 1 historická a 2 současné, min. 2 české a 1 zahraniční)
- Zdůvodnění výběru s~inspiracemi pro vlastní práci
- Provozní a funkční schéma zadaného typu stavby
D) Architektonická studie vlastního objektu dle zadání- Průvodní zpráva
- Situace 1:200 (1:250)
- Půdorysy charakteristických podlaží 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Řez 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Pohledy 1:100 nebo 1:200
E) Hlavní zaměření (AK, NK, TP)- Individuální specifikace zadání dle vedoucího ateliéru v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
F) Specializace 1 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
G) Specializace 2 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2017
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící) - Garance
- Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ATL_1/Q1b: So 7. 10. 9:40–11:10 A6, 11:25–12:55 A6, So 4. 11. 9:40–11:10 A6, 11:25–12:55 A6, 13:05–14:35 A6, So 16. 12. 9:40–11:10 A6, 11:25–12:55 A6, 13:05–14:35 A6, M. Kraus
ATL_1/S01: Út 14:50–16:20 A7, Út 16:30–17:15 A7, Z. Kramářová
ATL_1/S03: Út 14:50–16:20 D515, Út 16:30–17:15 D515, M. Kraus - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH ( 50 ) && MAX_PREZENCNICH ( 45 ) && POS_1a Pozemní stavitelství I. && POS_2 Pozemní stavitelství II && TBU_1 Typologie budov I && TBU_2 Typologie budov II
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 95 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/95, pouze zareg.: 0/95
Jiné omezení: Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu trvale udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení a posouzení konstrukcí z energetického hlediska
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
Návrh architektonického konceptu ztvárnění budovy ve více variantách. Studium interakčních vazeb krajiny, urbanizovaného prostředí a budovy. Průzkum a příprava projektové dokumentace. Architektonická studie zadané budovy – situace, půdorysy, pohledy a průvodní zpráva.
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami, případně ve formě bookletu ve formátu A3. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
A) Vstupní podklady
- Výřez územního (regulačního) plánu – komplexní návrh vč. legendy a závazných regulativů, související informace z~textové části (demografie, doprava, památky, zeleň, vodní plochy, …)
- Situace širších vztahů (1:2000 – 1:5000)
- Aktuální snímek katastrální mapy 1:1000
- Letecký snímek v~rozsahu výše uvedených podkladů
- Situace inženýrských sítí
- Historické mapy území včetně rešerše o~vývoji území
- Fotodokumentace současného stavu řešeného území s~navazující zástavbou
- Další dostupné materiály (urbanistické studie, průzkumy, rozbory, archeologické zprávy, apod.) dle konzultací s~vedoucím ateliéru
B) Rozbor širších vztahů, místa a omezujících faktorů staveniště- Rozbor širších vztahů, prostorová struktura, hmotné a kompoziční prvky
- Rozbor místa (situace staveniště doplněná o~nadzemní prvky – osvětlení, komunikace, zeleň, výšky a tvary zastřešení okolních objektů, vstupy a vjezdy do objektů, barevné a materiálové provedení povrchů, průhledy, uliční čáry, osy, dominanty)
- Výkres omezujících faktorů staveniště (skladba hmot vycházející ze zadání a rozborů, průnik všech výše uvedených prvků s~naznačením plochy a dalších omezujících prvků pro zástavbu konkrétního uvažovaného objektu)
C) Rozbor stavebního typu- Referenční stavby (min. 1 historická a 2 současné, min. 2 české a 1 zahraniční)
- Zdůvodnění výběru s~inspiracemi pro vlastní práci
- Provozní a funkční schéma zadaného typu stavby
D) Architektonická studie vlastního objektu dle zadání- Průvodní zpráva
- Situace 1:200 (1:250)
- Půdorysy charakteristických podlaží 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Řez 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Pohledy 1:100 nebo 1:200
E) Hlavní zaměření (AK, NK, TP)- Individuální specifikace zadání dle vedoucího ateliéru v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
F) Specializace 1 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
G) Specializace 2 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2015
- Rozsah
- 0/3. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR ( CAP )
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2023
Předmět se v období zima 2023 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- POS_1a Pozemní stavitelství I. && POS_2 Pozemní stavitelství II && TBU_1 Typologie budov I && TBU_2 Typologie budov II
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
2. - 12. Konzultace nad konkrétními problémy se studenty
13. Závěrečná prezentace prací
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Přesné podmínky úspěšného zakončení předmětu sdělí vyučující na první online hodině.
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán ve formě bookletu ve formátu A3. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány.
Podrobnosti obsahu a termíny (celkový i dílčí) odevzdání stanoví vyučující na první hodině. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení. - Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
Předmět se v období zima 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- POS_1a Pozemní stavitelství I. && POS_2 Pozemní stavitelství II && TBU_1 Typologie budov I && TBU_2 Typologie budov II
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
2. - 12. Konzultace nad konkrétními problémy se studenty
13. Závěrečná prezentace prací
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Přesné podmínky úspěšného zakončení předmětu sdělí vyučující na první online hodině.
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán ve formě bookletu ve formátu A3. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány.
Podrobnosti obsahu a termíny (celkový i dílčí) odevzdání stanoví vyučující na první hodině. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení. - Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
Předmět se v období zima 2021 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martin Dědič (cvičící)
Ing. Aleš Kaňkovský (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- POS_1a Pozemní stavitelství I. && POS_2 Pozemní stavitelství II && TBU_1 Typologie budov I && TBU_2 Typologie budov II
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen: - navrhnout architektonické řešení zadaného typu stavby v několika variantách; - navrhnout dispoziční a stavebně-konstrukční řešení stavby; - vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
- Osnova
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
2. - 12. Konzultace nad konkrétními problémy se studenty
13. Závěrečná prezentace prací
- 1. Zadání tématu práce, požadavky na obsah, formu a dílčí termíny
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
- Přesné podmínky úspěšného zakončení předmětu sdělí vyučující na první online hodině.
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán ve formě bookletu ve formátu A3. Nedílnou součástí práce je Evidenční list, který je student povinen nosit s~sebou na každou konzultaci a bez něhož práci nelze odevzdat. Konzultace do Evidenčního listu nebudou zpětně uznávány.
Podrobnosti obsahu a termíny (celkový i dílčí) odevzdání stanoví vyučující na první hodině. V~případě nedodržení termínů pro odevzdání není vyučující povinen práci přijmout k~hodnocení. - Navazující předměty
- Informace učitele
- ZS 2020 - výuka bude probíhat virtuální formou. Veškeré informace obdrží studenti emailem od vyučujícího předmětu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2019
Předmět se v období léto 2019 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR ( CAP )
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu trvale udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení a posouzení konstrukcí z energetického hlediska
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
Návrh architektonického konceptu ztvárnění budovy ve více variantách. Studium interakčních vazeb krajiny, urbanizovaného prostředí a budovy. Průzkum a příprava projektové dokumentace. Architektonická studie zadané budovy – situace, půdorysy, pohledy a průvodní zpráva.
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami, případně ve formě bookletu ve formátu A3. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
A) Vstupní podklady
- Výřez územního (regulačního) plánu – komplexní návrh vč. legendy a závazných regulativů, související informace z~textové části (demografie, doprava, památky, zeleň, vodní plochy, …)
- Situace širších vztahů (1:2000 – 1:5000)
- Aktuální snímek katastrální mapy 1:1000
- Letecký snímek v~rozsahu výše uvedených podkladů
- Situace inženýrských sítí
- Historické mapy území včetně rešerše o~vývoji území
- Fotodokumentace současného stavu řešeného území s~navazující zástavbou
- Další dostupné materiály (urbanistické studie, průzkumy, rozbory, archeologické zprávy, apod.) dle konzultací s~vedoucím ateliéru
B) Rozbor širších vztahů, místa a omezujících faktorů staveniště- Rozbor širších vztahů, prostorová struktura, hmotné a kompoziční prvky
- Rozbor místa (situace staveniště doplněná o~nadzemní prvky – osvětlení, komunikace, zeleň, výšky a tvary zastřešení okolních objektů, vstupy a vjezdy do objektů, barevné a materiálové provedení povrchů, průhledy, uliční čáry, osy, dominanty)
- Výkres omezujících faktorů staveniště (skladba hmot vycházející ze zadání a rozborů, průnik všech výše uvedených prvků s~naznačením plochy a dalších omezujících prvků pro zástavbu konkrétního uvažovaného objektu)
C) Rozbor stavebního typu- Referenční stavby (min. 1 historická a 2 současné, min. 2 české a 1 zahraniční)
- Zdůvodnění výběru s~inspiracemi pro vlastní práci
- Provozní a funkční schéma zadaného typu stavby
D) Architektonická studie vlastního objektu dle zadání- Průvodní zpráva
- Situace 1:200 (1:250)
- Půdorysy charakteristických podlaží 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Řez 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Pohledy 1:100 nebo 1:200
E) Hlavní zaměření (AK, NK, TP)- Individuální specifikace zadání dle vedoucího ateliéru v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
F) Specializace 1 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
G) Specializace 2 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ATL_1 Ateliér I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/3/0. 5 kr. Ukončení: z.
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR ( CAP )
Zápis do ateliéru předpokládá úspěšné absolvování předmětů zaměřených na typologii budov, navrhování staveb a pozemního stavitelství (Pozemní stavitelství I a II, Typologie staveb I a II). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Na základě vědomostí z oblasti architektonické kompozice a navrhování při respektování principů tvorby krajiny a urbanismu a interakčních vazeb budovy a prostředí získat komplexní pohled na architektonické řešení dané budovy. Osvojit si znalosti architektonického projektování budov při respektování typologických zásad a základních principů navrhování stavebních konstrukcí v kontextu trvale udržitelného rozvoje.
Zaměření:
- Návrh architektonicko-konstrukčního řešení a posouzení konstrukcí z energetického hlediska
- Návrh a posouzení nosných konstrukcí
- Posouzení kvality prostředí a návrh soustav techniky prostředí
- Osnova
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
Práci zadává a koordinuje vedoucí ateliéru. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.
Návrh architektonického konceptu ztvárnění budovy ve více variantách. Studium interakčních vazeb krajiny, urbanizovaného prostředí a budovy. Průzkum a příprava projektové dokumentace. Architektonická studie zadané budovy – situace, půdorysy, pohledy a průvodní zpráva.
- Ateliérová tvorba je hlavním a stěžejním nástrojem komplexní výuky navrhování staveb a pozemního stavitelství. Výuka je založena na metodě "learning by doing" tj. získávání znalostí a dovedností praktickou aplikací. Ateliér je veden dialogem vedoucího ateliéru a konzultantů se studentem nad rozpracovaným projektem.
- Literatura
- povinná literatura
- HÁJEK, Petr. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5101-6. info
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- HÁJEK, Petr. Konstrukce pozemních staveb 1 : nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT, 1995, 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4. Obsah info
- doporučená literatura
- NEUFERT, Ernst, Peter NEUFERT a Johannes KISTER. Architects' Data. 4th ed. John Wiley & Sons, 2012, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8. info
- Organizační formy výuky
- konzultace
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 91 114 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- prezentace 10 %
projekt - samostatný 90 % - Podmínky testu
Hodnocení předmětu:
100-70 bodů = započteno
69-0 bodů = nezapočteno
Celý projekt bude vypracován na předepsané grafické úrovni, zkompletován a odevzdán v~deskách s~tkaničkami, případně ve formě bookletu ve formátu A3. Na lícové straně desek bude popisové pole, na rubové straně obsah projektu.
A) Vstupní podklady
- Výřez územního (regulačního) plánu – komplexní návrh vč. legendy a závazných regulativů, související informace z~textové části (demografie, doprava, památky, zeleň, vodní plochy, …)
- Situace širších vztahů (1:2000 – 1:5000)
- Aktuální snímek katastrální mapy 1:1000
- Letecký snímek v~rozsahu výše uvedených podkladů
- Situace inženýrských sítí
- Historické mapy území včetně rešerše o~vývoji území
- Fotodokumentace současného stavu řešeného území s~navazující zástavbou
- Další dostupné materiály (urbanistické studie, průzkumy, rozbory, archeologické zprávy, apod.) dle konzultací s~vedoucím ateliéru
B) Rozbor širších vztahů, místa a omezujících faktorů staveniště- Rozbor širších vztahů, prostorová struktura, hmotné a kompoziční prvky
- Rozbor místa (situace staveniště doplněná o~nadzemní prvky – osvětlení, komunikace, zeleň, výšky a tvary zastřešení okolních objektů, vstupy a vjezdy do objektů, barevné a materiálové provedení povrchů, průhledy, uliční čáry, osy, dominanty)
- Výkres omezujících faktorů staveniště (skladba hmot vycházející ze zadání a rozborů, průnik všech výše uvedených prvků s~naznačením plochy a dalších omezujících prvků pro zástavbu konkrétního uvažovaného objektu)
C) Rozbor stavebního typu- Referenční stavby (min. 1 historická a 2 současné, min. 2 české a 1 zahraniční)
- Zdůvodnění výběru s~inspiracemi pro vlastní práci
- Provozní a funkční schéma zadaného typu stavby
D) Architektonická studie vlastního objektu dle zadání- Průvodní zpráva
- Situace 1:200 (1:250)
- Půdorysy charakteristických podlaží 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Řez 1:100 (u větších objektů 1:200)
- Pohledy 1:100 nebo 1:200
E) Hlavní zaměření (AK, NK, TP)- Individuální specifikace zadání dle vedoucího ateliéru v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
F) Specializace 1 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
G) Specializace 2 (AK, NK, TP)
- Individuální specifikace zadání dle konzultanta specializace v~závislosti na vybrané lokalitě a zadaném objektu
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
- Statistika zápisu (nejnovější)