AMP Administrativa podniku

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Kristina Kabourková (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (pomocník)
Garance
doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
AMP/A7: Ne 28. 2. 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, So 27. 3. 8:00–9:30 E1, 9:40–11:10 E1, K. Kabourková
AMP/S01: Út 13:05–14:35 N214, K. Kabourková
AMP/S02: Út 11:25–12:55 N109, K. Kabourková
AMP/S03: Pá 11:25–12:55 N006, K. Kabourková
Předpoklady
Nejsou požadovány.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je naučit studenty realizovat administrativní činnosti v podniku. Studenti získají znalosti v oblasti podnikání a administrativy a budou připraveni pro účely povolání v podnikatelských činnostech. Budou umět objasnit praktické a obchodní znalosti podnikatelských procesů. Naučí se porozumět teoriím, konceptům a metodám, běžně používaným v podnikání a administrativě.
Výstupy z učení
Absolvent předmětu prokazuje znalosti podnikatelských a administrativních procesů a porozumění konceptům a metodám používaným v administrativě. Řeší praktické problémy z oblasti oběhu, přípravy, archivace a skartace dokumentů, inventarizace i auditu administrativních procesů. Vyhledá, utřídí a používá informace potřebné pro pořádání konferencí a workshopů. Zná a umí použít základní pravidla pro obchodní telefonování. Rozumí základním pravidlům platebního styku, umí vystavit objednávku, nabídku, fakturu a platební příkaz. Zná pravidla obchodní korespondence a umí napsat obchodní a osobní dopis a sestavit inzerát. Student samostatně získává další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti v oblasti administrativy podniku na základě praktické zkušenosti a samostatným studiem.
Osnova
  • 1. Administrativní a kancelářské činnosti podniku.
  • 2. Univerzální administrativní činnosti podniku - oběh dokumentů, obchodní korespondence.
  • 3. Kopírování, příprava dokumentů a ostatní specializované kancelářské podpůrné činnosti - obsah a náležitosti nabídky, objednávky, faktury.
  • 4. Archivace a skartace dokumentů.
  • 5. Činnosti zprostředkovatelských středisek po telefonu, zásady obchodního telefonování.
  • 6. Podnikové normy.
  • 7. Vedení porad, zápis z porady.
  • 8. Pořádání konferencí a hospodářských výstav, workshopy.
  • 9. Podpůrné činností pro podnikání - dokumenty platebního styku.
  • 10. Inkasní činností, ověřování solventnosti zákazníka.
  • 11. Balící činnosti, inzerce.
  • 12. Ostatní podpůrné činnosti pro podnikání – inventarizace.
  • 13. Audit administrativních procesů, zeštíhlení administrativy.
Literatura
    povinná literatura
  • MARTINOVIČOVÁ, Dana, Miloš KONEČNÝ a Jan VAVŘINA. Úvod do podnikové ekonomiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 208 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-5316-4
  • PRINC, M., 2013. Jak uspět při obchodním telefonování: získejte jistotu, domluvte si více schůzek a uzavřete více obchodů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5043-9.
    doporučená literatura
  • FAIRCLOTH, Jeremy. Enterprise Applications Administration: The Definitive Guide to implementation and operations. Steve Elliot, 2014. ISBN 978-0-12-407773-7.
  • HARGIE, Owen. The handbook of communication skills. 2nd ed. New York: Routlege, 1997, xiii, 502 p. ISBN 0415123267
  • FLEISCHMANOVÁ, E., KULDOVÁ, O. a R. ŠEDÝ. Obchodní korespondence. Praha: Fortuna, 2. upravené vydání, s. 8 – 11, 2010. ISBN 978-80-7168-919-5.
  • VOCHOZKA, Marek a Petr MULAČ. Podniková ekonomika. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 570 s. Finanční řízení.ISBN 978-80-247-4372-1.
  • MIKULÁŠTÍK, M., 2010. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, a.s., 2. upravené vydání, s. 243 -257, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1216
Příprava na závěrečný test1022
Seminární práce44
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
seminární práce 30 %
Podmínky testu
Průběžné hodnocení:

seminární práce – obchodní korespondence – 30 bodů (tj. 30 %)

Závěrečné hodnocení:

závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)

Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů, tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů, tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu: započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.

Informace učitele
Semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Docházka na seminářích bude sledována. Tutoriály proběhnou formou předem natočených videí uložených v IS ve složce „Manipulace se studijními materiály“ přítupných kdykoliv během semestru.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70 % účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2018, léto 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/AMP