ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Olga Kendall (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/S01: St 13:05–14:35 D616, Pá 8:00–9:30 E6, O. Kendall
ACJ_5z/T4: So 5. 10. 13:05–14:35 D617, 14:50–16:20 D617, 16:30–18:00 D617, Ne 20. 10. 9:40–11:10 D416, 11:25–12:55 D416, 13:05–14:35 D416, Ne 24. 11. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, D. Raušer - Předpoklady
- doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Technologie a řízení dopravy (program VŠTE, TRD) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 6 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 46 Příprava na závěrečný test 20 36 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
Kombinovaná forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Závěrečné hodnocení - 70 bodů
Průběžné hodnocení - 30 bodů
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.
Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Pokud student nesplní požadavky pro zápočet před stanoveným termínem, má právo na jeden opravný pokus. Datum opravného pokusu je stanoveno učitelem, nebo garantem předmětu v daném zkouškovém období. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2023
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/T3: So 23. 9. 13:05–14:35 D617, 14:50–16:20 D617, So 7. 10. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, So 21. 10. 9:40–11:10 D415, 11:25–12:55 D415, So 4. 11. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, P. Sádlo
ACJ_5z/S01: Út 9:40–11:10 E4, Pá 11:25–12:55 D515, D. Raušer, P. Sádlo - Předpoklady
- doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Technologie a řízení dopravy (program VŠTE, TRD) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 6 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 46 Příprava na závěrečný test 20 36 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
Kombinovaná forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Závěrečné hodnocení - 70 bodů
Průběžné hodnocení - 30 bodů
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.
Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Pokud student nesplní požadavky pro zápočet před stanoveným termínem, má právo na jeden opravný pokus. Datum opravného pokusu je stanoveno učitelem, nebo garantem předmětu v daném zkouškovém období. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Frederik De Feyter, MSc (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/T2: So 24. 9. 13:05–14:35 D617, 14:50–16:20 D617, So 8. 10. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, So 22. 10. 9:40–11:10 D415, 11:25–12:55 D415, So 5. 11. 9:40–11:10 D617, 11:25–12:55 D617, P. Sádlo
ACJ_5z/S01: Čt 8:00–9:30 E4, Pá 8:00–9:30 E5, F. De Feyter - Předpoklady
- doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Technologie a řízení dopravy (program VŠTE, TRD) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 6 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 46 Příprava na závěrečný test 20 36 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
Kombinovaná forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Závěrečné hodnocení - 70 bodů
Průběžné hodnocení - 30 bodů
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.
Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Pokud student nesplní požadavky pro zápočet před stanoveným termínem, má právo na jeden opravný pokus. Datum opravného pokusu je stanoveno učitelem, nebo garantem předmětu v daném zkouškovém období. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/T1: So 25. 9. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, Ne 31. 10. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, 11:25–12:55 B5, So 27. 11. 8:00–9:30 B5, 9:40–11:10 B5, L. Turinská
ACJ_5z/S01: St 11:25–12:55 B5, Čt 8:00–9:30 D416, L. Turinská - Předpoklady
- doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 52 Příprava na závěrečný test 20 34 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 18 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Průběžné hodnocení - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
Kombinovaná forma studia
Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů)
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat formou seminářů vedených v budově školy za fyzické přítomnosti studentů i učitele.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.
Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník) - Garance
- Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 14 24 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 % - Podmínky testu
- Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
- Informace učitele
- Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Colm Anthony Long (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/D7: So 17. 10. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, So 31. 10. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, So 14. 11. 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, So 28. 11. 11:25–12:55 D415, 13:05–14:35 D415, D. Raušer
ACJ_5z/S01: Po 8:00–9:30 N212, Po 9:40–11:10 N212, C. Long
ACJ_5z/S02: Út 9:40–11:10 N112, Čt 13:05–14:35 N112, D. Raušer - Předpoklady
- doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 52 Příprava na závěrečný test 20 34 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 18 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
Kombinovaná forma studia
Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů)
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat formou předem natočeného výkladu vloženého do IS, kde bude k dispozici studentům + v reálném čase výuky (dle rozvrhu) bude prostřednictvím MS Teams prostor na konzultace a dotazy studentů k danému semináři.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury.
Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník) - Garance
- Ing. Lukáš Polanecký
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/CCV: So 21. 3. 9:40–16:20 A1, P. Sádlo
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 14 24 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 % - Podmínky testu
- Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
- Informace učitele
- Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník) - Garance
- Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/D6: So 5. 10. 14:50–16:20 A4, 16:30–18:00 A4, Ne 6. 10. 11:25–12:55 A4, 13:05–14:35 A4, So 19. 10. 13:05–14:35 A4, 14:50–16:20 A4, So 30. 11. 13:05–14:35 A4, 14:50–16:20 A4, 16:30–18:00 A4, P. Sádlo, A. Vachušková
ACJ_5z/S01: Út 16:30–18:00 E5, Čt 9:40–11:10 E4, D. Raušer
ACJ_5z/S02: Út 13:05–14:35 E5, Čt 14:50–16:20 E4, D. Raušer - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(48) && MAX_PREZENCNICH(70)
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 14 24 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
test - závěrečný 70 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 % - Podmínky testu
- Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor, získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
- Informace učitele
- Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2019
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník) - Garance
- Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/CCV: Po 11. 3. 8:00–12:55 E7, Po 18. 3. 8:00–11:10 E7, L. Turinská
ACJ_5z/CCV2: So 9. 3. 9:40–12:55 E6, So 23. 3. 9:40–12:55 E5, P. Sádlo - Předpoklady
- OBOR(CAP)
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 14 24 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 % - Podmínky testu
- Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
- Informace učitele
- Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2018
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Věra Sládková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ACJ_5z/D5: Ne 30. 9. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, So 20. 10. 13:05–14:35 A5, 14:50–16:20 A5, 16:30–18:00 A5, So 15. 12. 8:00–9:30 A5, 9:40–11:10 A5, 11:25–12:55 A5, V. Sládková
ACJ_5z/S01: Po 8:00–9:30 E6, Út 13:05–14:35 E6, L. Turinská
ACJ_5z/S02: Út 13:05–14:35 E4, Pá 9:40–11:10 E6, D. Raušer - Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(70) && MAX_PREZENCNICH(70)
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolovování předmětu schopen:
-porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh - Osnova
- 1. Zábava, ustálená spojení se slovesem TAKE 2. Neformální e-mail a rozhovory 3. Filmový průzkum, úvaha 4. Přídavná jména - pocity 5. Semiformální dopis a e-mail 6. Riskování, nemoci a zranění 7. Srovnávání, móda a obleční 8. Vyprávění příběhů, životní prostředí 9. Čtení knih, cestování letadlem 10. Jídlo, zdravý životní styl 11. Tělo a zdraví, vyjadřování přání 12. Cvičná zkouška B2 (čtení a psaní) 13. Cvičná zkouška B2 (poslech a mluvení)
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
- BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
- NEWBROOK, J., R. ACKLAM aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: coursebook. Longman, 224 s. ISBN 978-140-5876-780.
- doporučená literatura
- HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 60 Příprava na závěrečný test 14 24 krátký ústní projev 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 20 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
kombinované studium - pouze závěrečný písemný test 100 %
ústní pohovor, poslechový test, slohová práce - prezenční studium 30 % - Podmínky testu
- Prezenční studium: Napsat závěrečný test, absolvovat ústní pohovor,získat dostatek bodů z~poslechového testu a odevzdat minimálně jednu slohovou práci vyučujícímu. Ústní pohovor, poslechový test a psaní slohové práce se koná podle harmonogramu sestaveného vyučujícím. Závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní pohovor (max. 20 bodů), poslechový test(max. 5 bodů), slohová práce (max. 5 bodů) = maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body za ústní pohovor (30 - 0): započteno 100 – 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady. Pro studenty kombinovaného studia: Závěrečný test na konci semestru. Podmínkou absolvování předmětu je minimálně 70% úspěšnost v~závěrečném testu, tj. minimálně 70 bodů ze 100. Maximální možný počet bodů je tedy 100. Celková klasifikace předmětu je 100 – 70: započteno, 69,99 – 30: nezapočteno, s~možností opakovat test, 29,99 – 0: nezapočteno. Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B2 (ne pouze z~učebnice).
- Informace učitele
- Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5z je 1.-5. lekce povinné literatury. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except for the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subject in a semester.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
Předmět se v období léto 2022 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník) - Garance
- Ing. Jaroslav Staněk, DiS.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(uznavani)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2018
Předmět se v období léto 2018 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Bc. Lucie Švehlová (pomocník) - Garance
- Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
ACJ_5z Anglický jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2016
Předmět se v období zima 2016 nevypisuje.
- Rozsah
- 0/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Statistika zápisu (nejnovější)