ACJ_5 Anglický jazyk V

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2020
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Olga Kendall (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Richard Colin Thompson (cvičící)
Mgr. Jana Vlasáková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Petr Sádlo
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_5/A6: So 17. 10. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, So 31. 10. 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, So 14. 11. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, So 28. 11. 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, P. Sádlo
ACJ_5/S01: St 13:05–14:35 N109, St 14:50–16:20 N109, P. Sádlo
ACJ_5/S02: Út 9:40–11:10 N107, Čt 9:40–11:10 N109, R. Thompson
ACJ_5/S03: St 13:05–14:35 N007, St 14:50–16:20 N007, O. Kendall
ACJ_5/S04: Út 9:40–11:10 N011, Čt 9:40–11:10 N107, J. Vlasáková
Předpoklady
doporučené absolvování a úspěšné zakončení předmětu ACJ_4
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné plózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádní potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
Výstupy z učení
Student bude po absolovování předmětu schopen: -porozumět různým typům odborných i hovorových textů
-odvozovat významy neznámých slov z kontextu
-porozumět detailním informacím při poslecu a dělat si poznámky
-používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
-vyprávět různý typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
-vést pohovor a reagovat se zájmem
- hovořit o módě, zdraví, nemocech, filmu a literatuře
-zvládnout i nelinerální výstavbu textu
-napsat popis, úvahu, příběh
Osnova
  • 1. Otázky a odpovědi, tvoření otázek 2. Věříte tomu?, pomocná slovesa, komparativ 3. U doktora, nemoci a úrazy, předpřítomný prostý a průběhový 4. Starší a moudřejší?, používání adjektiv v substantivním významu, pořadí adjektiv ve větě 5. Létání, vyprávěcí časy, předminulý průběhový, so/such 6. Neuvěřitelně krátké příběhy, pozice příslovcí ve větě a příslovečná určení 7. Eko-vina, předbudoucí čas a budoucí průběhový 8. Riskování, nultý a 1. kondicionál, fráze vyjadřující budoucnost, výrazy s 'take' 9. Přeživší, 2. a 3. kondicionál 10. Dohání mě to k šílenství, -ed, -ing 11. Lituji toho, struktury po 'wish' 12. Opakování 13. Opakování
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C. a C. OXENDEN, 2014. New English File Upper-Intermediate: Third Edition. Oxford University Press, 167 s. ISBN 978-0-19-455874-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON, 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
  • BURGESS, S., J. NEWBROOK aj. WILSON., 2008. FCE Gold Plus: exam maximiser with key. Longman, 158 s. ISBN 978-1- 4058-7679-7.
    doporučená literatura
  • HEWINGS, M., 2013. Advanced grammar in use: a self-study reference and practice book for advanced learners of English : with answers and CDROM. 3rd ed. Cambridge University Press, 294 s. ISBN 978-1-107-69989-2.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení6 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2650
Příprava na závěrečný test2034
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B2 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů)

Informace učitele
Výuka bude probíhat formou předem natočeného výkladu vloženého do IS, kde bude k dispozici studentům + v reálném čase výuky (dle rozvrhu) bude prostřednictvím MS Teams prostor na konzultace a dotazy studentů k danému semináři.
Student se aktivně podílí na výuce a plní úkoly zadané vyučujícím. Rozsah učiva předmětu ACJ_5 je 1.-5. lekce povinné literatury. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín. Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu nebo garant ve zkouškovém období téhož semestru. Předmět může být uznán na základě podmínek uvedených v ISu
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2020.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/ACJ_5