ACJ_1a Anglický jazyk I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Bc. Gabriela Marková (přednášející)
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Garance
Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Předpoklady
Doporučená vstupní úroveň A2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je dosažení jazykových dovedností v souladu s deskriptorem úrovně B1- Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Po absolvování předmětu studenti umí číst krátké texty, napsat poznámky a jednoduchý osobní dopis či email. Dále jsou schopni podat základní informace a také si je vyžádat, vyplnit dotazník, mluvit o svých plánech a vyprávět nebo napsat krátký příběh.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu studenti:
rozumí jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí;
rozumí hlavním informacím, které zazní v relativně krátkých hlášeních, oznámeních a/nebo sděleních;
domluví se s ostatními na místě setkání a plánovaných činnostech;
popíší aspekty svého každodenního života nebo života ostatních lidí;
napíší stručný email.
Osnova
  • Semináře
  • 1. Situace běžného života, small talk, seznámení studentů se SERR
  • 2. Pořádek slov v otázkách
  • 3. Orientace ve městě, doprava
  • 4. Přítomný čas prostý
  • 5. Hotel, ubytování
  • 6. Přítomný čas průběhový
  • 7. Rodina, společnost
  • 8. Minulý čas prostý
  • 9. Bydlení
  • 10. Minulý čas průběhový
  • 11. Nakupování a služby
  • 12. Spojovací výrazy
  • 13. Zdravý životní styl, příroda
  • 14. Vyjadřování budoucích plánů a aktivit
  • 15. Dovolená
  • 16. Vztažné věty
  • 17. Volný čas
  • 18. Předpřítomný čas
  • 19. Zdraví a nemoci
  • 20. Předpřítomný čas vs. minulý
  • 21. Móda, oblékání
  • 22. Stupňování přídavných jmen
  • 23. Životopis
  • 24. Budoucí čas – will, won´t
  • 25. Struktura mezinárodní zkoušky B1
  • 26. Ústní pohovor
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0194598651.
    doporučená literatura
  • LATHAM-KOENIG, Christina. English file: Intermediate: Third edition. Student's book. Oxford University Press, 2013. ISBN 978019451975.
  • MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521- 18906-4.
  • KOLEKTIV AUTORŮ, 2014. Cambridge English Preliminary 8: preliminary English test with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-67583-4.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení11
Příprava na průběžný test55
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1212
Příprava na závěrečný test927
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi268
Celkem:5454
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční a kombinovaná forma studia

Závěrečný test = 70 % (0 - 70 bodů) a Průběžné hodnocení = 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícími seminárních skupin a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka dle deskriptoru úrovně B1- Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (Průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a Závěrečný test maximálně 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Navazující předměty
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Průběžné hodnocení studenti absolvují dle pokynů vyučujících seminárních skupin v průběhu semestru, Závěrečný test pak v papírové nebo elektronické formě na počítačích ve zkouškovém období. Podmínkou úspěšného splnění předmětu je aktivní účast studentů a plnění zadaných úkolů.

Studenti s individuálním studijním plánem (ISP) musí tuto skutečnost oznámit vyučujícímu příslušné seminární skupiny nejpozději druhý týden semestru. Studenti s ISP musí vykonat Průběžné i Závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se koná v termínu domluveném s vyučujícím. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením semestru. V případě dotazů je možné kontaktovat garanta předmětu.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023.