Metodologie pedagogického výzkumu a evaluace Metodický koncept k efektivní podpoře klíčových odborných kompetencí s využitím cizího jazyka ATCZ62 - CLIL jako výuková strategie na vysoké škole C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení •Po úspěšném absolvování bude student schopen: •vysvětlit základy zvláštnosti šetření (výzkumu) ve společenských vědách, •orientovat se v základních formách a metodách výzkumu včetně jejich účelu a užití, •aplikovat metody v reálném výzkumu, •interpretovat výsledky, •aplikovat metody v reálném výzkumu, •diagnostikovat žáka a třídu, •pregnantně interpretovat výsledky. • • C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich Osnova •1. Specifické zvláštnosti výzkumu ve společenských vědách; •2. Základní metodologická východiska vědeckého poznání v pedagogice; •3. Pedagogický výzkum; •4. Předmět vědeckého výzkumu v pedagogice; •5. Formulace vědeckého problému a funkce hypotézy; •6. Metody pedagogického výzkumu – empirické, teoretické, historicko-srovnávací; •7. Techniky měření v pedagogickém výzkumu, výzkumné nástroje, validita, reliabilita; •8. Kvalitativní metody; •9. Kvantitativní analýza; •10. Teorie a tvorba didaktického textu, návrh prototypu didaktického textu, ověřování a optimalizace didaktického testu, standardizovaný test; •11. Diagnostické rozbory a posuzování didaktických testů; •12. Evaluace v širším, komplexním významu, autoevaluace. • • C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich Literatura • •ČÁP, J., MAREŠ, J. 2001. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 1. vyd., 655 s. ISBN 80-7178-463-X. •GAVORA, P. 2001. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN: 80-85931-79-6. •PELIKÁN, J. 2007. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. ISBN: 13: 978-80-7184-569-0. •HENDL, J. 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. EAN: 9788073674854. •CHRÁSKA, M. 1990. Statistika pro pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého. •CHRÁSKA M. 1999. Didaktické testy. Brno: Paido. ISBN 80-8593-68-0. •CHRÁSKA, M. 2003. Úvod do výzkumu v pedagogice: Základy kvantitativně orientovaného výzkumu. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. ISBN 80-244-0765-5. •KOMENDA, S., KLEMENTA, K. 1987. Analýza náhodného v pedagogickém experimentu a praxi. Praha: SPN. •MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. 2004. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido. ISBN-10: 80-7315-078-6. •MAŇÁK, J.; ŠVEC, V.; ŠVEC, Š. 2005. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido. ISBN: 80-7315-102-2. •PELIKÁN, J. 1998. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-569-8. • • • • C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich