Úvod
Logistika služeb
Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Průvodce studiem předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou logistiky služeb, klasifikací služeb a logistických procesů v jednotlivých oblastech podnikání. Absolvent je schopen charakterizovat a vysvětlit různé formy nabízených služeb, které jsou významným prvkem v kontextu konkurenceschopnosti podniku a národního hospodářství. Absolvent také ovládá pojmy poskytovatele logistických služeb, logistický objekt, veřejné logistické centrum a intermodální terminál. A v neposlední řadě, absolvent je schopen vyhodnotit kvalitu poskytovaných služeb a efektivitu logistických služeb.
Základní okruhy studia
1. Koncepce služeb, specifika, klasifikace služeb a logistických procesů
2. Služby na vnitřním trhu
3. Poštovní a telekomunikační služby
4. Vzdělávací, kulturní, zdravotní a sociální služby
5. Logistické služby a poskytovatele logistických služeb
6. Dopravní, zasilatelské služby a zpětná logistika
7. Skladování a manipulace s materiálem
8. Balení, montážní služby, kompletace a speciální logistické služby
9. Finanční služby v kontextu logistiky
10. Logistické objekty
11. Kvalita poskytovaných služeb
12. Efektivita logistických služeb
Literatura
•BRABEC, Z. Telekomunikační služby - studijní opora. České vysoké učení technické v Praze. Fakulta elektrotechnická. 2011
•BUKOVÁ, B. et al. Zasielateľstvo a logistické činnosti. Iura Edition, Bratislava, 2008. ISBN 978-80-8078-232-0
•CEMPÍREK, V. Systémy vychystávání. Logistika [online]. 2012, č. 2 [cit. 2012-04-18]. Dostupné z: http://logistika.ihned.cz/c1-54790680-systemy-vychystavani
•CHRISTOPHER, M. Logistics and Supply Chain Management. 4th Edition. : FT Press, 2011. 288 s. Financial Times Series. ISBN 978-0-273-73112-2
•DOLEŽELOVÁ, H., HALÁSEK, D. Služby v obecném hospodářském zájmu v EU - Komparace České republiky a Německa. Department of Public Economics Faculty of Economics VSB-Technical University Ostrava. 2011. ISBN 978-80-248-2371-3
•GHIANI, G. et al. Introduction to Logistics Systems Management. 2nd. : Wiley, 2013. 478 s. ISBN 978-1-119-94338-9
•HALÁSEK, D., LENERT, D. Ekonomika veřejného sektoru. 1. vyd. Ostrava: Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 2008. 230 s. ISBN 978-80-248-1854-2
•LAMBERT, D. M., STOCK, J. R., ELLRAM, L. M. Fundamentals of Logistics. International edition edition: McGraw-Hill Publishing Co., 1998. 626 s. ISBN 978-0-07-115752-0.
•LAMBERT, D. M., STOCK, J. R., ELLRAM, L. M. Logistika. In Praxe manažera. Vyd. 2. Brno: CP Books, 2005. 589 s. Praxe manažera. ISBN 80-251-0504-0
•LAMBERT, D. M. Supply Chain Management: Processes, Partnerships, Performance. 2nd edition: Supply Chain Management Institute, 2005. 344 s. ISBN 978-0-9759949-1-7
•MACUROVÁ, P. Výkonové ukazovatele. Komplexní portál pro integrální logistiku. 2006. Dostupné na: www.ilogistics.cz
•OUDOVÁ, A. Logistika – Základy logistiky. 1. Vyd. Prostějov: Computer media, 2013, 104 s. ISBN 978–80–7402–149–7
•PERNICA, P. Logistika (supply chain management) pro 21. století. 2. díl. Praha: Radix s.r.o., 2005. 536 s. ISBN 80-86031-59-4
•PERNICA, P. Logistika - pasivní prvky. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995. 144 s. ISBN 80-7079-316-3
•Pospíšil, R., Hobza, V., Puchinger, Z. Finance a bankovnictví. 1. vyd., UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI - PRÁVNICKÁ FAKULTA. Olomouc. 2006. ISBN 80-244-1297-7
•PRICE, P. M., HARRISON, N. J. Looking at Logistics: A Practical Introduction to Logistics, Customer Service, and Supply Chain Management: Access Education, 2013. 218 s. ISBN 978-1-934231-05-0
•Sahay, B. S., ed. 3PL, 4PL and Reverse Logistics, Part 2. Bradford, GBR: Emerald Group Publishing Ltd, 2006. ProQuest ebrary. Web. 25 May 2015
•SOUTHERN, R. N. Transportation and Logistics Basics. ilustrované vydání. Northwestern University: Continental Traffic Publishing Company, 1997. 375 s. A Handbook for Transportation and Logistics Professionals and Students. ISBN 978-0-9655014-0-8
•ŠIROKÝ, J. et al. Transport technology and control. Brno: Tribun EU, 2012. 237 s. ISBN 978-80-263-0268-1
•VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8
Průběh studia a komunikace
Organizační formy výuky:
• přednáška
• seminář
• tutoriál
• konzultace
Komplexní výukové metody:
• frontální výuka
• skupinová výuka - kooperace
• brainstorming
• kritické myšlení
• samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
• e-learning
1. vydání
© Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2017
Vydala: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Okružní 10, 370 01 České Budějovice
Za obsahovou a jazykovou správnost odpovídá autor