Informační a komunikační technologie Metodický koncept k efektivní podpoře klíčových odborných kompetencí s využitím cizího jazyka ATCZ62 - CLIL jako výuková strategie na vysoké škole C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení •Po úspěšném absolvování bude student schopen: •na základě přehledu o historii používat informační technologie ve výuce, •orientovat se v současných názorech na vzdělávání v informatice, •aplikovat nové znalosti a dovednosti v oblasti projektování moderních informačních systémů, •používat moderní autorské systémy, což předpokládá i rozšíření znalostí a dovedností v oblasti multimédií a vizuálního a objektově orientovaného programování, znalostí z oblasti teorie i praxe počítačů. •aplikovat výukové materiály pro eLearning. •pregnantně interpretovat výsledky. • • C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich Osnova •1. Didaktické prostředky, pomůcky, multimédia. •2. Didaktická technika. •3. Modelování. Definice. Teoretické modely. •4. Předpoklady nového dynamického počítačového modelu – vizualizace. •5. Role obrazu v kultuře. Výuka pomocí obrazu. •6. Mediální komunikace. Sociální komunikace: verbální, nonverbální komunikace. •7. Mediální výchova jako obrana proti negativním vlivům mediálních komunikací. •8. Fotografie, její historie. Digitální současnost a budoucnost. •9. Film, jeho historie, vývoj a budoucnost. Filmová technika. •10. Auditivní média, jejich historie, současnost a budoucnost. •11. Televizní svět v historii. Analog a digitál. •12. Multimédia v zrcadle doby. Filozofie médií. • • C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich Literatura •BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdìlávání. 1998.Praha: Portál. ISBN 80-7178-216-5. •BRDIČKA, B. Učení s počítačem. c1995 [cit.2017-03-10] Dostupné z WWW:< http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/ucspoc/index.html> . •COLLINS, William. Collins Cobuild Student´s Dictionary on DVD. Wilmington: Dr.Lang •DOSTÁL, J. 2009. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu.Olomouc, Vydala Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). •ENCYKLOPADIA BRITANNICA [online]. [cit. 2017-03-10]. Dostupná z WWW: . •HRUŠKOVÁ, L., 2016. Effective E-learning applied to foreign language teaching. Littera Scripta, České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, Vol. 9, č. 1, s. 33-46. ISSN 1805-9112. •HRUŠKOVÁ, L. 2013. Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách. In Andres Pavel, Vališová Alena a kol.. Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků. 1. vyd. Praha: České vysoké učení technické v Praze.7 s. ISBN 978-80-01-05287-7. •HRUŠKOVÁ, L., 2009. Online výuka jako komplexní výuková metoda. AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, 6, 3/2009, 8 s. ISSN 1214-4967. •KOPECKÝ, K. 2006. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: HANEX. ISBN:80-85783-50-9. •KOPECKÝ, K. Distanční text v kostce, čili několik rad pro začínající (ale i pokročilé) autory /online/ /cit. 26. 02. 2017/, In: http: //www.net-university.cz/text.php. •KULIČ, V. 1992. Psychologie řízeného učení. Praha, Academia. •LEWIS Ch. 1998. Multimédia. Ikar, Praha ISBN 80-7202-287-3. •MAŇÁK, J. – ŠVEC, V. 2003. Výukové metody. Brno: Paido. ISBN: 80-7315-039-5. •Švejda, G. 1990. Tvorba výukových videoprogramů SPN č. 8-91-35. •Švejda, G. 1990. Filmová estetická výchova SPN Praha 12-91-543. •ZOUNEK, J. 2009. E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita. 161 s. ISBN 978-80-210-5123-2. • • • • C:\Users\21536\AppData\Local\Temp\7zOCBEF4013\interreg_Rakousko_Ceska_Republika_RGB.jpg https://www.email.cz/download/k/vPwBms0jPnQoTvgo0jFvvGwDhdh9Jlfl9rKdiuyzDRyHOOMId1HvJLvOPRBH2skc4uZ VKBw/image001.png Fachhochschulen Oberösterreich