Information and communication technologies Methodological Concept for Effectively Supporting Key Competencies Using the Foreign Language ATCZ62 - CLIL as a Learning Strategy at the College Objectives of the subject based on learning outcomes ●Upon successful completion of this course, the student will be able to: ● use information technology in teaching based on an overview of the history, ● orientate in current views on education in computer science, ● apply new knowledge and skills in the design of modern information systems, ● use modern authoring systems, which also implies the expansion of knowledge and skills in the field of multimedia and visual and object-oriented programming, knowledge of the theory and practice of computers. ● apply learning materials for eLearning ● interpret the results. ● ● Draft ●1. Didactic means, aids, multimedia. ●2. Didactic technique. ●3. Modeling. Definition. Theoretical models. ●4. Assumptions of a new dynamic computer model - visualization. ●5. The role of image in culture. Teaching using an image. ●6. Media communication. Social communication: verbal, nonverbal communication. ●7. Media education as a defense against the negative effects of media communications. ●8. Photography, its history. Digital Present and Future. ●9. Film, its history, development and future. Film technology. ●10. Auditive media, their history, present and future. ●11. Television world in history. Analog and digital. ●12. Multimedia in the mirror of time. Philosophy of the media. ● ● Literature ●BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdìlávání. 1998.Praha: Portál. ISBN 80-7178-216-5. ●BRDIČKA, B. Učení s počítačem. c1995 [cit.2017-03-10] Dostupné z WWW:< http://omicron.felk.cvut.cz/~bobr/ucspoc/index.html> . ●COLLINS, William. Collins Cobuild Student´s Dictionary on DVD. Wilmington: Dr.Lang ●DOSTÁL, J. 2009. Multimediální, hypertextové a hypermediální učební pomůcky - trend soudobého vzdělávání. Časopis pro technickou a informační výchovu.Olomouc, Vydala Univerzita Palackého, Ročník 1, Číslo 2, s. 18 - 23. ISSN 1803-537X (print). ISSN 1803-6805 (on-line). ●ENCYKLOPADIA BRITANNICA [online]. [cit. 2017-03-10]. Dostupná z WWW: . ●HRUŠKOVÁ, L., 2016. Effective E-learning applied to foreign language teaching. Littera Scripta, České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2016, Vol. 9, č. 1, s. 33-46. ISSN 1805-9112. ●HRUŠKOVÁ, L. 2013. Sociální komunikace v sociálním softwaru a výukových platformách. In Andres Pavel, Vališová Alena a kol.. Technické, humanitní, a společenské vědy: Je možné vést v pedagogickém procesu dialog? : sborník příspěvků. 1. vyd. Praha: České vysoké učení technické v Praze.7 s. ISBN 978-80-01-05287-7. ●HRUŠKOVÁ, L., 2009. Online výuka jako komplexní výuková metoda. AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, 6, 3/2009, 8 s. ISSN 1214-4967. ●KOPECKÝ, K. 2006. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: HANEX. ISBN:80-85783-50-9. ●KOPECKÝ, K. Distanční text v kostce, čili několik rad pro začínající (ale i pokročilé) autory /online/ /cit. 26. 02. 2017/, In: http: //www.net-university.cz/text.php. ●KULIČ, V. 1992. Psychologie řízeného učení. Praha, Academia. ●LEWIS Ch. 1998. Multimédia. Ikar, Praha ISBN 80-7202-287-3. ●MAŇÁK, J. – ŠVEC, V. 2003. Výukové metody. Brno: Paido. ISBN: 80-7315-039-5. ●Švejda, G. 1990. Tvorba výukových videoprogramů SPN č. 8-91-35. ●Švejda, G. 1990. Filmová estetická výchova SPN Praha 12-91-543. ●ZOUNEK, J. 2009. E-learning – jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita. 161 s. ISBN 978-80-210-5123-2. ● ● ● ●