Struktura předkládané žádosti 1 Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2019 - 2020 ..........................................................................................................................................................................2 1.1 Institucionální plán a jeho části.....................................................................................................................2 2 Plnění stanovených cílů institucionálního plánu Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích v roce 2019..........................................................................................................................4 2.1 Specifikace dílčích cílů roku 2019................................................................................................................4 2.2 Serverové řešení..................................................................................................................................................5 2.2.1 Relevantní ukazatele výkonu.........................................................................................................................5 2.2.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019........................................................................................5 2.2.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE .............................................................5 2.4 Centrum odborné přípravy VŠTE .................................................................................................................6 2.4.1 Relevantní ukazatele výkonu.........................................................................................................................6 2.4.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019........................................................................................6 2.4.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE .............................................................7 2.5 Nástavba patra budov A a B ............................................................................................................................8 2.5.1 Relevantní ukazatele výkonu.........................................................................................................................8 2.5.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019........................................................................................8 2.5.3 Návaznost cílů obsažených v Dlouhodobém záměru VŠTE ..............................................................8 2.6 Laboratoře logistiky ........................................................................................................................................10 2.6.1 Relevantní ukazatele výkonu......................................................................................................................10 2.6.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019.....................................................................................10 2.6.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE ..........................................................11 2.7 Kariérní centrum VŠTE ..................................................................................................................................12 2.7.1 Relevantní ukazatele výkonu......................................................................................................................12 2.7.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019.....................................................................................13 2.7.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE ..........................................................13 2.8 IGS 2019/2020 ..................................................................................................................................................14 2.8.1 Relevantní ukazatele výkonu......................................................................................................................15 2.8.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019.....................................................................................15 2.8.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE ..........................................................16 3 Rozpočet a jeho čerpání v roce 2019.............................................................................................................17 Seznam tabulek................................................................................................................................................................18 2 1 Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2019 - 2020 Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích pro roky 2019 – 2020 (dále jen „IP 2019 - 2020“) plně respektuje vizi VŠTE, jíž je: „Poskytování komplexního vzdělání zaměřeného na výchovu profesně specializovaných techniků a ekonomů v rámci univerzitního prostředí“. Dále pak vychází z mise VŠTE, která je součástí Dlouhodobého záměru vzdělávací a vědecké, výzkumné, vývojové a inovační, umělecké a další tvůrčí činnosti Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích na období 2016 – 2020 (DZ 2016 – 2020), zejména z bodů:  Zkvalitňovat a dále rozšiřovat akreditace studijních programů v bakalářském a magisterském stupni studia.  Posilovat vztahy se soukromým a veřejným sektorem, zejména v regionu Jihočeského kraje.  Vytvořit multikulturní vysokoškolské prostředí v souladu s evropskými trendy.  Posilovat etiku akademického prostředí v podmínkách vysoké školy univerzitního typu. Limit pro institucionální plán VŠTE pro roky 2019 – 2020 činí 17 515 435 Kč. Konkrétní provázanost cílů s DZ 2016–2020 a rozložení finančních prostředků mezi zvolené oblasti je uvedeno v následující tabulce. 1.1 Institucionální plán a jeho části Realizace IP 2019 – 2020 navazuje na cíle DZ VŠTE 2016 – 2020 zejména v oblasti vzdělávání, výzkumu, vývoje a tvůrčí činnosti ale i otevřenosti v rámci evropského a světového prostoru, třetí role a společenské odpovědnosti a financování. Vedení VŠTE se pro roky 2019 - 2020 rozhodlo podpořit následující oblasti:  modernizovat serverové řešení jako technické zázemí pro správu tenkých klientů,  dovybavit Centrum odborné přípravy VŠTE,  zahájit nástavbu 3. NP budov A a B v kampusu školy,  vybavit IT technikou laboratoře logistiky,  zřídit a zahájit provoz Kariérního centra VŠTE,  realizovat v letech 2019 a 2020 Interní grantovou soutěž. 3 Následuje orientační rozložení finančních prostředků pro jednotlivé oblasti: Oblasti IP 2019 - 2020 Orientační alokace Souhrnný soulad aktivit se strategickými prioritami DZ 2016–2020Kč ≈ % příznak Serverové řešení 765 201 Kč 4,4 % INV. 1 Vzdělávání 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe 1.3 Cílený přístup zaměřený na studenta 1.4 Vnitřní systém zajištění kvality pedagogického procesu 2 Výzkum, vývoj a tvůrčí činnost 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko- výzkumné 2.2Kvalita, stabilita a rozvoj akademických pracovníků 2.3 Vysoký standard vědecko-výzkumné infrastruktury 3 Otevřenost v rámci evropského a světového prostoru 3.1 Mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání, výzkumu a společenských aktivit 3.2 Otevřenost studijních programů pro zahraniční studenty 5 Třetí role a společenská odpovědnost 5.1 Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích 6 Financování 6.1 Provoz Centrum odborné přípravy VŠTE 2 300 000 Kč 13,1 % INV. 2 663 087 Kč 15,2 % NEINV. Nástavba patra budov A a B 3 065 201 Kč 17,5 % INV. Laboratoře logistiky 840 000 Kč 4,8 % NEINV. Kariérní centrum VŠTE 4 378 858 Kč 25 % NEINV. IGS 2019/2020 3 503 088 Kč 20 % NEINV. Celkem 17 515 435,- 100 % Celkem neinv. 11 385 033,- 65 % NEINV. Celkem inv. 6 130 402,- 35 % INV. 4 2 Plnění stanovených cílů institucionálního plánu Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích v roce 2019 Úplná verze zprávy o plnění stanovených cílů obsahuje informace o plnění stanovených cílů institucionálního plánu VŠTE ke dni 31. 12. 2019. Části IP byly realizovány v souladu s předloženým projektovým záměrem a Dlouhodobým záměrem Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích, respektive jeho aktualizací. 2.1 Specifikace dílčích cílů roku 2019 - Serverové řešení - Centrum odborné přípravy VŠTE - Nástavba patra budov A a B - Laboratoře logistiky - Kariérní centrum VŠTE - IGS 2019 Veškeré výše uvedené aktivity jsou realizovány dle původního harmonogramu a průběžně plněny jejich cílové hodnoty. Následuje podrobný popis realizace dílčích cílů v období 1. 1. 2019 – 31. 12. 2019. 5 2.2 Serverové řešení Cílem aktivity bylo posílit IT infrastrukturu VŠTE prostřednictvím navýšení výpočetního výkonu centrálního serveru v hlavní administrativněsprávní budově D. Technické řešení podpořilo a rozšířilo možnosti zavedeného systému tenkých klientů. 2.2.1 Relevantní ukazatele výkonu Dílčí IP VŠTE 2019 - 2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 31. 12. 2020 Průběžný stav plnění k 31. 12.2019 Serverovéřešení Technická specifikace pro realizaci nákupu 0 2 1 Poptávkové řízení 0 2 1 Uzavřená smlouva s dodavatelem plnění 0 2 1 Instalace a odzkoušení funkčnosti serverových prvků 0 2 1 Tabulka 1: Relevantní ukazatele výkonu cíle 1 V průběhu roku 2019 byla připravena technická specifikace, realizováno poptávkové řízení, uzavřena smlouva s dodavatelem. Výsledkem je instalovaný systém Dell PowerEdge R740 zabezpečující vyšší výkon serveru v hlavní administrativně správní budově kampusu. 2.2.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019 Rozpočtová položka 1.2 Samostatné movité věci (stroje, zařízení): - posílení výpočetního výkonu serverovny 378 730,00 Kč 2.2.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje Serverovéřešení 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné - Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. 2.2Kvalita, stabilita a rozvoj akademických pracovníků - Vytvořit odpovídající vědecko-výzkumnou infrastrukturu (centrální laboratoře). Tabulka 2: Návaznost na cíle obsažené v DZ VŠTE 6 2.4 Centrum odborné přípravy VŠTE Realizace aktivity byla zaměřena na dvě oblasti. Investiční část měla za cíl dovybavení Centra odborné přípravy, dále jen „COP“ o investiční majetek v podobě čtyřosé CNC frézy. Neinvestiční část aktivity byla vyhrazena zřízení konstrukčně školícího centra včetně jeho materiálně technického vybavení a vytvoření odborných kurzů pro studenty školy, kteří je budou moci absolvovat formou volitelných předmětů. 2.4.1 Relevantní ukazatele výkonu Dílčí IP VŠTE 2019 - 2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 31. 12. 2020 Průběžný stav plnění k 31. 12.2019 CentrumodbornépřípravyVŠTE Technická specifikace pro zadávací řízení 0 1 1 Zadávací řízení 0 1 1 Uzavřená smlouva s dodavatelem plnění 0 1 1 Instalace zařízení a odzkoušení funkčnosti 0 1 1 Zřízené konstrukční centrum 0 1 1 Vytvořené volitelné předměty 0 2 0 Tabulka 3: Relevantní ukazatele výkonu cíle 2 V souladu s plánem došlo v roce 2019 k přípravě technické specifikace, realizaci zadávacího řízení, uzavření smlouvy s dodavatelem. Výsledkem je instalovaná a odzkoušená čtyřosá frézka. Zároveň byly realizovány přípravné práce na vytvoření konstrukčního centra COP a uskutečnila se první jednání pro potřeby vytipování volitelných předmětů. 2.4.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019 Rozpočtové položky 1.2 Samostatné movité věci (stroje, zařízení): - čtyřosá CNC fréza 2 299 000,00 Kč 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku: - materiálně-technické zabezpečení COP 117 101,61 Kč 7 2.4.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje CentrumodbornépřípravyVŠTE 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. - Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách, vznikem a činností technického konsorcia či těsnou kooperací školy s firmami Jihočeského kraje. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. 5.1 Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích Snížit nezaměstnanost absolventů pod 5 % až následně pod 3 % standardizované míry nezaměstnanosti. - Transparentní komunikace akademického prostředí s aplikační sférou ve smyslu potřeb praxe a její implementace do studijních plánů. 6.1 Provoz - Poskytování dalších služeb v rámci doplňkové činnosti – především poradenské a expertní činnosti. Tabulka 4: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE 8 2.5 Nástavba patra budov A a B Cílem aktivity je vytvořit nové učební prostory v kampusu VŠTE Okružní nástavbou třetího nadzemního podlaží dvou budov. Rok 2019 byl zaměřen na vytvoření projektové dokumentace. 2.5.1 Relevantní ukazatele výkonu Dílčí IP VŠTE 2019 - 2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 31. 12. 2020 Průběžný stav plnění k 31. 12.2019 NástavbapatrabudovAaB Projektová dokumentace 0 1 1 Stavební povolení 0 1 0 Projektová dokumentace pro provádění stavby 0 1 0 Realizace zadávacího řízení 0 1 0 Uzavřená smlouva s dodavatelem plnění 0 1 0 Zahájení stavebních prací 0 1 0 Tabulka 5: Relevantní ukazatele výkonu cíle 3 V souladu s cíli pro rok 2019 byla dodavatelem vypracována projektová dokumentace pro stavební řízení nástavby 3. NP budov A a B v kampusu Okružní. 2.5.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019 Rozpočtová položka 1.3 Stavební úpravy: - Projektová dokumentace: 384 780,- Kč 2.5.3 Návaznost cílů obsažených v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje Nástavbapatrabudov AaB 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko- výzkumné Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). - Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. 2.3 Vysoký standard vědecko-výzkumné infrastruktury Zabezpečit vysokou úroveň laboratorních prací jako předpoklad pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů školy. - Výrazné prostorové rozšíření či výstavba nové vědecké knihovny, včetně studoven, počítačových, skupinových studoven a potřebného zázemí (prostory pro volný čas studentů mezi výukou, kavárna). Prioritní cíl 5 Efektivní financování a kvalitní infrastruktura školy Zahájit přípravné práce pro přístavby patra budov A a B v kampusu Okružní Indikátor: Dokumentace pro provedení stavby 9 (Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti VŠTE na rok 2019) Tabulka 6: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE 10 2.6 Laboratoře logistiky Dovybavení laboratoří logistiky bylo naplánováno a realizováno dle plánu. 2.6.1 Relevantní ukazatele výkonu Dílčí IP VŠTE 2019 - 2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 31. 12. 2020 Průběžný stav plnění k 31. 12.2019 Laboratořelogistiky Technická specifikace pro realizaci nákupu 0 1 1 Poptávkové řízení 0 1 1 Uzavřená smlouva s dodavatelem plnění 0 1 1 Instalace PC stanic včetně periferií 0 1 1 Odzkoušení funkčnosti ve výuce 0 1 1 Tabulka 7: Relevantní ukazatele výkonu cíle 4 Dovybavení laboratoří logistiky bylo realizováno v budově Centrálních sdružených laboratoří v kampusu Okružní. Díky realizaci projektu došlo pro potřeby výuky průmyslu 4.0 k vybavení místnosti H207 24 kusy výkonnějších PC stanic včetně nezbytných periferií: - PC - Dell Preecision 3430 SFF, - monitor - Dell P2419, - rack – Synology, došlo tak k materiálně technickému vybavení laboratoří logistiky dostatečným výpočetním výkonem. 2.6.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019 Rozpočtová položka 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku: - PC stanice včetně periferií (laboratoř logistiky): 808 008,67 Kč 11 2.6.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje Laboratořelogistiky 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Transformace v produkci vědění, která stále zřetelněji opouští disciplinární logiku ve prospěch problémově zaměřeného a interdisciplinárně utvářeného poznání: problémově zaměřené učení. - Zdůrazňovat význam přenositelných kompetencí, včetně kreativity, kritického myšlení. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko-výzkumné Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). - Vybudování kvalitního laboratorního zázemí. 2.3 Vysoký standard vědeckovýzkumné infrastruktury Zabezpečit vysokou úroveň laboratorních prací jako předpoklad pro vědecko-výzkumnou činnost ústavů školy. - Výrazné prostorové rozšíření či výstavba nové vědecké knihovny, včetně studoven, počítačových, skupinových studoven a potřebného zázemí (prostory pro volný čas studentů mezi výukou, kavárna). Tabulka 8: Návaznost na cíle v DZ VŠTE 12 2.7 Kariérní centrum VŠTE Realizace aktivity je zaměřena na vznik stabilního Kariérního centra, dále jen „KC“ na VŠTE, včetně jeho nezbytného materiálně technického vybavení. Činnost tohoto centra byla zahájena v druhé polovině roku 2019 jako platforma pro studenty školy, kterým nabízí kariérní poradenství, zároveň je kontaktním místem pro potenciální uchazeče o studium na VŠTE z řad SŠ a zastřešuje platformu absolventského klubu. Kariérní a poradenské centrum se nachází v kampusu VŠTE v budově C, tedy v místě, kde je umístěn i studentský klub. 2.7.1 Relevantní ukazatele výkonu Dílčí IP VŠTE 2019 - 2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 31. 12. 2020 Průběžný stav plnění k 31. 12.2019 KariérnícentrumVŠTE Směrnice o činnosti centra 0 1 0 Materiálně technické vybavení centra 0 1 1 Zřízené pracovní pozice 0 3 3 Realizované akce pro studenty SŠ a VŠ 0 2 2 Navázané spolupráce s aplikační sférou 0 3 1 Navázané spolupráce se zahraničními institucemi 0 3 1 Správa klubu absolventů 0 1 1 Tabulka 9: Relevantní ukazatele výkonu cíle 5 V souladu se stanovenými cíli bylo vytvořeno a materiálně – technicky a personálně zajištěno KC - referent pro vztahy se středními školami - referent pro absolventy - referent pro zahraniční vztahy V roce 2019 byly pro studenty VŠTE realizovány následující akce: - Základy asertivní komunikace a self promotion (17. 10. 2019) - Požadavky zaměstnavatelů na kompetence a dovednosti absolventa, aneb Co musí absolvent splňovat z pohledu zaměstnavatele? (24. 10. 2019) KC také zaštítilo zahájení činnosti Klubu absolventů a navázání spolupráce se zahraniční institucí Harbin Institute of Technology, China. Směrnice o činnosti KC byla v průběhu roku 2019 vytvořena a připomínkována s ohledem na pilotní provoz centra, účinnosti nabyde v roce 2020. 13 2.7.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019 Rozpočtové položky: 1.3 Stavební úpravy: - protipožárních dveře KC 2 691,00 Kč 2.1.1 Mzdy včetně pohyblivých složek: 567 759,00 Kč 2.1.3 Odvody SP, ZP a příspěvek do SF 199 085,76 Kč - personální zajištění chodu KC 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku: - materiálně technické-zabezpečení KC (nábytek, IT, stav. úpravy) 1 252 891,79 Kč 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní - materiálně technické-zabezpečení KC (IT služby, instalace, montáž) 940 634,58 Kč 2.7.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje KariérnícentrumVŠTE 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. - Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách, vznikem a činností technického konsorcia či těsnou kooperací školy s firmami Jihočeského kraje. 1.2 Harmonizace profilu absolventů s potřebami podnikové praxe Zajistit implementaci teoretických znalostí do aplikační sféry. - Akcentovat účast vnějších aktérů na přípravě a revizi studijních plánů a zapojení odborníků z praxe do výuky. 1.3 Cílený přístup zaměřený na studenta Podporovat inkluzi ve vzdělávání. - Analýza studijní neúspěšnosti a návrh opatření na snížení studijní neúspěšnosti. - Analýza výsledků studentů prezenční a kombinované formy a jejich komparace. 3.1 Mezinárodní spolupráce v oblasti vzdělávání, výzkumu a společenských aktivit Vytvoření příznivého prostředí pro spolupráci se zahraničními vzdělávacími a výzkumnými institucemi (stáže studentů, akademiků a zaměstnanců, společné projekty). - Prohloubení spolupráce s evropskými vysokými školami se zaměřením na praxi. 3.2 Otevřenost studijních programů pro zahraniční studenty Vytvoření prostředí, které umožní a napomůže navýšení počtu zahraničních studentů přijatých ke studiu kompletních studijních programů i v rámci výměnných programů. - Marketingové aktivity zacílené na oslovení zahraničních zájemců o studium na VŠTE. 5.1 Nezaměstnanost absolventů v jednotlivých sledovaných obdobích Snížit nezaměstnanost absolventů pod 5 % až následně pod 3 % standardizované míry nezaměstnanosti. - Pravidelná directmailová komunikace na zaregistrované studenty a absolventy. - Komunikace na sociálních sítích s doporučeními pro budoucí kariéru. - Kariérní poradenství studentům a absolventům. - Transparentní komunikace akademického prostředí s aplikační sférou ve smyslu potřeb praxe a její implementace do studijních plánů. Prioritní cíl 2: Diverzita a dostupnost vzdělávací činnosti (Plán realizace Strategického záměru vzdělávací a tvůrčí činnosti VŠTE na rok 2019) Prohloubit spolupráci se zástupci podnikové praxe, inovovat profil studentů u jednotlivých oborů v souladu s požadavky pracovního trhu, především v jihočeském regionu Indikátor: - Počet uzavřených rámcových dohod o spolupráci - Počet studentů vykonávajících Odbornou praxi v jihočeském regionu Tabulka 10: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE 14 2.8 IGS 2019/2020 Interní grantová soutěž je programově orientovaným nástrojem institucionální finanční podpory na VŠTE, která je zaměřena na aktuální naléhavé problematiky školy. Soutěž je vyhlašována vždy počátkem kalendářního roku formou samostatných okruhů k řešení. Řešiteli navržená témata jsou posouzena komisí grantové soutěže, podpořené projekty v průběhu daného roku řešeny a jejich výsledky jsou pak na konci roku před komisí obhajovány. Pro období 2019 – 2020 byl vyhlášen následující tematický okruh:  Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů. Harmonogram soutěže roku 2019:  vyhlášení soutěže 1. 3. 2019  podávání projektů do soutěže od 5. 3. do 15. 3. 2019  zasedání komise IGS 20. 3. 2019  závěrečné obhajoby IGS 21. 11. 2019 Seznam podpořených projektů 2019 Poř. Název projektu Řešitel 1 Příprava virtuální laboratoře pro výuku studijního programu Ekonomika podniku prof. Ing. Jan Váchal, CSc. 2 SW Minitab jako nástroj pro inovaci pedagogické činnosti vybraných předmětů Ing. Lukáš Polanecký 3 Využití SW pro zpracování zkouškových testů v rámci pedagogické činnosti Katedry cestovního ruchu a marketingu Ing. Petra Martíšková, Ph.D. 4 Přípravné jazykové kurzy pro budoucí studenty VŠTE Mgr. Libuše Turinská 5 Inovace předmětu Řízení inovací v kontextu internetu věcí Ing. Marek Vokoun, Ph.D. 6 Inovace předmětu Základy podnikového práva v kontextu změn na trhu práce v České republice a Evropské unii (neobhájeno) doc. PhDr. František Stellner, Ph.D. 7 Koncepce udržitelnosti v podnikové ekonomice doc. Ing. Eva Ružinská, MBA, PhD. 8 Finanční řízení MSP - analýza nových přístupů (neobhájeno) Ing. Romana Píchová, Dis., PhD. 9 Psychologicko-podnikatelské kompetence studentů VŠTE Ing. Iveta Kmecová, Ph.D. 10 Podpora pedagogické práce akademických pracovníků KST v oblasti zpracování dat z laserového 3D skeneru a fotogrammetrického zaměření staveb Ing. Martin Dědič 11 Podpora výuky předmětu izolační materiály (IZM) Ing. Jan Plachý, Ph.D. 12 Podpora výuky předmětu izolační materiály (POS3) Ing. Jan Plachý, Ph.D. 13 EEG BF laboratoř VŠTE - Trénink špičkových výkonů RNDr. Ivo Opršal, Ph.D. 14 Inovace studijních materiálů pro výuku fyziky v navazujícím studiu RNDr. Ivo Opršal, Ph.D. 15 Implementace moderních prvků umělé inteligence používaných v dopravním inženýrství do výuky dopravně zaměřených předmětů na VŠTE Ing. Ladislav Bartuška 16 Rozšíření aplikačního a výukového potenciálu materiálové laboratoře na VŠTE Ing. Jan Podlesný 17 Podpora pedagogické práce akademických pracovníku KST a mezikatedrální spolupráce, v oblasti betonů, maltovin, cementů a vápna, inovace studijních programů na úrovni předmětů (zejména SHM, MIN, apod.) Ing. Jiří Šál 15 Tabulka 11: Seznam řešených projektů IGS 2.8.1 Relevantní ukazatele výkonu Dílčí IP VŠTE 2019 - 2020 Měřitelný ukazatel výkonu Výchozí hodnoty k roku 2018 Cílové hodnoty k roku 31. 12. 2020 Průběžný stav plnění k 31. 10.2019 Internígrantovásoutěž2019,2020 Výzva 0 2 1 Podané projekty 0 14 29 Podpořené projekty 0 10 23 Zapojený řešitel 0 10 23 Závěrečná zpráva projektu 0 10 21 Úspěšná obhajoba 0 10 21 Tabulka 12: Relevantní ukazatele výkonu cíle 6 Celkem bylo podpořeno 23 projektů, obhajoby před komisí IGS proběhly 21. 11. 2019. Úspěšně bylo obhájeno 21 projektů. 2.8.2 Finanční náročnost realizace do 31. 12. 2019 Rozpočtové položky: 2.1.1 Mzdové náklady včetně pohyblivých složek 450 800,00 Kč 2.1.3 Odvody SP, ZP, příspěvek do SF 159 675,21 Kč 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku: 541 652,53 Kč 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní: 567 333,35 Kč 2.2.3 Cestovní náhrady: 87 574,00 Kč 18 Inovace matematické části studijních programů II doc. RNDr. Zdeněk Dušek, Ph.D. 19 Vytvoření "Support Centre" pro předměty garantované KIPV RNDr. Dana Smetanová, Ph.D. 20 Inovace předmětu Dynamika s využitím matematicko-fyzikálních poznatků doc. Ing. Petr Hrubý, CSc. 21 Zlepšení průchodnosti studijních programů Ing. Květa Papoušková 22 Inovace výuky o laboratorní praktika/kurzy se zaměřením na krystalizaci, tuhnutí a analýzu struktury oceli pro studijní programy VŠTE doc. Ing. Ladislav Socha, Ph.D. 23 Inovativní přístup k výuce předmětů na Ústavu znalectví a oceňování Ing. Simona Hašková, Ph.D. 16 2.8.3 Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE Strategické priority Strategické cíle a nástroje IGS2019/2020 1.1 Profilace a diverzifikace studijních programů Zajistit profilaci školy do technických studijních oborů a programů. - Rozvíjení konceptu podpory zájmu o technické vzdělání. - Plánování a rozvíjení efektivních marketingových nástrojů za účelem propagace technického vzdělání a osvěty např. na středních školách, vznikem a činností technického konsorcia či těsnou kooperací školy s firmami Jihočeského kraje. 1.4 Vnitřní systém zajištění kvality pedagogického procesu Nastavit standardy vzdělávání a zajistiti jejich následnou evaluaci. - Poskytnout podporu začínajícím pedagogům a uvést je jak do pedagogického procesu, tak do tvůrčí a výzkumné činnosti. 2.1 Kvalita a excelence výstupů v oblasti vědecko- výzkumné Zvýšit počet výstupů v oblasti vědecko-výzkumných aktivit vykazovaných v systému RIV včetně jejich vědecké hodnoty (IF). - Interní grantová soutěž VŠTE. Tabulka 13: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE 17 3 Rozpočet a jeho čerpání v roce 2019 Tabulka 14: Čerpání rozpočtu projektu 2019 V rámci realizovaného projektu došlo k vyčerpání všech způsobilých nákladů v předepsaném poměru běžné/kapitálové prostředky. K dílčím změnám docházelo pouze na úrovni rozpočtových podkapitol, přičemž bližší určení čerpání rozpočtových položek je uvedeno u jednotlivých cílů. Pravidlo vyčlenění 10 % z příspěvku poskytnutého na naplňování cílů ve prospěch vnitřní soutěže bylo dodrženo a v rámci roku 2019 bylo přerozděleno 20,6 % rozpočtu IP v oblasti: 1. Podpora pedagogické práce akademických pracovníků a profilace a inovace studijních programů na úrovni předmětů/kurzů. Institucionální plán Vysoké školy technické a ekonomické na rok 2019 - 2020 Kapitola Rozpočet 2019 Čerpáno 2019 1 Kapitálové finanční prostředky celkem 3 065 201,00 3 065 201,00 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0,00 0,00 1.2 Samostatné movité věci (stroje, zařízení) 2 682 601,00 2 677 730,00 1.3 Stavební úpravy 382 600,00 387 471,00 2 Běžné finanční prostředky celkem 5 692 516,50 5 692 516,50 2.1 Osobní náklady 1 735 040,00 1 377 319,97 2.1.1 Mzdy včetně pohyblivých složek 1 275 765,00 1 018 559,00 2.1.2 Odměny z dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 0,00 0,00 2.1.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do SF včetně ostatních zákonných odvodů 459 275,00 358 760,97 2.2 Ostatní 3 957 476,50 4 315 196,53 2.2.1 Materiální náklady včetně drobného majetku 2 844 437,50 2 719 654,60 2.2.2 Služby a náklady nevýrobní 1 025 465,00 1 507 967,93 2.2.3 Cestovní náhrady 87 574,00 87 574,00 2.2.4 Stipendia 0,00 0,00 3 Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 8 757 717,5 8 757 717,5 18 Seznam tabulek Tabulka 1: Relevantní ukazatele výkonu cíle 1........................................................................................ 5 Tabulka 2: Návaznost na cíle obsažené v DZ VŠTE.................................................................................. 5 Tabulka 3: Relevantní ukazatele výkonu cíle 2........................................................................................ 6 Tabulka 4: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE .................................................. 7 Tabulka 5: Relevantní ukazatele výkonu cíle 3........................................................................................ 8 Tabulka 6: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE .................................................. 9 Tabulka 7: Relevantní ukazatele výkonu cíle 4...................................................................................... 10 Tabulka 8: Návaznost na cíle v DZ VŠTE ................................................................................................ 11 Tabulka 9: Relevantní ukazatele výkonu cíle 5...................................................................................... 12 Tabulka 10: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE .............................................. 13 Tabulka 11: Seznam řešených projektů IGS .......................................................................................... 15 Tabulka 12: Relevantní ukazatele výkonu cíle 6.................................................................................... 15 Tabulka 10: Návaznost na cíle obsažené v Dlouhodobém záměru VŠTE .............................................. 16 Tabulka 10: Čerpání rozpočtu projektu 2019........................................................................................ 17