Č. j. MSMT-11452/2018-5 I VYSOKÁ ŠKOLA: VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Rozvojový projekt na rok 2019 Formulář pro závěrečnou zprávu Program: Tematické zaměření: Sdílení kapacit a vytváření sítí vysokých škol v České republice d) mezinárodní spolupráce veřejných vysokých škol a podpora marketingu a prezentace vysokých škol v České republice a v zahraničí, vč. budování infrastruktury pro najímání a péči o zahraniční studenty/zaměstnance; e) pořádání festivalů, přehlídek, výstav a dalších obdobných akcí mající mimořádný charakter; f) posilování regionálního působení vysokých škol a zvyšování společenské odpovědnosti vysokých škol;_ _ Název projektu: Posílení vedoucí role univerzit v procesu přípravy a realizace Noci vědců v ČR s celonárodní působností Období řešení projektu: Od: 1/ 2019 Do: 12/2019 Dotace (v tis. Kč) Požadavek Celkem: 510 V tom běžné finanční prostředky: 510 Vtom kapitálové finanční prostředky:_ 0 Čerpáno 510 510 ZÁKLADNÍ INFORMACE Hlavní řešitel (dílčí části projektu) Kontaktní osoba (dílčí části projektu) Jméno: Ing. Pavla Náblfková Ing. Michal Žemiička Podpis: ^=>^ Fakulta/Součást Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Adresa/Web: Okružní 517/10 370 01 České Budějovice www.vstecb.cz Okružní 517/10 370 01 České Budějovice www.vstecb.cz Telefon: 775 867 034 775 867 037 E-mail: stehel@mail.vstecb.cz zemlicka@mail.vstecb.cz Jméno rektora: prof. Ing k Vochozka, MBA, Ph.D. Podpis: Datum: • - Razítko školy: Vysoká škola technická a ekonomickí v Českých Budějovicích Okružní 10 (gj ,37001 fWfludilovlLi Č. j. MSMT-11452/2018-5 I 1 ZPRÁVA 0 PRŮBĚHU ŘEŠENÍ PROJEKTU Cíle projektu Uveďte předem stanovené cíle a u každého z nich uveďte, do jaké míry byl splněn, případně důvod, proč splněn nebyl. 1 Navázání aktivní spolupráce v oblasti popularizace vědy a výzkumu s ostatními univerzitami a VŠ v ČR a posílení pozice regionálního leadera v této oblasti - vytvoření komunikační platformy Cíl byl naplněn v piném rozsahu. Naplnění cíle proběhlo na základě výměny kontaktů na přístušné úseky zapojených vysokých škoi a dalších institucí. Mimo předání kontaktů došlo i k sdílení společných dokumentů prostřednictvím cloudu, což se ukázalo jako velmi efektivní způsob udržování aktuálních dokumentů pro všechny řešitele. V neposlední řadě se osvědčily společné semináře, kde mohlo docházet k efektivní výměně informací, které byly důležité pro další rozhodování. Rovněž se osvědčila i výměna vzájemných zkušeností, které pomohly omezit rizika pro další účastníky. 2 Regionální marketingová podpora a propagace vědy a výzkumu Cíl byl naplněn v plném rozsahu. - Marketingová podpora proběhla v několika úrovních. Informace o Noci vědců byly zveřejněny v místním tisku Budějcká drbna (dostupné z odkazu: https://budeicka.drbna.cz/zpravy/spolecnost/25032-na-vste-se-vraci-noc-vedcu-tesit-se-muze-na-modreho-cukroveho-chameleona-nebo-zlatv-dest.html), dále ve školním časopise distribuovaném prostřednictvím regionální mutace novin Deník. Kromě toho byly využity webové stránky s vlastní doménou, celorepublikové stránky a sociální sítě. 3 Příprava a realizace Noci vědců 2019 v rámci svého regionu Cíl byl naplněn v plném rozsahu. Akce se uskutečnila dle plánu. Zpětná vazba účastníků byla velmi pozitivní. 4 Získání jednotné metodiky pro systematickou realizaci celonárodní akce populárně-naučného charakteru zapojených VŠ, a pro jej (případ no u aplikaci na obdobné akce na zapojené VŠ v budoucnosti Cíl byl naplněn v plném rozsahu. Metodika byla vytvořena a připomínkována ze strany vysokých škol, které byly zapojeny v projektu. Vycházela přitom ze zkušeností s pořádáním dané akce a bude využita při organizaci dalších podobných akcív budoucnu. Plnění kontrolovatelných výstupů Uveďte stanovené kontrolovatelné výstupy projektu a do jaké míry byly splněny, případně důvod, proč splněny nebyly. 1 Funkční komunikační platforma pro oblast popularizace v rámci celé ČR Výstupem je síť kontaktů, cloudové úložiště. Bez této platformy by nemohly vzniknout i další výstupy, které byly realizovány ve spolupráci se všemi VŠ v projektu. Platforma je dále využívána i pro přípravu dalšího ročníku. 2 Marketingová strategie a zajištění profesionálních marketingových nástrojů Výstupem je strategie s názvem Marketingová strategie Noc vědců 2019, kde jsou uvedeny vize a cíle Noci vědců, chování k jednotlivým cílovým skupinám, apod. 3 Manuál jednotného vizuálního stylu NV v ČR a jeho aplikace zapojenou VŠ Výstupem je Grafický manuál, ve kterém jsou uvedeny informace o používaném fontu, logách, apod. Manuál taktéž slouží k vytvoření dalších grafických výstupů. 4 Šablona webových stránek pro zapojené VŠ Výstupem je šablona webových stránek, která byla použita i ze strany vysoké školy. Využití 2 Č. j. MSMT-11452/2018-5 šablony můžete vidět z následujícího odkazu (rittp5://nocvedcu,cz/l-127-vvsoka-skola-technicka-a-ekonomicka-v-ceskych-budejovicich) 5 Implementace webových stránek NV zapojené VŠ do centrálního webového portálu NV v ČR Výstupem je samotná webová stránka vysoké škofy dostupná na adrese: https://nocvedcu.cz/l-127-vy5oka-skola-technicka-a-ekonomicka-v-ceskvch-budeiovicich 6 Modifikace mobilní aplikace pro návštěvníky NV zapojené VŠ Výstupem je aplikace s názvem Noc vědců, která je dostupná například v Appstore (pro mobily značky Apple) i Google Play. V rámci řešení došlo ke zlepšení především uživatelské přívětivosti aplikace. Toto bylo realizováno zejména celkovým přehledem vizualizací a zavedením GPS pro jednotlivé akce. 7 Realizace Noci vědců 2019 zapojené VŠ Výstupem bylo uskutečnění akce, která je doložena výše. 8 Realizované dotazníkové šetření zapojené VŠ a jeho vyhodnocení Výstupem jsou výsledky z realizovaného dotazníkového šetření. Mezi nejdůležitější zjištěné výsledky analýz patří: a) Věková struktura návštěvníků 53,13% - do 15 let 25,00% - nad 35 let 12,50% - 21 - 25 let 6,25% -26 -35 let 3,13-16-20 let b) Odkud jste se o nás dozvěděli 23% - internet 23% - od kamaráda/známého 15% - škola 12% - sociální sítě 12% - odjinud 8% - rozhlas, TV 4% z plakátu/letáčku 4%-MHD c) Je něco, co bychom mohli zlepšit? Nejčastější odpovědi jsou následující: 1) Častější konání (celodenní či vícedenní) 2) Orientace, označení budov 3) Program zaměřený více i na dospělé 4) Lepší propagace 9 Účast na 2 konferencích k NV v ČR Výstupem jsou zápisy z konferencí a informace, které vedly k úspěšnému dokončení projektu. 10 Vytvoření propagačních předmětů NV Výstupem jsou propagační předměty jako například zápisník, pastelky, termo hrnek, metr, látková taška apod._ 3 Č. j. MSMT-11452/2018-5 11 Realizovaná školení nebo účast pracovníků na konferencích zvyšujících kompetence v oblasti popularizace vědy Hlavní školení, kterého se účastnila Ing. Dita Benešová a Miroslav Vovesný, se věnovalo využití sociálních sítí pro propagaci. Dále se další akademičtí pracovníci účastnili konferencí, kde se téma popularizace vědy částečně řešilo. 12 Vytvoření jednotné metodiky pro systematickou realizaci akce populárně-naučného a celostátního charakteru pro další aplikaci na zapojené VŠ v dalších letech Výstupem je metodika (Metodika realizace vědecko-popularizační akce), která vychází ze zkušeností při realizaci akcí. Do připomínkování metodiky se zapojili všechny vysoké školy, které se účastnily projektu. Připomínkování bylo realizováno prostřednictvím komunikační platformy, vizte bodl. Změny v řešení Pokud došlo v průběhu řešení ke změnám, uveďte je, vysvětlete příčinu, v případě, že jste žádali o jejich povolení MŠMT, uveďte č. j. vyřízení této žádosti. č. Jednotlivé změny (přidejte řádky podle potřeby) Zdůvodnění (případně č. j. vyřízení žádosti na MŠMT) 1 Výměna hlavního řešitele dílčí části projektu Na pozici řešitele dílčí části projektu nahradila Ing. Vojtěcha Stehela, MBA, PhD., paní Ing. Pavla Náhlíková, provedená změna nemá vliv na projektové cíle, výstupy ani rozpočet. 2 Změna rozložení financí v položce osobní náklady Došlo k navýšení položek 2.1 a 2.2 o celkem 34tis. Kč na úkor položky 2.3 z důvodu vyplacení mimořádných odměn a z důvodu zapojení zaměstnanců školy do projektu nad rámec jejich standardních povinností. Přehled o pokračujícím projektu Pokud se jedná o pokračující projekt, uveďte, od kdy se realizuje a kolik finančních prostředků již bylo vyčerpáno. V případě, že je plánováno pokračování projektu v dalších letech, uveďte výhled do budoucna. Rok realizace Čerpání finančních prostředků (souhrnný údaj) Poznámka (případně výhled do budoucna) XXX XXX XXX Poznámka: V případě, že potřebujete sdělit další doplňující informace, uveďte je v příloze. 4 Č. j. MSMT-11452/2018-5 Specifikace čerpání finanční dotace na řešení projektu (vyplnit za celý projekt) Přidělená dotace na řešení projektu -ukazatel 1 (v tis. Kč) Čerpání dotace (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 0 í.i Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 1.3 Ostatní technické zhodnocení 0 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 510 510 Osobní náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 0 10 2.2 Ostatní osobní náklady (odměny z dohod o pracovní činnosti, dohod o provedení práce, popř. i některé odměny hrazené na základě nepojmenovaných smluv uzavřených podle zákona § 1746 odst. 2 č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) 112 136 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 38 4 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 190 190 2.5 Služby a náklady nevýrobní 160 160 2.6 Cestovní náhrady 10 10 2.7 Stipendia 0 0 3. Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 510 510 5 Č. j. MSMT-11452/2018-5 Bližší zdůvodnění čerpání v jednotlivých položkách (přidejte řádky podle potřeby) Číslo položky {viz předchozí tab.) Název výdaje a jeho zdůvodnění Částka (v tis. Kč) 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) - mimořádné odměny osob podílejících se na realizaci projektu nad rámec svých běžných pracovních úvazků za období 10/2019. 10,5 2.2 Ostatní osobní náklady - odměny z DPP realizačního týmu projektu v období 1/2019 -12/2019. 135,7 2.3 Odvody pojistného na ZP, SP, FKSP a Zák. poj - zákonné odvody na straně zaměstnavatele spojené s položkou 2.1 rozpočtu za období 10/2019. 3,8 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) - drobné propagační předměty pro akci Noc vědců 189,94 2.5 Služby a náklady nevýrobní - inzerce v časopise Návštěvník 15,43 2.5 Služby a náklady nevýrobní - propagace Noci vědců 54,45 2.5 Služby a náklady nevýrobní- publikace článku o akci Noc vědců 36,3 2.5 Služby a náklady nevýrobní - úhrada části inzerce 1/19 v periodiku s celorepublikovým dosahem 9,68 2.5 Služby a náklady nevýrobní-správa sociálních sítí a lokální propagace 24,2 2.5 Služby a náklady nevýrobní - příspěvek na tvorbu webu a aplikace 20 2.6 Cestovní náhrady - na koordinační schůzky s partnery a organizátory v rámci ČR, konference v Praze a Kutné Hoře 10 6