VYSOKÁ ŠKOLA: VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Rozvojový projekt na rok 2018 Formulář pro závěrečnou zprávu Program: Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol Tematické zaměření: b) přechod na novou strukturu studijních programů v souvislosti se zrušením studijních oborů; příprava na akreditaci studijních programů, institucionální akreditaci oblasti vzdělávání, akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem v souladu s nařízením vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství; d) plněn! požadavků stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo pokyny orgánů státní správy upravujících vnitřní organizaci a systémy vysokých škola požadavků stanovených vnitřními předpisy veřejných vysokých škol upravujících jejich organizaci a činnost. Název projektu: Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia Období řešení projekti í: J Od: 1.1. 2018 Do: 31.12. 2018 Dotace (v tis. Kč) Celkem: Vtom běžné finanční prostředky: V tom kapitálové finanční prostředky: Požadavek 260 260 0 Čerpáno 260 260 0 ZÁKLADNÍ INFORMACE Hlavní řešitel Kontaktní osoba Jméno: Ing. Jaroslav Staněk, DiS. Ing. Michal Žemlička Podpis: Fakulta/Součást Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Adresa/Web: Okružní 10, 370 01 České Budějovice; www.vstecb.cz Okružní 10, 370 01 České Budějovice; www.vstecb.cz Telefon: +420 775 867 038 +420 775 867 037 E-mail: stanek@mail.vstecb.cz zemlicka@mail.vstecb.cz Jméno rektora: prof. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Podpis: Datum: / 0 t -02- fflfl Razítko školy: "Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 10 (8) 370 01 České Budějovice 1Č 75081431 DIČ CZ75081431 1 ZPRÁVA 0 PRŮBĚHU ŘEŠENÍ PROJEKTU Cíle projektu Uveďte předem stanovené cíle a u každého z nich uveďte, do jaké míry byl splněn, případně důvod, proč splněn nebyl. Cíl 1: Struktura programů, akreditace V rámci CRP na VŠTE byly provedeny změny struktury studia tak, aby v budoucnu přechod na akreditované programy respektoval požadavky NAÚ a novely VŠ zákona, zároveň byla řešena otázka elektronické evidence studijních plánů a struktury povinných, povinně volitelných a volitelných předmětů - včetně evidence kreditových hodnot u předmětů. Cíl projektu splněn Cíl 2: Prostupnost studia - pilotní fáze V rámci IS VŠTE byly řešeny změny dané novelou VŠ zákona ve smyslu přeměny oborů na programy, změny prostupnosti studia v programech a studií se specializací. Tento postup byl koordinován tak, aby studijní IS odpovídal požadavkům SIMS. V průběhu roku 2018 byla ustanovena pracovní skupina sestávající se z ředitelů ústavů VŠTE, řízená ředitelem pro administraci studia a celoživotní vzdělávání, která analyzuje, hodnotí, a navrhuje opatření ke zvýšení prostupnosti jak na úrovni jednotlivých předmětů, tak i celkového studia. Cíl projektu splněn Cíl 3: Příprava dat pro nové potřeby manažerského rozhodování Dle požadavků novely zákona o vysokých školách došlo v podmínkách VŠTE ke změně ve vyhodnocování dat. Byly analyzovány důvody neúspěšných studií tak, aby bylo možné prostupnost studií zvýšit. Cíl projektu splněn Cíl 4: Elektronizace agend spojených s internacionalizací V průběhu roku 2018 bylo zohledněno nařízení elDAS, Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách, v oblasti internacionalizace a byly uskutečněny přípravné práce pro implementaci elektronizace agend v rámci mezinárodního studia. Cíl projektu splněn Cíl 5: Úpravy týkající se ochrany osobních údajů - uchazeči, studenti, absolventi Do IS VŠTE byla navržena a implementována řešení pro evidenci a zpracování ochrany osobních dat uchazečů o studium, studentů a absolventů tak, aby odpovídala požadavkům zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a Nařízení evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů. Cíl projektu splněn Cíl 6: Vyhodnocení projektu Práce byly koordinovány ve spolupráci s dalšími zapojenými VŠ, byl vytvořen společný návrh na další postup v roce 2019. Na společných jednáních byla zhodnocena spolupráce, náměty a byly představeny příklady dobré praxe. Cíl projektu splněn 2 Plnění kontrolova- Uveďte stanovené kontrolovatelné výstupy projektu a do jaké míry byly splněny, případně důvod, proč telných splněny nebyly. výstupů_____ Vyše uvedené cíle byly rozděleny do následujících dílčích/kontrolovaných výstupů 1. Souhrn otázek a nejasností v oblasti legislativy pro účely realizace projektu ze strany zapojených škol. Cíl projektu naplněn (souhrn otázek, jako součást přípravy na první pracovní setkání 17.5. 2018 v Brně) 2. Společný zahajovací seminář pro vyjasnění postupu, problematických okruhů, výkladů legislativy, hledání řešení a s inspirativními příklady na základě předchozího sběru potřeb ze škol. Výměna zkušeností. Cíl projektu naplněn (účast zástupců VŠTE na pracovním setkání 17. 5. 2018 v Brně) 3. Funkční infrastruktura dle potřeby každé zapojené školy a realizovaných cílů v oblasti nové struktury studia, akreditací a dat pro nové legislativní potřeby. Cíl projektu naplněn (při přípravách nových akreditací zohledněny změny dle požadavků na novou strukturu studia) 4. Zmapování a analýza formátů týkajících se prostupnosti studia na vybraných školách. Pilotní návrh nového formátu dat pro realizaci prostupnosti studia mezi univerzitami, mezi fakultami dle potřeb zapojených vysokých škol. Cíl projektu naplněn (navržen postup sledování prostupnosti studia v podmínkách VŠTE, zřízena pracovní skupina) 5. Realizace výstupů dat pro následné analýzy (ve vztahu k hodnocení kvality, evaluacím a zlepšování stavu podmínek studia, studijním výsledkům, studijní neúspěšnosti, prostupnosti studia,...). Cíl projektu naplněn (exportována data z IS, evaluační zprávy jednotlivých předmětů, účast VŠTE v šetření https://www.spokojenaskola.cz) 6. Pilotní projekt a jeho vyhodnocení v oblasti vnímání studijního a pracovního prostředí akademickou obcí pro následná manažerská rozhodnutí. Cíl projektu naplněn (účast VŠTE v šetření https://www.spokojenaskola.cz) 7. Realizace úprav vyplývajících z nařízení elDAS v oblasti studia uskutečňovaného na výměnném pobytu se zahraničními univerzitami týkající se elektronicky podepsaných dokumentů dle potřeby každé školy. Cíl projektu naplněn (přijata opatření pro implementaci elektronicky podepsaných dokumentů v mezinárodních mobilitách) 8. Úpravy studijních informačních systémů s ohledem na nové prvky ochrany osobních údajů vyplývajících z analýzy legislativních požadavků nařízení EU. Cíl projektu naplněn (IS VŠTE byl upraven tak, aby odpovídal požadavkům zákona 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a Nařízení evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů, na VŠTE byla zřízena pozice pověřence pro ochranu osobních údajů) 9. Závěrečný seminář, kde budou zhodnoceny zkušenosti, předvedeny ukázky inspirativních řešení, poskytnut prostor k diskusi a pro plány v dalším roce. Výměna zkušeností. Cíl projektu naplněn (účast zástupců VŠTE na semináři, který se uskutečnil 7.11. 2018 v Brně) 10. Závěrečná zpráva vyhodnocení projektu za rok 2018, dalšího postupu a potřebných navazujících kroků v roce 2019. Cíl projektu naplněn__ Změny v řešení Pokud došlo v průběhu řešení ke změnám, uveďte je, vysvětlete příčinu, v případě, že jste žádali o jejich povolení MŠMT, uveďte č. j. vyřízení této žádosti. č. Jednotlivé změny (přidejte řádky podle potřeby) Zdůvodnění (případně č. j. vyřízení žádosti na MŠMT) 1 Změna na pozici hlavního řešitele projektu z původně uvedené Ing. Zuzany Rowland, MBA na Ing. Jaroslava Staňka, DiS. Důvodem jsou provedené personální změny na Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání v době mezi podáním žádosti a realizací projektu. Změna oznámena MŠMT dne 12. 3. 2018 pod č. j.: VŠTE003806/2018. 1 2 Změny v čerpání rozpočtu projektu v souladu s vyhlášením CRP 2018. Rozpočet projektu byl vyčerpán v celé výši. Během řešení projektu došlo ke změnám ve struktuře čerpání přidělených finančních prostředků v souladu s vyhlášením CRP 2018 (v ppložkách 2.4 a 2.5). Důvodem jsou změny na Útvaru ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání a nutnost dovybavení tohoto úseku pro zajištění projektových cílů. Přehled o pokračujícím projektu Pokud se jedná o pokračující projekt, uveďte, od kdy se realizuje a kolik finančních prostředků již bylo vyčerpáno. V případě, že je plánováno pokračování projektu v dalších letech, uveďte výhled do budoucna. Rok realizace Čerpání finančních prostředků (souhrnný údaj) Poznámka (případně výhled do budoucna) - - - Specifikace čerpání finanční dotace na řešení projektu (vyplnit za celý projekt) Přidělená dotace na řešení projektu -ukazatel 1 (v tis. Kč) Čerpání dotace (v tis. Kč) , 1. Kapitálové finanční prostředky celkem 0 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 0 1.3 Ostatní technické zhodnocení 0 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 260 260 Osobní náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 0 0 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 130 130 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 0 0 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0 130 2.5 Služby a náklady nevýrobní 130 0 2.6 Cestovní náhrady 0 0 2.7 Stipendia 0 0 3. Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 260 260 4 Bližší zdůvodnění čerpání v jednotlivých položkách (přidejte řádky podle potřeby) Číslo položky (viz předchozí tab.) Název výdaje a jeho zdůvodnění Částka (v tis. Kč) 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr Mzdové náklady realizačního týmu projektu (hlavní řešitel, metodici vnitřního systému, administrace projektu) 130 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) IT zařízení a IT periferie pro Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání (tiskárny, monitory, digitální fotoaparát a skartovací zařízení pro referenty studijního oddělení) 104 u Materiální náklady (včetně drobného majetku) Tablet pro Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání pro vzdálený přístup do systémů školy 14 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) Pomocný a instalační materiál (klávesnice, myši, čtečky karet atp.) 12 5 VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. rektor Č.J.VSTE003806/2018 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy odbor vysokých škol (30) Ing. Jiří Johánek, DIS. ministerský rada oddělení koncepčního (300) Karmelitská 529/5, Malá Strana 11812 Praha 1 V Českých Budějovicích dne 12.3.2018 Oznámení o změně řešitele projektu Vážený pane inženýre, dovoluji si Vás informovat o změně řešitele v dílčí části Centralizovaného rozvojového projektu „Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia". Změna je realizována z důvodu personálních změn na VŠTE, které nastaly na úseku Ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání v době mezi podáním žádosti a jejím podpořením. Na pozici řešitele dílčí části projektu nahradí paní Ing. Zuzanu Rowland pan Ing, Jaroslav Staněk, DiS. S přátelským pozdravem Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 10, 370 01 České Budějovice Telefon kanceláře rektora: 3B7 842 1+4 www.vstecb.cz vochozka@mail.vstecb.cz !D datové schránky; 72pj9jc