Příloha 6.2 Košílka - navrhovaný projekt Název navrhovaného projektu Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia Řešitelský tým Hlavní řešitel: Ing. Zuzana Rowland Spoluřešitelé: Ing. Michal Zemlička Schvalovací proces Vedoucí projektového oddělení: Ing. Michal Zemlička Podpis: Připomínk y: Datum schválení: 11.10 2017 Kvestor: Ing. Jaromír Vrbka Podpis: Připomínk y: Datum schválení: 11.10 2017 Prorektor - statutární zástupce rektora: prof. Ing.,CSc. Jan Váchal Podpis: Připomínk y: Datum schválení: 11.10 2017 Rektor: doc. Ing.,MBA, Ph.D. Marek Vochozka Podpis: Připomínk y: Datum schválení: 10.10 2017 VYSOKÁ ŠKOLA: VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Rozvojový projekt na rok 2018 Formulář pro centralizované rozvojové projekty Program: Program na podporu vzájemné spolupráce vysokých škol Tematické zaměření: b) přechod na novou strukturu studijních programů v souvislosti se zrušením studijních oborů; příprava na akreditaci studijních programů, institucionální akreditaci oblasti vzdělávání, akreditaci habilitačního řízení a řízení ke jmenování profesorem v souladu s nařízením vlády č. 274/2016 Sb., o standardech pro akreditace ve vysokém školství; d) plnění požadavků stanovených obecně závaznými právními předpisy nebo pokyny orgánů státní správy upravujících vnitřní organizaci a systémy vysokých škol a požadavků stanovených vnitřními předpisy veřejných vysokých škol upravujících jejich organizaci a činnost._ Název projektu: Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia_ _ Období řešení projektu: Od: 1.1. 2018 Do: 31.12. 2018 Požadavek na dotaci ze státního rozpočtu v roce 2018 ukazatel I (v tis. Kč): Celkem: V tom běžné finanční prostředky:_ V tom kapitálové finanční prostředky:_ Na celý projekt (vyplní pouze koordinátor) Na dílčí část předkládající VŠ 260 260 ZÁKLADNI INFORMACE Koordinátor celého projektu Jméno doc. Ing. Michal Brandejs, CSc. Škola Masarykova univerzita Zúčastněné školy: Akademie múzických umění v Praze Akademie výtvarných umění v Praze Česká zemědělská univerzita v Praze České vysoké učení technické v Praze Janáčkova akademie múzických umění v Brně Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Masarykova univerzita Mendelova univerzita v Brně Ostravská univerzita Slezská univerzita v Opavě Technická univerzita v Liberci Univerzita Hradec Králové Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem Univerzita Karlova Univerzita Palackého v Olomouci Univerzita Pardubice Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Veterinární a farmaceutická univerzita Brno Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava Vysoká škola ekonomická v Praze Vysoká škola chernicko-technologická v Praze Vysoká škola polytechnická Jihlava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze Vysoké učení technické v Brně Západočeská univerzita v Plzni_ Řešitel předkládané dílčí části Kontaktní osoba Rektor Razítko školy Jméno: Ing. Zuzana Podpis: land Ing. Michal Žemlička doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Škole Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích_ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích_ Adresa/Web: Okružní 10, 370 01 České Budějovice; www.vstecb.cz Okružní 10, 370 01 České Budějovice; www.vstecb.cz Ceč Vysoká škola technická a ekon miická v Českých Budějovicích Okružní 10 (8) 370 01 České Budějovic: IČ 75081431 DIČCZ7508I43Í Telefon: +420 725 869 061 +420 775 867 037 E-mail: rowland@mail.vstecb.cz zem licka@mail.vstecb.cz 1 Každá škola (včetně té, která je koordinující) uvede charakteristiku té části projektu, kterou řeší, v následující tabulce: CHARAKTERISTIKA DÍLČÍ ČÁSTI PROJEKTU (VŠTE) Přehled o řešení projektu v roce 2017 Pokud se jedná o pokračující projekt nebo projekt navazuje na řešení obdobného projektu, uveďte, kolik finančních prostředků bylo dosud čerpáno, jak jsou plněny cíle, jakých výstupů bylo dosaženo a jak budou čerpány finanční prostředky, plněny cíle a dosaženo kontrolovatelných výstupů do konce roku 2017. Cíle stanovené v návrhu projektu Plnění plánovaných cílů a kontrolovatelných výstupů k datu předání této žádosti - - Přehled čerpání finančních prostředků k datu předání této žádosti Projekt financován od Podávaný projekt není pokračujícím projektem ve smyslu Vyhlášení centralizovaného rozvojového programu pro veřejné vysoké školy pro rok 2018. Cíle dílčí části projektu Uveďte reálné, konkrétní a termínované cíle, kterých má být dosaženo. č. Cíle (přidejte řádky podle potřeby) Termín 1 Cíl 1: Struktura programů, akreditace: V rámci změny struktury studia, tj. zrušení oborů a přechodu na programy, bude z technického pohledu řešena implementace studií dle požadavků NAÚ a novely VŠ zákona, otázka elektronické evidence studijních plánů a struktury povinných, povinně volitelných a volitelných předmětů, evidence a zpracování kreditových hodnot v systému. Vyhodnocování podmínek týkající se složení studijních plánů, evidence obsahových omezení a kontrol pro garanty, pro personální zabezpečení výuky (i s ohledem na délku udělené akreditace nebo na garanci potřebné akademické hodnosti pro danou akreditaci) a pro katalog předmětů s dopady až do tvorby nabídky studia v přijímacím řízení uchazečům. Na základě novely zákona o vysokých školách pro účely akreditací v elektronické podobě povede škola o zaměstnancích též další údaje související s novými akreditacemi (studijních programů, institucionální, habilitačních řízení a řízení ke jmenování profesorem), které bude nutné implementovat a provázat s příslušnými agendami. Jde například o další současná působení v pozici akademického pracovníka na jiných VŠ apod. Technické řešení změn nebude jednoduché, a proto se bude muset zaměřit především na snadnou orientaci pro učitele nebo garanty a zohlednit moderní technologické trendy (podporu mobilních zařízení apod.). 31. 12. 2018 2 Cíl 2: Prostupnost studia - pilotní fáze: Kromě zániku studijních oborů a vzniku programů na základě změn daných novelou vysokoškolského zákona nepůjde v informačních systémech jen o prosté změny oborů na programy 1:1, nýbrž o postupnou realizaci technických změn prostupnosti studia v programech, dělících se na hlavní a vedlejší obor, tj. sdruženého studia a studia se specializací. Přičemž tato studia budou realizována v rámci jedné univerzity, ale i v rámci spolupráce mezi univerzitami - dle potřeby každé školy. Na uskutečňování těchto studijních programů jedné školy, fakulty, oprávněného pracoviště se může podílet nejen jiná fakulta či oprávněné pracoviště téže školy, ale i jiná vysoká škola. Bude tedy nutné zjistit, jakou strukturu a rozsah by formát importovaných a exportovaných dat měl mít, aby byl vhodný pro realizaci daného studia ať už v rámci fakult nebo vysokých škol. Změny v nové struktuře studia mohou mít dopad i na změny v matrice (Sdružené informace matrik studentů, dále SIMS). Proto bude nutné, aby studijní informační systémy implementovaly potřebné změny pro předávání dat do matriky. 31. 12. 2018 2 3 Cíl 3: Příprava dat pro nové potřeby manažerského rozhodování: Se současnými technickými úpravami vyplývajícími z novely zákona o vysokých školách dochází na změny ve vyhodnocování dat. Například bude nutné upravit způsoby a aplikace související s vyhodnocováním neúspěšných studií sloužících pro podklady k identifikaci problematických důvodů při ukončování studia. Některé školy budou připravovat tyto úpravy přímo ve studijních informačních systémech, jiné budou vytvářet nadstavby nad studijním informačním systémem. Cílem je poskytnout zpracování dat jak pro potřebu své školy, tak pro účely nadřízených orgánů, jak data pro tvorbu statistických ukazatelů (kvality, výkonu,...) a vyhodnocování vysokoškolského systému, tak data pro účely efektivního financování vysokých škol. 31.12. 2018 4 Cíl 4: Elektronizace agend spojených s internacionalizací: Cílem posilování konkurenceschopnosti vysokého školství v České republice je i podpora a elektronizace agend v rámci studia uskutečňovaného na výměnném pobytu se zahraničními univerzitami tak, aby mohly být studentům poskytnuty elektronicky podepsané dokumenty dokladující výjezdy studenta, které jsou snadno ověřitelné partnerskou vysokou školou. To posiluje i propagaci českého školství vůči zahraničnímu. Zde tedy je potřebná implementace nařízení elDAS, Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 910/2014 o elektronické identifikaci a službách. 31.12. 2018 5 Cíl 5: Úpravy týkající se ochrany osobních údajů -uchazeči, studenti, absolventi: Do studijních informačních systémů bude nutné navrhnout řešení pro evidenci a zpracování ochrany osobních dat se zaměřením na uchazeče o studium, studenty a absolventy. To je možné realizovat pouze ve studijních informačních systémech, protože tyto udržují nejširší sortiment údajů těchto cílových skupin. K zákonu 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů (účinné znění) a o změně některých zákonů, přibylo Nařízení evropského parlamentu a rady 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů. Při této implementaci nastane řada povinností v podobě nově vedené dokumentace u informačních systémů zpracovávající osobní údaje. Navíc bude nutné implementace pojmout procesně, protože nestačí pouhá evidence, ale bude nutné zajistit, aby informace o korektním způsobu zpracování údajů byly sděleny jak uživateli, který je součástí procesu zpracování, tak osobám, jichž se zpracování týká (například uchazečům). Bude nutné ošetřit technicky například pseudonymizaci zpracovaných elektronických přihlášek uchazečů, dopady na interoperabilitu systémů v případě prostupnosti studia a jiné související procesní náležitosti. 31. 12. 2018 6 Cíl 6: Vyhodnocení projektu: Vyhodnocení stavu řešení na jednotlivých zapojených školách. Společný návrh pro další postup v roce 2019. Včetně zhodnocení spolupráce, námětů pro další období a návrhů sdílení příkladů dobré praxe. 31.12. 2018 Plnění kontrolovatelných výstupů dílčí části projektu Definujte konkrétní a měřitelné výstupy projektu, které budou výsledkem projektu. č. Výstup projektu (přidejte řádky podle potřeby) Cíl (uveďte číslo z předchozí tab.) Termín 1 Souhrn otázek a nejasností v oblasti legislativy pro účely realizace projektu ze strany zapojených škol. 1-5 31. 12. 2018 3 2 Společný zahajovací seminář pro vyjasnění postupu, problematických okruhů, výkladů legislativy, hledání řešení a s inspirativními příklady na základě předchozího sběru potřeb ze škol. Výměna zkušeností. 1-5 30. 6. 2018 3 Funkční infrastruktura dle potřeby každé zapojené školy a realizovaných cílů v oblasti nové struktury studia, akreditací a dat pro nové legislativní potřeby. 1 31. 12. 2018 4 Zmapovania analýza formátů týkajících se prostupnosti studia na vybraných školách. Pilotní návrh nového formátu dat pro realizaci prostupnosti studia mezi univerzitami, mezi fakultami dle potřeb zapojených vysokých škol. 2 31.12.2018 5 Realizace výstupů dat pro následné analýzy (ve vztahu k hodnocení kvality, evaluacím a zlepšování stavu podmínek studia, studijním výsledkům, studijní neúspěšnosti, prostupnosti studia,...). 3 31.12. 2018 6 Pilotní projekt a jeho vyhodnocení v oblasti vnímání studijního a pracovního prostředí akademickou obcí pro následná manažerská rozhodnutí. 3 31.12. 2018 7 Realizace úprav vyplývajících z nařízení elDAS v oblasti studia uskutečňovaného na výměnném pobytu se zahraničními univerzitami týkající se elektronicky podepsaných dokumentů dle potřeby každé školy. 4 31.12. 2018 8 Úpravy studijních informačních systémů s ohledem na nové prvky ochrany osobních údajů vyplývajících z analýzy legislativních požadavků nařízení EU. 5 31. 12. 2018 9 Závěrečný seminář, kde budou zhodnoceny zkušenosti, předvedeny ukázky inspirativních řešení, poskytnut prostor k diskusi a pro plány v dalším roce. Výměna zkušeností. 1-5 31.12. 2018 10 Závěrečná zpráva vyhodnocení projektu za rok 2018, dalšího postupu a potřebných navazujících kroků v roce 2019. 6 31. 12. 2018 Harmono- gram dílčí části Pro každý výstup identifikujte hlavní činnosti, které povedou k jeho naplnění v harmonogramu. projektu č. Hlavní činnosti (přidejte řádky podle potřeby) Termín zahájení Termín ukončení 1 Podrobná analýza novely zákona č. 137/2016 Sb. o vysokých školách ve vztahu k novým požadavkům na agendy VŠ ve smyslu nové struktury studia. 1. 1. 2018 31.12. 2018 2 Analýza používaných elektronických agend VŠTE ve vztahu k novele zákona 137/2016 Sb. o vysokých školách. 1. 1. 2018 31. 12. 2018 i 3 Revize materiálně technického zázemí pro zajištění implementace nových funkcionalit a postupů. 1, 1. 2018 31. 12. 2018 4 Implementace úprav do IS. 1.1 . 2018 31. 12. 2018 5 Účast na společných seminářích, sdílení zkušeností se zapojenými školami. 1.1 . 2018 31.12.2018 6 Závěrečné zhodnocení projektu. 1.12. 2018 31.12. 2018 4 Realizační tým Uveďte plán personálního zajištění č. Jména klíčových lidí (přidejte řádky podle potřeby) Činnosti 1 Ing. Zuzana Rowland Hlavní koordinátor činností na straně partnera projektu. 2 Ing. Michal Žemlička Hlavní kontaktní osoba a současně odpovědný pracovník za finanční řízení na straně partnera projektu. 3 Mgr. Eva Hynková Koordinátor odborných aktivit. Přehled o pokračujícím projektu Pokud se jedná o pokračující projekt, uveďte, kolik finančních prostředků bude čerpáno a jaké cíle a kontrolovatelné výstupy jsou plánovány do budoucna. Rok realizace Čerpání finančních prostředků (souhrnný údaj) Plánované cíle a kontrolovatelné výstupy 2019 - - 2020 - - 2021 - - Přehled o udržitelnosti investice/aktivity Uveďte, jak bude z rozvojového projektu podpořená investice/aktivita pokračovat a jakým způsobem bude finančně zabezpečena po ukončení rozvojového projektu. Vyhodnocení projektu k 31. 12. 2018 ukáže přesnější potřebu dalšího vývoje v oblasti studijních informačních systémů a nutnosti upgradu IS VŠTE. Běžná správa implementovaných výstupů projektu, tj. změn a úprav ve studijních informačních systémech bude v dalších letech zajištěna z běžných prostředků školy. Poznámka: V případě, že potřebujete sdělit další doplňující informace, uveďte je v příloze. 5 Každá škola (včetně té, která ie koordinující) uvede samostatný rozpočet za tu část projektu, kterou řeší, v následující tabulce: ROZPOČET DÍLČÍ ČÁSTI PROJEKTU (VŠTE) Požadavek na dotaci ze státního rozpočtu - ukazatel 1 (v tis. Kč) 1. Kapitálové finanční prostředky 0 1.1 Dlouhodobý nehmotný majetek (SW, licence) 0 1.2 Samostatné věci movité (stroje, zařízení) 0 1.3 Ostatní technické zhodnocení 0 2. Běžné finanční prostředky celkem 260 Osobní náklady: 2.1 Mzdy (včetně pohyblivých složek) 0 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr 130 2.3 Odvody pojistného na veřejné zdravotní pojištění a pojistného na sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti a příděly do sociálního fondu 0 Ostatní: 2.4 Materiální náklady (včetně drobného majetku) 0 2.5 Služby a náklady nevýrobní 130 2.6 Cestovní náhrady 0 2.7 Stipendia 0 3. Celkem běžné a kapitálové finanční prostředky 260 6 Zdůvodnění požadavků v jednotlivých položkách (přidejte řádky podle potřeby) Číslo položky (viz předchozí tabulka) Název výdaje a jeho podrobné zdůvodnění Cíl (uveďte cíl z tabulky „Cíle projektu") Výstup projektu (uveďte výstup z tabulky „Plnění kontrolovatelných výstupů") Částka (v tis. Kč) 2.2 Odměny dle dohod o pracích konaných mimo pracovní poměr. Předpokládáme, že do realizace projektu se na DPP zapojí celkem 4 osoby tj. 2 referentské pozice a 2 osoby Hlavní koordinátorky a Koordinátorky odborných aktivit. 1-6 1-10 130 2.5 Služby a náklady nevýrobní. Náklady na služby související s dodatečnou úpravou funkcionalit IS VŠTE, za účelem implementace nové struktury studia, exportů dat pro následné analýzy, řešení dle elDAS a náklady na zpracování výsledků sociologem a statistikem. 1, 3, 4, 5 3, 5, 6, 7, 8 130 Předpokládané zdroje financování projektu Uveďte, jaké jsou předpokládané zdroje financování rozvojového projektu (dotace ze státního rozpočtu, vlastní zdroje vysoké školy - uveďte jaké atd.). Zdroj financování Částka (v tis. Kč) Dotace MŠMT na CRP 2018 "Spolupráce při přípravě studijních IS na novou strukturu studia a technické řešení meziuniverzitní prostupnosti studia". 260 Souvislost s ostatními podávanými projekty Uveďte, zda je obsahově podobný projekt podáván současně v rámci centralizovaných rozvojových projektů na rok 2018. - VŠTE nepodává obsahově podobný projekt v rámci centralizovaných rozvojových projektů na rok 2018, ale zapojí se do komplementárního projektu „Komplexní řešení ochrany osobních údajů v prostředí vysokých škol". i — Počet studentu, kteří jsou do projektu zapojení/jichž se projekt týká Uveďte, jaké je zapojení studentů v rámci projektu, ať již jako příjemci podpory a/nebo jestliže se podílí na řešení projektu (přidejte řádky dle potřeby). 4 000 Vzhledem ke změnám ve struktuře studií budou jako příjemci podpory do projektu zapojeni všichni studenti VŠTE. Jméno rektora: doc. Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D. Podpis: Čestné prohlášení Prohlašuji, že aktivity, na které škola žádá finanční dotaci v rámci rozvojového projektu, nejsou financovány z jiných zdrojů. Datum: ■ÍG. iÔ. / Razítko školy: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Okružní 10 (8) 370 01 České Budějovice IČ 75081431 DIČCZ75081431 7 Vysoký škpía technický a ekonomický, v Českých (Budějovicích Okjužní 10, 370 01 České (Budějovice Ing. 9/Ĺarek^ Vochozkg., 94.(BJ%.,