AUTOR DIPLOMOVÉ PRÁCE: BC. VÍT ANDERLE VEDOUCÍ DIPLOMOVÉ PRÁCE: ING. JIŘÍ ČEJKA, PH.D. OPONENT DIPLOMOVÉ PRÁCE: ING. PAVOL MEŠKO, PH.D. Návrh modelu moderní přepravní technologie MHD v Českých Budějovicích Motivace a důvody k řešení —Osobní zájem ¡Vlastní nápady na zlepšení —Prohloubení znalostí —Praxe ¡Průzkumy —Možná inspirace pro DPMČB Zadání diplomové práce —Na základě posouzení současného stavu a zjištěných nedostatků, dojde k realizaci návrhu některých opatření pro její odstranění. Práce v sobě zahrnuje modernizované modely jeden se stávající ekonomickou zátěží a druhý model realizovaný z hlediska maximálního užitku cestujících, při přiměřených ekonomických nákladech. Metodika práce —Studium odborné literatury —Analýza DMPČB ¡Komparace s obdobně velkými podniky ¡Průzkum přesnosti linek ¡Rozhovor s řidičem MHD a konzultace s pracovníkem DPMČB ¡Relativní obsazenost spojů v pracovní den v roce 2019 —Výpočet ¡Denní ekonomické hodnoty ¡Vícekriteriální metody (WSA) — — — Dopravní podnik města České Budějovice, a.s. —Zajišťuje přepravu v ČB – 24 linek —Obsluhuje 118 096 obyvatel —Zaměstnává 196 řidičů —Vozový park tvoří – 152 vozidel MHD ¡57 trolejbusových ¡95 autobusových ¡90% nízkopodlažních vozidel —208 km tvoří délka linek —394 zastávek —105 vozidel je vypraveno v ranní špičce — Analýza současného stavu —Nejlevnější základní jízdné —V roce 2019 nejvíce přepravených cestujících ¡výhodné tarify (důchodci, studenti, aj.) —Průzkum přesnosti spojů na zastávce U Koníčka ¡Pouze 25% spojů jelo přesně v ranní špičce ¡317 minut bylo celkové zpoždění všech linek v jednom směru v 1 den ¡Nejdelší zpoždění spoje bylo 14 minut – linky č. 5 a č. 6 —Celkové denní hodnoty ¡18 575,4 km ¡2 232 spojů ¡958 741 Kč — — Návrhy řešení —Zastávky na znamení —Nová točna okolo budovy Soudu —Rozšíření preference MHD —Nový pruh pro vozidla MHD —Jízdné —Informovanost —Řidiči MHD —Nový proces kontroly jízdného — Model č. 1 —- 77 km —+ 259 spojů —958 709 Kč — — Model č. 2 —Vychází z vícekriteriální metody WSA —Navazuje na předchozí model č. 1 —Rozšiřuje noční dopravu v ČB —+ 495,1 km —+ 331 spojů —982 158 Kč Závěr —Nové návrhy ¡Zastávky na znamení ¡Nová točna autobusů kolem budovy Soudu —Model č. 1 – stejná ekonomická denní hodnota ¡Posílena trolejbusová doprava ¡Zrušena linka č. 4 ¡Autobusové linky obsluhují hlavně příměstské obce —Model č. 2 - noční doprava > + 23 449 Kč ¡Návaznost na model č. 1 ¡Maximalizace užitku cestujících — Doplňující dotazy vedoucího a oponenta práce —Je ekonomicky přijatelné u města ČB, nebo města podobné velikosti navrhovat 13 nočních linek? —1) Ako sa zmení čas prepravy obyvateľov z prímestských častí do centra podľa Vášho návrhu v modeli č. 1? —2) Na základe akej úvahy ste stanovili váhy pre kritériá pre výber variantu v modeli č. 2? —3) Zdôvodnite zavedenie 13 liniek nočnej prevádzky MHD v ČB. —4) Konzultovali ste Vaše návrhy (model č. 1 a 2) s DPMČB? Děkuji za pozornost