Návrh v kontextu vybudování nových parkovacích ploch v okrajových částech města České Budějovice Autor diplomové práce: Bc., Lukáš Reidinger Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Ondrej Stopka, PhD. Oponent diplomové práce: Ing. Štěpán Pacas V Českých Budějovicích, Leden 2023 Obsah obrázku text, podepsat Popis byl vytvořen automaticky Motivace a důvody k řešení daného problému u uAktuálnost tématu uPraktická využitelnost diplomové práce uZájem o dané téma uSnaha o snížení negativních vlivů IAD v centru města České Budějovice u u u u Cíl Práce u uDiplomová práce má za cíl analyzovat současný stav záchytných parkovišť v dopravních systémech P+R a P+G ve městě České Budějovice. Na základě zmapování stávající situace budou dále doporučena logistická řešení pro zkapacitnění vybraných parkovišť a uvedeny konkrétní návrhy na vybudování nových parkovacích ploch v okrajových částech města České Budějovice. u Výzkumné otázky u u uJsou aktuální kapacity záchytných parkovišť v systémech P+R a P+G ve městě České Budějovice dostatečné ? uExistují v okrajových částech katastrálního území města České Budějovice lokality, kde je vhodné provést zkapacitnění systému záchytných parkovišť výstavbou nových parkovacích ploch ? Případně zdali existují parkovací plochy, které je vhodné zkapacitnit. uJaký je bude kapacitní rozdíl ve smyslu celkového počtu parkovacích míst v systémech P+R a P+G před a po návrzích diplomové práce Použité metody uMetody sběru dat uVlastní pozorování uDotazování uDopravní průzkumy uAplikace základních logických postupů uAplikace metod vícekriteriálního hodnocení variant: 1.Saatyho metoda 2.Metoda ORESTE Stav před Návrhem DP Obsah obrázku mapa Popis byl vytvořen automaticky P+R Dynamo P+R Jírovcova P+G Na Dlouhé Louce P+G Sportovní hala KP Mariánské náměstí KP Senovážné náměstí KP Atrium Kritéria hodnocení jednotlivých variant uCena výstavby [Kč] uPočet nových parkovacích míst v systému záchytných parkovišť města České Budějovice uintenzita dopravy dle navádění vozidel od vstupu do města České Budějovice [os. vůz] uVzdálenost od nejbližšího napojení přilehlé komunikace I. a II. třídy [m] uDopravní obslužnost území [min] Celkový přehled řešených variant včetně jejich posouzení Návrh Stávající kapacita PS v systému ZP Navrhovaná kapacita PS v systému ZP Předpokládaná Cena výstavby (Kč) Posouzení Mladé 1 - - - Zamítnuto Mladé 2 0 150 1 500 000 Nedoporučeno Mladé 3 0 240 53 731 200 Doporučeno Rožnov 1 0 164 36 716 320 Doporučeno Rožnov 1 Etáž 0 292 58 400 000 Nedoporučeno Rožnov 2 - - - Zamítnuto Rožnov 3 - - - Zamítnuto Sportovní hala 200 495 124 000 000 Doporučeno Vltava 1 - - - Zamítnuto Vltava 1 Etáž 0 114 22 800 000 Doporučeno Vltava 2 0 98 1 500 000 Nedoporučeno Jírovcova 438 588 70 000 000 Doporučeno Tabulka seřazených, doporučených návrhů dle výsledků metody vícekriteriálního hodnocení variant Návrh Sportovní hala – Zkapacitnění Stávajícího parkoviště (Parkovací dům) Mladé návrh č. 3 – Výstavba nové parkovací plochy Rožnov návrh č.1 - Výstavba nové parkovací plochy Jírovcova – Zkapacitnění stávajícího parkoviště (Parkovací etáž) Vltava návrh č.1 - Zkapacitnění stávajícího parkoviště + jeho zařazení do systému P+R (Parkovací etáž) Pořadí 1 2 3 4 5 Stav po návrzích DP Obsah obrázku mapa Popis byl vytvořen automaticky P+R Vltava P+R Jírovcova P+R Rožnov P+G Na Dlouhé Louce P+G Sportovní hala P+R Mladé P+R Dynamo KP Mariánské náměstí KP Senovážné náměstí KP Atrium Obsah obrázku mapa Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text, směr, silnice, den Popis byl vytvořen automaticky Obsah obrázku text Popis byl vytvořen automaticky Technicko-ekonomické posouzení návrhů uNáklady doporučených návrhů jsou celkově 306 447 320 Kč uPrůměrné náklady na jedno parkovací stání jsou tedy: 318 221 Kč uV systému záchytných parkovišť města České Budějovice přibude 963 parkovacích míst uPočet parkovacích míst zařazených do systému parkování města České Budějovice vzrostl po aplikaci doporučených návrhů diplomové práce z 1 402 parkovacích míst na 2 365 parkovacích míst. To je nárůst o 40,7 % uV případě záchytných parkovišť typu P+R a P+G dojde k vzrůstu počtu parkovacích míst z 953 na 1916. To je nárůst o 101% u Porovnání stávajícího počtu parkovacích stání s doporučenými návrhy pro jednotlivé oblasti Dotazy vedoucího a oponenta diplomové práce uDotazy vedoucího diplomové práce 1.Bez dotazů uDotazy oponenta diplomové práce 1.Jsou podle Vás předpokládané ceny výstaveb v kapitole 5.6 adekvátní? 2.Je v nákladech na výstavbu parkovacích ploch zohledněna i odpovídající cena jednotlivých pozemků? 3.Je Vaše DP nějakým přínosem pro město České Budějovice? 4.V kapitole 5.4.6 zmiňujete dynamické navádění vozidel, mohl byste tento pojem lépe vysvětlit? Děkuji za pozornost u uDotazy ?