CH Racionalizace dispečerského řízení při provozních komplikacích Bc. Petra Podlešákova Vedoucí práce: doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Oponent práce: Ing. Martin Stach České Budějovice, duben 2022 CÍL PRÁCE CÍLEM PRÁCE JE NA ZÁKLADĚ ANALÝZY SOUČASNÉHO STAVU PROVÉST ZHODNOCENÍ PRÁCE DISPEČERA PŘI MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTECH A MIMOŘÁDNOSTECH. NA ZÁKLADĚ TOHO NAVRHNOUT ŘEŠENÍ, KTERÁ POVEDOU K ZEFEKTIVNĚNÍ DISPEČERSKÉHO ŘÍZENÍ VČETNĚ ZHODNOCENÍ NOVÝCH OPATŘENÍ. POUŽITE METODY • METODA SBĚRU DAT A ANALÝZA DOKUMENTŮ • METODA POZOROVÁNÍ • METODA KOMPARACE • METODA ZKUŠENOSTÍ KALKULACE NÁKLADŮ CHARAKTERISTIKA PRACE DISPEČERA DRÁŽNÍ DOPRAVY • POPIS SPOLEČNOSTI GW TRAIN REGIO A.S. • DISPEČERSKÝ APARÁT DOPRAVCE • PROGRAMY VYUŽÍVANÉ PŘI DISPEČERSKÉ ČINNOSTI • WEBCOMOST • KADR • ISOŘ • GRAPP ANALÝZA SOUČASNÉHO STAVU ŘEŠENÍ PROVOZNÍCH KOMPLIKACÍ • POPIS TRATĚ Č. 198 STRAKONICE - VOLARY STATISTIKA PROVOZNÍCH KOMPLIKACI NA TRATI Č. 198 • BĚHEM ROKU 2021 BYLO NA TRATI C. 198 EVIDOVÁNO 28 MIMOŘÁDNOSTÍ V PROVOZU DRUH MIMOŘÁDNOSTÍ ČETNOST PRŮM. DOBA ŘEŠENÍ [min.] PADLÝ OBJEKT V PROSTORU DRÁHY 9 130 PORUCHA HNACÍHO VOZIDLA 17 78 PORUCHA ZAŘÍZENÍ DRÁHY 1 25 INCIDENT MEZI CESTUJÍCÍMI 1 35 PADLY OBJEKT V PROSTORU DRAHY PORUCHA HNACÍHO VOZIDLA PORUCHA ZAŘÍZENÍ DRÁHY INCIDENT MEZI CESTUJÍCÍMI STATISTIKA PROVOZNÍCH KOMPLIKACI NA TRATI Č. 198 • BĚHEM ROKU 2021 BYLY NA TRATI C. 198 EVIDOVANÝ 4 MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI V PROVOZU DRUH MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI ČETNOST PRŮM. DOBA ŘEŠENÍ [min.] STŘET S OSOBNÍM AUTOMOBILEM 3 157 ZRANĚNÍ CESTUJÍCÍHO PŘI VÝSTUPU Z VLAKU 1 165 STŘET S OSOBNÍM AUTOMOBILEM ZRANĚNÍ CESTUJÍCÍHO PŘI VÝSTUPU Z VLAKU LOGISTIKA RESENI PROVOZNÍCH KOMPLIKACÍ • BUDE UVAZOVANÁ SITUACE, KDY STROJVEDOUCÍ VLAKU 18107 JEDOUCÍHO Z VOLAR DO STRAKONIC OHLÁSÍ V 11:25 DISPEČERSKÉMU PRACOVIŠTI, ŽE VE 45. KILOMETRU TRATI V ÚSEKU KUBOVA HUŤ - LIPKA SE NACHÁZÍ PADLÝ STROM V PROSTOTU DRÁHY, • PRED KTERÝM VCASNE A BEZPEČNÉ ZASTAVIL DRAZNÍ VOZIDLO. TATO PROVOZNÍ KOMPLIKACE JE KATEGORIZOVÁNA JAKOŽTO MIMOŘÁDNOST V PROVOZU (PRŮMĚRNÁ DOBA ŘEŠENÍ 130 MINUT). • EKONOMICKÉ A PROVOZNÍ ŘEŠENÍ NÁVRH NOVÉHO ŘEŠENÍ • NEJVETSIM PROBLÉMEM JE DOJEZDOVY CAS HZS SZ (75-85 MINUT) • STAVEBNÍM KAMENEM NOVÉHO NÁVRHU JE ZAPOJENÍ SLOŽEK DOBROVOLNÝCH OBLASTNÍCH HASIČŮ • NAVRHOVANÉ ŘEŠENÍ SOUVISÍ S OBLASTNÍM ROZLOŽENÍM JEDNOTEK DOBROVOLNÝCH HASIČŮ A MOŽNOSTI JEJICH NASAZENÍ I MIMO DENNÍ DOBU. TRAŤ Č. 198 JE POKRYTA JEDNOTKAMI SDH VOLARY, SDH LENORAA SDH HORNÍ VLTAVICE (15 MINUT) DOSAŽENÉ VÝSLEDKY • KOMPARACE NAVRHOVANÝCH RESENI Z POHLEDU ZPOŽDĚNI JEDNOTLIVÝCH SPOJŮ • EKONOMICKÝ NÁVRH 107 MINUT • PROVOZNÍ NÁVRH 62 MINUT • NOVÉ OPATŘENÍ 35 MINUT • KOMPARACE NAVRHOVANÝCH ŘEŠENÍ Z POHLEDU NÁKLADŮ VYNALOŽENÝCH NA NÁHRADNÍ AUTOBUSOVOU DOPRAVU • EKONOMICKÝ NÁVRH 2 714 KČ • PROVOZNÍ NÁVRH 4 772 KČ • NOVÉ OPATŘENÍ 2 298 KČ ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ • VYUŽÍVANÍ JEDNOTEK DOBROVOLNÝCH HASICU AAA SMYSL • SNÍŽENÍ DOPADU ZPOŽDĚNÍ NA CESTUJÍCÍ A SNÍŽENÍ EKONOMICKÉ NÁROČNOSTI REALIZACE NÁHRADNÍ AUTOBUSOVÉ DOPRAVY • SESTAVENÍ PLÁNU ZAPOJENÍ DOBROVOLNÝCH SLOŽEK IZS V PROVOZNÍ OBLASTI ŠUAAAVA DĚKUJI ZA POZORNOST OTÁZKY VEDOUCÍHO A OPONENTA • VYSVĚTLETE VYRAZ "SIMULOVANE MIMORADNOSTI V PROVOZU • BUDOU VÝSLEDKY PRACE APLIKOVANE? • JE MOŽNÉ PODLE VÁS APLIKOVAT TENTO PŘÍSTUP I NA ZBÝVAJÍCÍ DVĚ TRATĚ V RÁMCI PROVOZNÍHO SOUBORU ŠUAAAVA? w v v w v r r • ZABÝVALA JSTE SE TAKE RESENIM MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTI NA ŽELEZNICI NAPŘÍKLAD V RAKOUSKU NEBO ŠVÍCARSKU?