Bezpečnost silničního provozu, racionalizace dopravy v klidu a návrh opatření v obci Dobrá Voda u Českých Budějovic Bc. Tomáš Jech Vedoucí: Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Oponent: doc. Ing. Petr Průša, Ph.D. České Budějovice, červen 2021 C:\Documents and Settings\Petr Karlíček\Dokumenty\Marketing\Prezentace\logo kopie.jpg VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav technicko-technologický Důvody k řešení daného problému •znalost aktuální dopravní problematiky obce • •zlepšení dopravy v klidu • •zvýšení bezpečnosti pěší dopravy Cíl práce •zvýšení bezpečnosti pěší dopravy • •racionalizace dopravy v klidu • Postup řešení problematiky dopravy v klidu •rozdělení obce do 3 posuzovaných oblastí • •dopravní průzkum • •komparace Postup řešení problematiky bezpečnosti pěší dopravy •pozorování • •analýza dopravního průzkumu • Doprava v klidu – výsledky a navržená opatření •nejkritičtější oblast B •návrhem je nové kapacitní parkoviště • Nové kapacitní parkoviště •rozloha 2 256 m2 • •91 parkovacích stání • •umístění v oblasti B • •odhad ceny: 3 746 249 Kč • • Bezpečnost pěší dopravy – kritická místa a rizikové oblasti •3 kritická místa •- Kritické místo u autobusové zastávky U Křížku •- Přechod u mostu Dobrovodského potoka •- Přechod pro chodce na stykové křižovatce ulic Lázeňská a Na Vyhlídce •2 rizikové oblasti •- u autobusové zastávky U Domova důchodců •- u přechodu pro chodce u základní školy Bezpečnost pěší dopravy – kritická místa a rizikové oblasti Bezpečnost pěší dopravy – návrhy opatření •kritické místo 1 • - vodorovné dopravní značení přechodu pro chodce V 7 a, BPÚ, rozšíření chodníkové plochy, asymetrická svítidla, IP 6 na žlutozeleném fluorescenčním retroreflexním podkladu (odhad ceny = 323 760 Kč) •kritické místo 2 • - rozšíření chodníkové plochy, BPÚ, asymetrická svítidla, IP 6 na žlutozeleném fluorescenčním podkladu • (odhad ceny = 424 050 Kč) •kritické místo 3 • - rozšíření chodníkové plochy, BPÚ, IP 6 na žlutozeleném fluorescenčním podkladu • (odhad ceny = 177 365 Kč) • • Bezpečnost pěší dopravy – návrhy opatření •riziková oblast 1 • - BPÚ, asymetrická svítidla, IP 6 na žlutozeleném fluorescenčním podkladu (odhad ceny = 309 500 Kč) •riziková oblast 2 • - optická psychologická brzda (odhad ceny = 35 000 Kč) •ukazatel rychlosti Zeus - (odhad ceny = 825 000 Kč) •ukazatel rychlosti Light - (odhad ceny = 65 000 Kč) • Závěr •návrh nového parkoviště • • •návrhy opatření pro zvýšení bezpečnosti pěší dopravy • • •finanční zhodnocení navržených opatření Děkuji za pozornost Otázky vedoucího a oponenta •V oblasti přechodu pro chodce u základní školy navrhujete aplikovat tzv. optickou psychologickou brzdu s akustickým efektem. Domníváte se, že pozitiva akustického efektu z hlediska motorové dopravy budou v této lokalitě (blízkost okolní zástavby, základní škola) převažovat nad jeho negativy (hluk a vibrace - zdraví obyvatel resp. dětí při výuce ve škole)? •Jakým způsobem dopravní infrastruktura ovlivňuje bezpečnost provozu? Existuje také kvalitativní ohodnocení a srovnání mezi jednotlivými státy? Má vliv zvýšení kapacity dopravy v klidu na plynulost dopravy a minimalizace dopravních kongescí?