Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Analýza výlukových činností Autor práce: Bc. Šárka Štěrbová Vedoucí práce: doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA Oponent práce: Ing. Martin Stach České Budějovice, červen 2021 Motivace k řešení daného problému uAktuální téma u uPraxe v oboru u uVyužití získaných znalostí v praxi u u Cíl práce u Cílem práce je na základě analýzy současného stavu provést zhodnocení výlukových prací v drážní dopravě. u Zhodnocení bude provedeno z hlediska ekonomických a bezpečnostní dopadů výlukových činností. u Návrhem bude zpracování metodického pokynu, který povede k zefektivnění výlukových prací ze zvoleného hlediska. u Výzkumný problém uSoučasný způsob realizace výluk u uPřesun realizace výluk do nočních hodin u uBezpečnost při výlukách u Použité metody uSběr dat uAnalýza dokumentů uPozorování uSnímkování uDedukce uIndukce uKomparace uWhat-If Výsledky a přínos práce Náklady na realizaci výluk Provozovatel drážní dopravy – náklady za ND [Kč] Provozovatel dráhy – mzdové vícenáklady [Kč] ROV Stávající Noční Úspora Stávající Noční Úspora 93087 82 544 30 954 51 590 32 313 28 899 3 414 93132 308 518 206 080 102 438 68 316 28 899 39 417 Výsledky a přínos práce Rozbor nákladů na prevenci x pracovní úraz Pracovní úraz Časový interval Náklady [Kč] Tříštivá zlomenina a rozbití hlavy 8 měsíců 658 569 Prevence Časový interval Náklady Zhodnocení rizik 1 měsíc/1 půl roku 50 000 Školení 1 ročně 5 000 Kontrola dodržování předpisů 1 týdně 48 000 Celkem 103 000 Shrnutí u uEkonomické a časové hledisko Øpřesun výluk do nočních hodin u uBezpečnostní hledisko Ømetodický pokyn Øaktualizace předpisu Øvyšší frekvence školení Ø Doplňující dotazy vedoucího práce udoc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D., MBA uBude práce využitá v praxi? u uZ jakých hledisek lze posuzovat výluky? Doplňující dotazy oponenta práce uIng. Martin Stach uObecně jsou výluky z hlediska drážní dopravy problematická záležitost a jejich dobré naplánování je klíčové pro celou funkčnost systému železniční dopravy a zajištění systémových návazností na ostatní veřejnou drážní a linkovou dopravu. V práci jsou zmíněny dva ROV a jejich rozbor. Bylo by možné upravit oba ROV tak, aby výluka trvala co nejkratší dobu a bylo využito více pracovních čet, popřípadě dělat výluku v celé trati najednou v dvousměnném, případně trojsměnném provozu? u uJe možné zohlednit riziko poklesu tržeb z jízdného z důvodu nevyužití vlaku cestujícími vzhledem k neochotě přestupovat při probíhající výluce na NAD či jen z obavy o nestihnutí navazujícího přípoje? u Děkuji za pozornost. Bc. Šárka Štěrbová