Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Návrh pro racionalizaci procesu zásobování stravovacích zařízení Policie České republiky Autor práce: Bc. Jan Dvořák Vedoucí práce: Ing. Ondrej Stopka, PhD. Oponent práce: prof. Ing. Václav Cempírek, Ph.D. České Budějovice, červen 2021 1 Motivace a důvody k řešení daného problému ´Využitelnost v praxi ´ ´Aktuálnost tématu ´ ´Dostupnost potřebných informací ´ 2 Cíl práce ´Analýza současného stavu distribučních cest ´Aplikace zvolených metod za účelem: ´Alokace nové centrální jednotky (lokačně alokační metoda těžiště) ´Stanovení optimálního přepravního plánu (hladový algoritmus) ´Optimalizace nalezené přepravní trasy (Vogelova aproximační metoda) ´ 3 Metodika práce 4 Analyzovaná společnost ´Organizační složka státu: Krajské ředitelství policie České republiky Středočeského kraje ´Část organizace: Odbor správy majetku – Proviantní oddělení ´Sídlo: Na Baních 1535, 156 00 Praha 5 ´Činnost organizační složky: správa oblastí logistického řetězce výroby, dopravy a distribuce stravovacích jednotek pro zaměstnance složek Policie ČR ´Množství analyzovaných vstupů: 22 zásobovaných středisek 5 6 Mapa Analýza stávajícího stavu ´Průměrný počet měsíčních objednávek : 10 203ks ´ ´Statistiky dopravní služby: 7 Trasa A B Vzdálenost (km) 295,2 321,6 Časová náročnost (h) 4 h 32 min 5 h 35 min Vzdálenost/měsíc(km) 6199,2 6753,6 Spotřeba/měsíc (l) 657,12 540,29 Náklady na PH (Kč) 20 896,52 17 181,22 Aplikace vybraných metod ´Lokačně – alokační metoda těžiště: výpočet optimálních souřadnic nového centrálního bodu a interpretace vhodných variant ´1. OOP Kouřim, 2. ÚO PVJ Mnichovice, 3. OOP Říčany, 4. OOP Sadská 5. SPŠ Sadská. ´Saatyho metoda párového srovnávání: stanovení jednotlivých kritérií, vah a aplikace hodnot do metody PRIAM 8 Aplikace vybraných metod ´Metoda PRIAM: redukce vstupních hodnot zpřísňováním aspiračních úrovní a následný výběr vhodné varianty ´ ´ ´ ´ ´ ´ ´ ´ ´1. aspirační úroveň 2. aspirační úroveň 3. výběr 9 K1 vzdálenost zi (km) K2 rozloha objektu (m2) K3 množství objednávek (ks) K4 napojení na infrastrukturu (km) OOP Kouřim 1,41 800 35 5,3 ÚO PVJ 1,64 680 155 5,2 OOP Říčany 1,76 310 67 2,9 OOP Sadská 2,19 465 225 4,8 SPŠ Sadská 2,35 3222 2031 6,7 Váha 0,480 0,327 0,048 0,126 Aspirační úr. 2 400 2031 6,7 Aplikace vybraných metod ´Hladový algoritmus: sestavení diagramu a nalezení optimálních tras ´Trasa A 114km/2h 10min ´Trasa B 339km/5h 10min 10 Aplikace vybraných metod ´Vogelova aproximační metoda: aplikace hodnot získaných hladovým algoritmem a následná optimalizace jednotlivých tras A a B ´Trasa A 105km/1h 6min ´Trasa B 336km/4h 51min 11 Interpretace výsledků Vzdálenost (km)/měsíc (21dní) Spotřeba paliva (l) / měsíc (21dní) Náklady na PH/měsíc Původní stav 12952,8 1197,41 38077,64 Kč Hladový algoritmus 9504,6 823,83 26197,80 Kč Optimalizace 9258,9 798,21 25383,08 Kč 12 Celková úspora ujetých kilometrů 3693,9 km/ 28,52 % Celková úspora pohonných hmot 399,2 lit/ 33,34 % Celková finanční úspora za měsíc 12694,56 Kč Děkuji za pozornost 13 Doplňující otázky oponenta ´Jak byl Váš návrh přijat managementem PČR? 14