VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Ústav technicko-technologický Analýza, kapacitní posouzení a návrh opatření zvyšující bezpečnost dopravy na průsečné křižovatce silnic I/3 a III/1572 ve městě Kaplici C:\Documents and Settings\Petr Karlíček\Dokumenty\Marketing\Prezentace\logo kopie.jpg Bc. Aleš Císař Vedoucí práce: Ing. Bc. Jiří Hanzl, Ph.D. Oponent práce: Ing. Vladislav Zitrický, PhD. České Budějovice, červen 2021 Motivace a důvody k řešení daného problému •získání více informací • •zjištění, zda průsečná křižovatka vyhovuje z hlediska bezpečnosti silničního provozu a kapacity • •zvýšení bezpečnosti silniční dopravy v dané lokalitě • Cíl práce •zjištění intenzity a směrovosti dopravního proudu •posouzení kapacity průsečné křižovatky •navržení příslušných opatření za účelem zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu v dané lokalitě •investiční posouzení Rozdělení diplomové práce •Teoreticko-metodologická část §průsečná křižovatka §bezpečnost dopravy •Aplikační část §stanovení intenzity dopravy a prognóza intenzit §zjištění kapacity průsečné křižovatky §návrh opatření §investiční posouzení Použité metody •dopravní průzkum • •metody kapacitního a investičního posouzení návrhů • •analýza • • Zátěžový diagram intenzit dopravy křižovatky silnic I/3 a III/1572 Porovnání ročních průměrů denních intenzit dopravy RPDI roční průměr denních intenzit dopravy RPDI (hlavní tah silnice I/3) stanovené dopravním průzkumem 2. 12. 2020 9067 voz/den roční průměr denních intenzit dopravy RPDI (hlavní tah silnice I/3) stanovené sčítáním dopravy ŘSD 2016 11 963 voz/den prognózovaná výhledová hodnota RPDI (hlavní tah silnice I/3) pro rok 2020 13 451 voz/den Posouzení úrovně kvality dopravy úroveň kvality dopravy křižovatky na hlavní komunikaci A úroveň kvality dopravy křižovatky na vedlejší komunikaci C •průsečná křižovatka v dané lokalitě kapacitně vyhovuje Navržená opatření ze směru České Budějovice Obsah obrázku mapa Popis byl vytvořen automaticky Navržená opatření v oblasti průsečné křižovatky Obsah obrázku mapa Popis byl vytvořen automaticky Navržená opatření ze směru Dolní Dvořiště Obsah obrázku mapa Popis byl vytvořen automaticky Cenové zhodnocení návrhů opatření Návrh opatření Množství Cena bez DPH Cena s DPH P 6 včetně montáže a příslušenství 2 3 500,- 4 235,- P 4 + E 3b 2 4 250,- 5 143,- V 6b (plast) 2 7 000,- 8 470,- Protismykový pás (Rocbinda) 738,5 m2 615 417,- 744 655,- C 4a + sloupek, výkop, betonáž, objímky, montáž 4 7 500,- 9 075,- Z 4b + objímky, montáž 4 3 252,- 3 935,- Optická psychologická brzda (akustický efekt) 2 60 000,- 72 600,- Baliseta (Z 11h) s montáží a kotvící patky 12 16 200,- 19 602,- Střední dělicí ostrůvek 2 6 610,- 8 000,- výkop a betonáž sloupků 2 3 000,- 3 630,- doprava - 2 000,- 2 420,- Celkem: 881 765 Kč včetně DPH. Shrnutí •zjištěn a porovnán roční průměr intenzit dopravy RPDI •průsečná křižovatka v dané lokalitě kapacitně vyhovuje •na základě dopravní nehodovosti stanoveny návrhy opatření za účelem zvýšení bezpečnosti •stanovení investičního posouzení • •Děkuji za pozornost Odpovědi na otázky vedoucího a oponenta •V závěru práce uvádíte investiční posouzení (ocenění) Vámi navržených opatření - jakým způsobem (v případě jejich realizace) budou tyto náklady hrazeny konečnému dodavateli stavby, když část Vámi navržených úprav se nachází na silnici I. třídy a část na silnici III. třídy v odlišném vlastnictví (ŘSD ČR x SÚS JčK)? •Bola kapacita križovatky dostatočná aj v roku v 2016, keď merania intenzity dopravy boli uskutočnené počas prieskumu vykonaného „Ředitelstvím silnic a dálnic ČR“? • •Neuvažovali ste z vybudovaním okružnej križovatky, keď v úvodnej časti píšete, že vznikajú kongescie počas dopravných špičiek? • •Aký je priemerný pobyt na križovatke vodiča, ak potrebuje odbočiť vľavo z vedľajšej cesty III/1572 na hlavnú cestu I/3? •