OBHAJOBA DIPLOMOVÉ PRÁCE Autor DP: Bc. Veronika Knobová Vedoucí DP: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. 2021 File:Valeo Logo.svg - Wikimedia Commons Soubor:Logo Všte.jpg – Wikipedie Návrh optimalizovaného plánu testování funkčnosti inteligentních dopravních systémů •Cíl DP: vytvoření plánu pro ověření funkčnosti inteligentních dopravních systémů na modelovém projektu • •Motivace •Zvýšení efektivity testování ve společnosti Valeo •Plošné uplatnění optimalizačního nástroje na konkrétní projekty Obsah •Teoretická část DP •Metodika •Praktická část DP •Představení společnosti Valeo •Testování funkčnosti inteligentních dopravních systémů •Požadavky na testování •Routeplan •Rozhodovací strom •Ganttův diagram •Otázky vedoucího DP •Otázky oponenta DP •Závěr Teoretická část DP •ADAS systémy (= pokročilé asistenční systémy pro řidiče) •Prvek dopravní telematiky •Např.: asistent jízdy v dopravní kongesci, parkovací asistent, detekce únavy řidiče,... • •Testování softwaru (jednotek, integrace, systému) • •Bezpečnost ADAS funkcí (ISO 26262, ISO 21448) • •Praktické provedení testů Metodika •Analýza požadavků modelového projektu • •Plánování pomocí serveru maps.google.com • •Ganttův diagram • •Rozhodovací strom Představení společnosti Valeo •Přední dodavatel v oblasti automotive • •Specializace ve vývoji ADAS systémů (Pokročilé asistenční systémy pro řidiče) • •Další specializace •Klimatizace, stěrače, světlomety, svíčky,… • •Výrobní závody v ČR •Rakovník, Humpolec, Žebrák, Podbořany • Testování funkčnosti inteligentních dopravních systémů •Nahrávání stanovených podmínek v reálném silničním provozu (sběr dat) • •Testovací vozidlo vybaveno měřící technikou •PC, datové úložiště •testovaný senzor + referenční senzory • •Cíl testování •ověření funkčnosti, stability a bezpečnosti systému Požadavky na testování •Orientace provozu • •Seznam požadovaných zemí • •Typ vozovky • •Světelné podmínky • •Celková délka kampaně max. 20 týdnů •V případě překročení limitu -> pokuta Routeplan Routeplan_VB_Rural Routeplan_VB_Highway Zdroj: Google Maps (28.3.2021) Zdroj: Google Maps (28.3.2021) Rozhodovací strom Počet vozidel Počet týdnů nahrávání Počet týdnů v servisu Počet týdnů celkem 1 47 7 54 2 24 3 27 3 17 2 19 4 14 2 16 8 6 0 6 •Pravidelný servis po šesti týdnech nahrávání • •Pokuta za překročení stanového limitu = 1050 jednotek/týden Ganttův diagram Otázky vedoucího DP •„Ztotožnila sa s Vašim návrhom aj firma?“ • •Ano, návrh byl implementován na reálný projekt, který momentálně úspěšně probíhá. Otázky oponenta DP •„Ako je možné eliminovať riziko nedostatočnej kapacity servisu?“ • -Doprovodné vozidlo se servisním technikem -Plánování testování mimo hlavní sezónu vytíženosti servisu (přezouvání pneumatik) - •„Ktoré činnosti sú kritické pri tvorbe projektu?“ • •Návrh architektury a ovládání měřící techniky ve vozidle •- Stabilita systému -Nutné důkladné školení -Vzdálená podpora vývojového týmu „Aká je kritická cesta v plánovanom projekte?“ Závěr •Cílem je oplimalizace testování ADAS systémů • •Optimální varianta: •3 vozidla •19 týdnů •Cena = 17760 jednotek •Cena v případě jednoho vozidla = 44520 jednotek • •Snížení nákladů o 60 % oproti použití jednoho vozidla Děkuji za pozornost!