Autor diplomové práce: Bc. Lucie Chalupná Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. §Cíl práce § §Teoretická část §Legislativa §Teorie upevnění nákladu § §Aplikační část §Společnost XY §Současný stav §Vlastní návrhy § §Shrnutí §Doplňující dotazy § §Cílem práce je návrh metodiky upevnění nákladu na silničním vozidle ve vybrané firmě ve smyslu podmínek Směrnice EU 2014/47. Součástí návrhu bude ekonomické zhodnocení dopadů platnosti směrnice na náklady na přepravu ve vybrané firmě. §Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích § §Vyhláška č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích § §České technické normy § §Směrnice EU 2014/47 §Třecí přivazování Přivazovací popruhy ze syntetických vláken §Předmět podnikaní § §Současný stav § §Upevnění nákladu § §Současný stav § §Vázací body § § § §Přivazovací popruhy Druh vozidla Počet vozidel/přívěsů Počet popruhů Cena celkem Návěsová souprava 6 14 71 064 Kč Položka Nedostatky Posouzení nedostatků Menší nedostatek Závažný nedostatek Nebezpečný nedostatek B Jedna či více částí nákladu není řádně umístěna. Bez závad C Vozidlo není vhodné pro naložený náklad (jiný nedostatek než nedostatky uvedené pod bodem 10). Bez závad D Jasné nedostatky týkající se nástavby vozidla (jiný nedostatek než nedostatky uvedené pod bodem 10). Bez závad 10 Vhodnost vozidla 10.1 Přední stěna (je-li použita pro zabezpečení nákladu) 10.1.1 Zeslabení částí korozí či deformacemi x 20.3 Použitá zařízení pro upevnění nákladu 20.3.2 Označení (např. praporek / značka konce) chybí nebo je poškozené, ale jinak je zařízení v dobrém stavu x Norma Čelní stěna Zadní stěna EN 12642 XL 50 % užitečného zatížení 30 % užitečného zatížení EN 12642 L 40 % užitečného zatížení, maximálně 5 000 daN 25 % užitečného zatížení, maximálně 3 100 daN §Máte nějaké aktuální informace o řešení nalezeného problému v softvéru ze strany CSPSD? § §Akými spôsobmi sa dajú motivovať dopravcovia k dodržiavaniu noriem na upevnenie tovaru? § §Aké budu vplyvy zavedenia novej smernice na náklady dopravcov (okrem úpravy dopr. prostriedkov)?