TERMINÁL KOMBINOVANÉ DOPRAVY NEMANICE Autorka diplomové práce: Bc. Zdeňka Lipoldová Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Oponent diplomové práce: Ing. Bc. Jiří Hanzl, PhD. OBSAH „Cíl práce „Kombinovaná doprava v ČR „Napojení na dopravní síť „Výkony „Manipulační zařízení „Interní infrastruktura terminálu „Ekonomické porovnání variant „Vícekriteriální analýza „Návrh prostorové dispozice jednotlivých variant „Doplňující dotazy „ „ „ CÍL PRÁCE „Cílem práce bylo navrhnout revitalizační opatření ke znovuzprovoznění terminálu kombinované dopravy v Nemanicích: „základní parametry terminálu, „technické vybavení, „technologie dopravní obsluhy terminálu, „uspořádání jednotlivých prvků. „Variantní návrh bude obsahovat zhodnocení pomocí vybrané metody multikriteriálního hodnocení. 2010 2012 2013 2014 2015 2016 celkem IPJ 656 287 808 932 863 925 904 136 958 264 1 010 242 NAPOJENÍ NA DOPRAVNÍ SÍŤ SILNIČNÍ SÍŤ ŽELEZNIČNÍ SÍŤ – NEMANICE, SOUČASNÝ STAV VÝKONY „odhad 46 000 TEU/rok, 29 052 IPJ/rok, 117 IPJ/den „ Intermodální přepravní jednotka TEU Podíl na objemu IPJ ks / rok TEU / rok malý kontejner 1 2/6 9 684 9 684 velký kontejner 2 2/6 9 684 19 368 silniční návěs 2 1/6 4 842 9 684 výměnná nástavba 1,5 1/6 4 842 7 263 MANIPULAČNÍ PROSTŘEDKY Manipulační prostředek Průměrná doba manipulace (s) Potřebný počet (ks) stohovací vůz 225 4 kolejový portálový jeřáb 131 2 portálový jeřáb na pneumatikách 172 3 INTERNÍ INFRASTRUKTURA TERMINÁLU „manipulační koleje: potřebná délka 1066,5 m = 2 koleje ā 700 m „deponovací plochy: „ malé a velké kontejnery 717 m² „ silniční návěsy 743 m² „ výměnné nástavby 557 m² „technologie obsluhy terminálu: metoda smíšená, jednookruhový systém „ EKONOMICKÉ POROVNÁNÍ VARIANT Varianta Manipulační zařízení hlavní (€) Manipulační prostředek doplňující (€) Pojezdová dráha, zpevněné plochy (€) Náklady celkem (€) V1 - stohovací vůz 1 800 000 0 2 385 000 4 185 000 V2 - kolejový portálový jeřáb 7 000 000 450 000 3 755 000 11 205 000 V3 - portálový jeřáb na pneumatikách 4 000 000 900 000 1 845 000 6 745 000 VÍCEKRITERIÁLNÍ ANALÝZA „Srovnávací kritéria „K1 – náklady varianty „K2 – náklady na provoz „K3 – náklady na údržbu „K4 – průměrná doba pracovního cyklu „K5 – personální potřeba k obsluze zařízení Varianta K1 K2 K3 K4 K5 TOPSIS WSA Celkové pořadí V1 - stohovací vůz 4185 52 23040 225 16 3. 3. 3. V2 - kolejový portálový jeřáb 11205 37 26920 131 8 1. 1. 1. V3 - portálový jeřáb na pneumatikách 6745 59 16000 172 12 2. 2. 2. Váha kritéria 0,09 0,3 0,08 0,27 0,27 PROSTOROVÁ DISPOZICE – STOHOVACÍ VOZY KOLEJOVÉ PORTÁLOVÉ JEŘÁBY PORTÁLOVÉ JEŘÁBY NA PNEUMATIKÁCH DOPLŇUJÍCÍ DOTAZY „Vedoucí práce „„Předložila jste Vaše řešení dotčeným stranám – kraj, SŽDC?“ „ „Oponent práce „„Myslíte si, že do doby zprovoznění obchvatu Severní tangenta bude reálně možné zpřístupnit, byť jen dočasně, TKD Nemanice přes obytnou zástavbu? Jaká v tom spatřujete rizika?“ DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST