RACIONALIZACE SVOZNĚ-ROZVOZNÍCH AKTIVIT VE VYBRANÉ SPOLEČNOSTI VYSOKÁ ŠKOLA TECHNICKÁ A EKONOMICKÁ ÚSTAV TECHNICKO-TECHNOLOGICKÝ Soubor:Logo vste.jpg – Wikipedie Autor diplomové práce: Bc. Tomáš David Vedoucí diplomové práce: Ing. Ondrej Stopka, PhD. OBSAH PREZENTACE •Cíl práce •Struktura diplomové práce •Představení použité metodiky práce •Představení vybrané společnosti •Představení řešeného problému •Technické zhodnocení pro jednotlivé trasy •Výsledná podoba obsluhovaných tras •Ekonomické zhodnocení pro jednotlivé trasy •Výsledné zhodnocení plánovaných úspor •Závěr •Otázky oponentky práce •Prostor pro dotazy státní zkušební komise • • CÍL PRÁCE Cílem této diplomové práce je analyzovat stávající svozně-rozvozní aktivity ve vybrané společnosti a navrhnout patřičná opatření v kontextu zefektivnění daných činností s jejich technicko-ekonomickým zhodnocením. STRUKTURA DIPLOMOVÉ PRÁCE Teoretická část •Logistika •Doprava •Distribuce •Operační výzkum •Literární rešerše Aplikační část •Metodika práce •Představení vybrané společnosti •Představení řešeného problému •Optimalizace rozvozových tras •Technicko-ekonomické zhodnocení výsledků práce Závěr PŘEDSTAVENÍ POUŽITÉ METODIKY PRÁCE PŘEDSTAVENÍ VYBRANÉ SPOLEČNOSTI •Vybraná společnost MB Sving s. r. o. •Na trhu od roku 1990 •Dominantní postavení na trhu •Divize: •Divize úklidové techniky •Divize CHEMO •Divize STAVO •Divize GASTRO • •www.sving.cz Slavíme 30 let logo SVING PŘEDSTAVENÍ ŘEŠENÉHO PROBLÉMU •Zvýšený turistický ruch: vyšší poptávka odběratelů – kempy a restaurační zařízení • •Pokrytí sezónní poptávky: březen až listopad; 4 rozvozové dny, každý den všechny trasy • •Celkem 32 vrcholů • •Trasy A, B, C – výchozí matice vzájemných vzdáleností bodů TECHNICKÉ ZHODNOCENÍ PRO JEDNOTLIVÉ TRASY VÝSLEDNÁ PODOBA OBSLUHOVANÝCH TRAS C:\Users\TOM\Documents\ŠKOLA\Diplomka\TA DIPLOMKA!!!\Trasa A Routin Smart Route Planner.jpeg C:\Users\TOM\Documents\ŠKOLA\Diplomka\TA DIPLOMKA!!!\Trasa B Routin Smart Route Planner.jpeg C:\Users\TOM\Documents\ŠKOLA\Diplomka\TA DIPLOMKA!!!\Trasa C Routin Smart Route Planner.jpeg A B C EKONOMICKÉ ZHODNOCENÍ PRO JEDNOTLIVÉ TRASY VÝSLEDNÉ ZHODNOCENÍ PLÁNOVANÝCH ÚSPOR ZÁVĚR •Očekávaná celková úspora paliva po zavedení nových tras je až 13 199,55 Kč, respektive 5,27 % (počítáno se stejnou cenou paliva). •Snížení dopravního výkonu podniku o 4 212 km/rok. •Trasa A - snížení dopravního výkonu o 7,08 % a o 3,66 % snížení času obsluhy. •Trasa B - snížení dopravního výkonu o 1,82 % při 0,52% zvýšení času obsluhy. •Trasa C - snížení dopravního výkonu o 7,16 % a o 2,6 % snížení času obsluhy. •Nelze vybrat nejlepší použitou metodu: Routin – 3/3 nejkratší trasa; Maďarská metoda 2/3 nejrychlejší trasa => nutná komparace více metod. •Nelze odhadovat přesný ekonomický dopad po pandemii SARS‑CoV‑2 => „každá optimalizace rozvozových tras, která podniku minimalizuje nějaké finanční náklady byť jen nepatrně, bude vítanou pomocí k tomu, aby podnik přežil i v dalších letech.“ • OTÁZKY OPONENTKY PRÁCE •Uveďte důvody proč vybraná společnost, nezajišťuje přepravu zboží ke svým zákazníkům dodavatelským způsobem? • • •Jakým způsobem by se dal změnit týdenní rozvozový plán, případně jak by jste změnil vozidlový park společnosti? • • •Existuje možnost zpětného vytěžování vozidel od odběratelů? Máte-li doplňující dotazy, rád je zodpovím. DĚKUJI ZA VAŠI POZORNOST C:\Users\TOM\Downloads\20200310_160829.jpg