Logistické zabezpečení evakuace Základní školy Dukelská •Autor práce: •Vedoucí práce: •Oponent práce: • •České Budějovice, červen 2019 •Bc. Martin Jodl •doc. Ing. Rudolf Kampf, Ph.D. •Ing. Jindřich Ježek, Ph.D. Cíl diplomové práce •Cílem diplomové práce je logistické zabezpečení evakuace základní školy. Na základě analýzy současného stavu evakuačního plánu navrhnout patřičná opatření pro zajištění rychlé a bezpečné evakuace při mimořádných situacích. Výzkumné otázky 1.Lze optimalizovat evakuační plán školy? 2. 2.Jsou komunikační cesty zabezpečené? 3. 3.Lze dobu evakuace zkrátit? Použité metody •Analýza dokumentů •Komparace a dedukce •Pozorování a dotazování •Experiment •Metoda CPM Základní škola Dukelská •Postavena v r. 1912 •Nyní 2 stupně 1. – 9. třídy •700 žáků •66 zaměstnanců • Technické vybavení školy pro požární bezpečnost ANO NE Přenosné hasicí přístroje ✓ Hlásiče požáru X Signalizace požáru X Ventilátory X Protipožární dveře ✓ Požární hydranty ✓ Technické dorozumívací prostředky ANO NE Kamery ✓ Školní rozhlas ✓ Požární únikový plán ✓ Značky únikových cest a východů ✓ Záznam cvičné evakauce – Graf CPM Výsledky •Návrh nového evakuačního plánu • •Návrh vytvoření chráněné cesty • •Nové bezpečnostní tabulky • •Technické vybavení • Chráněná cesta https://www.fireglass.com/products/glass/firelite-plus/img/FLplus-3-slider.jpg Bezpečnostní tabulky ZnaÄ�enà schodiÅ¡tÄ› - 1.NP https://www.j-shop.cz/1330-large/atrapa-bezpecnostni-kamery.jpg https://www.zabezpecovaci-zarizeni.cz/inshop/catalogue/products/pictures/b_ja-82st.jpg Celkové náklady Technické prostředky Cena [Kč] Požární dveře 90 000,- Bezpečnostní značky 50,- až 200,- Kamery 50 000,- (+ datové uložiště 3000,-) Počítat a monitor 15 000,- Detektory 13 200,- Celková částka 170 170,- Doplňující otázky vedoucího práce •Budou vaše opatření realizovaná? • •Jaké další opatření (ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti evakuace) lze realizovat? Doplňující otázky oponenta práce •Autor v práci několikrát použil pojem neefektivní (efektivní) šířka únikových komunikací. Čím je tato efektivnost dána? Je to podle nějaké normy? •Zabýval se autor i myšlenkou, že by se žáci druhého stupně mohli seznámit s evakuačním plánem i v rámci výuky nějakého vhodného předmětu? •Náklady uvedené v kap. 4.16 by nesla škola nebo zřizovatel školy? Děkuji za Vaši pozornost