Revitalizace panelových sídlišť Diplomová práce Autor diplomové práce: Bc. Ondřej Martíšek Vedoucí diplomové práce: Ing. arch. Filip Landa Oponent diplomové práce: Ing. Jan Zugárek Logo_vste.jpg V Českých Budějovicích, Leden 2018 Obsah 1.Motivace 2.Cíl práce 3.Metody 4.Panelové sídliště obecně 5.Problémy sídliště Máj 6.Urbanistický návrh 7.Doplňující otázky 8. 8. Motivace —Aktuálnost tohoto problému (zavádění modrých zón) —Problematika se týká širokého spektra obyvatel —Obsáhlost tématu – historické řešení zasahující do dnešní doby i do budoucna, urbanistický i technický pohled na danou problematiku C:\Users\DELL\Desktop\KHR4b12fd_maj.jpg Zdroj: https://1gr.cz/fotky/idnes/13/051/cl6/KHR4b12fd_maj.jpg Cíl práce —Cílem diplomové práce je historický pohled na realizaci sídlišť, rešerše českobudějovických sídlišť a návrh architektonické studie konkrétního objektu zvyšující standard bydlení v dané lokalitě. Použité metody §Studium odborné literatury a aktuálních článků týkající se dané problematiky § §Terénní obchůzka a průzkum českobudějovických sídlišť § §Návrh urbanistické studie obchodního domu a podzemního parkoviště v programu AutoCad § §Odborné konzultace Důvody vzniku panelové výstavby §Rapidní přírůstek obyvatel § §Rychlá a ekonomická výstavba § §Komfortní bydlení Výhody a nevýhody —Výhody: -rychlá a levná výstavba -menší chybnost — —Nevýhody: -konstrukční vady panelových domů -odloučenost, absence sociálního vybavení Zdroj: Vlastní Českobudějovické sídliště —Lidická třída —(1959-1965, 4 500 obyvatel) — —Pražské sídliště —(1965-1976, 9 000 obyvatel) — —Sídliště Vltava —(1975-1987, 13 500 obyvatel) — —Sídliště Máj —(1981-1991, 18 000 obyvatel) — — Zásadní nedostatky sídliště Máj —Nedostatek parkovacího stání, převážně v centrální části sídliště — —Chybějící restaurace Zdroj: Vlastní Řešení: návrh podzemního parkoviště + obchodního domu -Podzemní parkoviště s přístupem z ulic K. Štěcha a V. Volfa s kapacitou 108 míst, propojeno s obchodním domem - —- Obchodní dům se supermarketem, třemi obchody a restaurací pro 80 osob Umístění Zdroj: Google maps C:\Users\DELL\Desktop\s.jpg Zdroj: Google maps C:\Users\DELL\Desktop\dip 2.jpg Zdroj: Vlastní Situace C:\Users\DELL\Desktop\sit.jpg Půdorys 1.PP Zdroj: Vlastní C:\Users\DELL\Desktop\1PP.jpg Půdorys 1. NP Zdroj: Vlastní C:\Users\DELL\Desktop\1NP.jpg Otázky vedoucího práce — Které z budějovických sídlišť považujete za urbanisticky nejhodnotnější? — — Sídliště na Pražském předměstí – dostatek občanské vybavenosti i parkovacích míst, umístění blízko centra, urbanisticky povedený koncept (nepůsobí jako šedý monolitický kolos). Jaký je vás osobní názor na stavbu komunitního centra Máj od ateliéru SLLA? Povedený architektonický projekt, změnil bych masivní betonovou konstrukci za lehčí ocelový skelet, zvláště pak mohutné schodiště. Otázky oponenta práce Jaký máte názor k omezení přístupu OA na sídliště? Jsem názoru, že omezení přístupu automobilů není adekvátním řešením, dopravní obslužnost je základem sociální i ekonomické prosperity, problematika nedostatku parkovacích míst musí být řešena jinými metodami než omezováním přístupu (podzemní a nadzemní parkoviště, lepší návaznost spojů MHD…). Nezhorší se spíše dopravní situace v dané lokalitě s nárůstem dalších parkovacích míst? Nemyslím si, že by došlo ke zhoršení dopravní situace, naprostá většina parkovacích míst je určena pro rezidenty bydlící v okruhu 1 km od podzemního parkoviště. Děkuji za pozornost