• Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Projekt novostavby vysokoškolských kolejí v rozsahu DPS Autor diplomové práce: Bc. Aleš Kaňkovský Vedoucí diplomové práce: Ing. Vladimír Nývlt, MBA, Ph.D. Oponent diplomové práce: Ing. Tomáš Vrbka České Budějovice, červen 2017 Struktura prezentace •Cíl diplomové práce •Motivace a důvody k řešení daného problému •Výběr lokality •Architektonické a konstrukční řešení •Dispoziční a provozní řešení •Stavební fyzika •Dosažené výsledky a přínos práce •Závěrečné shrnutí – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 2 Cíl diplomové práce •„Cílem této diplomové práce je vypracování projektové dokumentace pro provedení stavby. Předmětem práce je vytvoření studie dispozičního řešení objektu a její následné rozpracování do projektové dokumentace dle vyhlášky č. 499/2006 Sb. § 3 - Dokumentace pro provádění stavby v částech D.1.1 až D.1.4.“ • • • • 3 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 Motivace a důvody k řešení daného problému •Aktuálnost dané problematiky •Vhodné realizační podmínky •Rozšíření znalostí v oboru projektování pozemních staveb •Využití poznatků v praxi •Zpracování na základě vlastních zkušeností se studentským ubytováním • 4 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 5 Výběr lokality a územní řešení I •Areál Vysoké školy technické a ekonomické v Českých Budějovicích •V souladu s územně plánovací dokumentací města České Budějovice •Umístění na základě budoucí koncepce rozvoje areálu VŠTE •Vymezení nových hranic areálu • Obrázek č. 1: Situace Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 6 Výběr lokality a územní řešení II Obrázek č. 2: Vizualizace Zdroj: Vlastní Obrázek č. 3: Vizualizace (2) Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 7 Architektonické a konstrukční řešení I •Architektonické řešení •Půdorysný tvar písmene L •Čtvercový základ o rozměru hrany 50 m •Hloubka křídel 15,2 m •Šest nadzemních podlaží, nepodsklepený •1.NP zázemí pro personál a hosty, kavárna, posilovna •2.NP – 6.NP ubytování, • společenské místnosti •Výška objektu +20,615 m •Střecha plochá •Bezbariérové užívání • • • • • • • • Obrázek č. 4: Vizualizace (3) Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 8 Architektonické a konstrukční řešení II •Konstrukční řešení •Železobetonový monolitický deskový skelet se ztužujícími jádry •Založení na ŽB základové desce, ŽB základovém • roštu a velko-průměrových pilotách •Výplňové obvodové zdivo z broušených cihel •Vnitřní nenosné zdivo z broušených cihel •Stropy tvoří ŽB lokálně podepřená deska •Schodiště ŽB monolitická dvouramenná s • mezipodestou •Dva evakuační výtahy •Zateplení TI z EPS, XPS a MW • • • • • • • • • Obrázek č. 5: Řez Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 9 Dispoziční a provozní řešení I •Navrhované kapacity stavby •Zastavěna plocha: 1 296,37 m2 •Obstavěný prostor: 26 724,7 m3 •Užitná plocha 1.NP: 1 140,64 m2 •Užitná plocha 2.NP – 6.NP: 5 x 1123,26 m2 •Užitná plocha celkem: 6756,94 m2 •Počet ubytovacích buněk: 55 (z toho 5 pro ZTP) •Počet ubytovacích pokojů: 110 (z toho 10 pro ZTP) •Počet ubytovacích osob: 220 (z toho 10 pro ZTP) •Počet pracovníků: 8-9 •Počet osob ostatní: 40 posilovna • 40 kavárna • • • • Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 10 Dispoziční a provozní řešení II •Půdorys 1.NP / část A • • • Obrázek č. 6: Půdorys 1.NP/A Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 Dispoziční a provozní řešení III •Půdorys 1.NP / část B • • • 11 Obrázek 7. : Půdorys 1.NP/ B Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 12 Dispoziční a provozní řešení IV •Půdorys 2.NP / část A (typické podlaží) • • • Obrázek 8. : Půdorys 2.NP/A Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 13 Dispoziční a provozní řešení IV •Půdorys 2.NP / část B (typické podlaží) • • Obrázek 9. : Půdorys 2.NP/B Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 14 Dispoziční a provozní řešení V •Pohledy • • Obrázek 10. : Pohledy Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 15 Stavební fyzika •Navrhované konstrukce odpovídají požadavkům dle ČSN 73 0540 – 2 (2011) •Podlaha U = 0,190 W/m2.K < U,N = 0,45 W/m2.K •Obvodová stěna U = 0,104 W/m2.K < U,N = 0,75 W/m2.K •Střecha U = 0,177 W/m2.K < U,N = 0,24 W/m2.K •Klasifikace energetické náročnosti budovy kategorie B • • Obrázek 11. : En. štítek Zdroj: Vlastní Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 16 Dosažené výsledky a přínos práce •Zpracování čtyři hlavních částí projektové dokumentace v rozsahu dokumentace pro provedení stavby dle vyhlášky č. 499/2006 Sb. § 3 - Dokumentace pro provádění stavby v částech D.1.1 až D.1.4. •Architektonickým a konstrukčním řešením zajištěno bezpečné a pohodlné užívání stavby pro daný účel •Návrh v souladu se všemi platnými právními předpisy, vyhláškami a normami •Rozšíření areálu VŠTE s ohledem na stávající zástavbu a budoucí rozvoj Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 17 Závěrečné shrnutí •Cíl práce byl splněn • •Práce dále zahrnuje: •Dispoziční studii •A. Průvodní zprávu •B. Souhrnnou technickou zprávu •C. Situační výkresy •D.1.1 Architektonicko-stavební řešení •D.1.2 Stavebně konstrukční řešení •D.1.3. Požárně bezpečnostní řešení •D.1.4 Technika prostředí staveb • • • • • • • Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 Děkuji za pozornost 18 Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017 19 Doplňující dotazy vedoucího a oponenta •Doplňující dotazy oponenta diplomové práce: • •„Proč jsou všechny sloupy stejného průřezu?“ • •„Jaký jiný konstrukční systém by bylo možno použít?“ • • Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Bc. Kaňkovský Aleš, Červen 2017