Obsah ´Cíl práce ´Historie města Jindřichův Hradec ´Teoretické shrnutí ´Použité dokumenty ´Dopravní infrastruktura v Jindřichově Hradci ´Intenzita dopravy + vlastní průzkum problému ´Výběr stavební plochy ´Vytvoření konceptů parkovišť ´Shrnutí ´ ´ Cíl práce ´Cílem práce bude praktický návrh zvýšení kapacity parkovacích míst pro nákladní automobily ve vybrané lokalitě. ´ ´Hlavní vybraná lokalita: Jindřichův Hradec Historie Jindřichova Hradce ´Další názvy: Nova domus, Gradecz, Neuhaus ´Vznik: rok 1293 (rod Vítkovců), od roku 1410 již pod názvem Jindřichův Hradec ´Počet obyvatel: 21 419 (k 31. 12. 2016) ´Železniční infrastruktura: ´První vlaková souprava v Jindřichově Hradci – rok 1887. ´„Jindřichohradecká úzkokolejka“ (trasy Obrataň – Jindřichův Hradec a Jindřichův Hradec – Nová Bystřice). ´Silniční infrastruktura: ´Do roku 1750 významné město mezi Prahou a Vídní => Haberská stezka Městský úřad v Jindřichově Hradci ´Potřeba materiálů k vypracování diplomové práce. ´ ´Špatná komunikace (z pěti oslovených úředníků, nikdo nespolupracoval). ´ ´Neochota řešit problémy. ´ ´ Teoretické shrnutí ´Racionalizace nákladních vozidel (rozměry) ´Pracovní režim řidičů nákladních vozidel – AETR ´Zákazy jízd ´Právní předpisy pro stavbu parkovacích ploch podle ČSN (ČSN 73 6056) ´Prostorové uspořádání parkovacích stání ´Současný stav parkovacích kapacit v ČR ´Psychologie profesionálního řidiče Nejdůležitější využité dokumenty ´Prognóza intenzit automobilové dopravy ´ČSN 73 6110 – Projektování místních komunikací ´ČSN 73 6056 – Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel ´Dopravní politika ČR pro období 2014 – 2020 s výhledem do roku 2050 ´Manuál pro komplexní dopravní koncepci (Jindřichův Hradec) ´Strategický plán rozvoje města Jindřichův Hradec 2015 – 2020 ´ Sčítání dopravy z roku 2010 ´Technické podmínky TP 65 a 133 Hlavní podmínky pro model parkoviště ´Kamerový hlídací systém ´Placené parkování ´Oplocený pozemek ´24 hodinový provoz ´Parkovací stání pro nákladní i osobní vozidla ´Restaurační zařízení ´Sociální zařízení ´Bezdrátové připojení k internetu Dopravní infrastruktura Intenzita dopravy a rozpočet města RPDI (voz/den) LN SN SNP TN TNP NSN TV Všechny dny 9932 3623 415 1287 627 3039 21056 Pracovní den (Po – Pá) 12087 4429 525 1575 795 3850 25780 Volné dny (mimo svátky) 4549 1613 136 564 205 1007 9238 2015 – 2019 0,55% 2035 – 2039 0,46% 2020 – 2024 0,59% 2040 – 2044 0,36% 2025 – 2029 0,59% 2045 – 2050 0,24% 2030 – 2034 0,54% - - Prognóza intenzity dopravy Intenzita dopravy Rozpočet 2014 2015 2016 2017 Saldo 30 mil. Kč - 40 mil. Kč 53 mil. Kč - 34 mil. Kč Rozpočty města Jindřichův Hradec Současná „parkoviště“ Vlastní průzkum + návrh počtu míst Místo/Měsíc Září Říjen Listopad Prosinec Leden Únor Celkem 1 9 11 11 14 11 6 62 2 8 9 12 15 6 9 59 3 16 28 27 28 18 23 140 4 5 18 9 15 12 9 68 5 10 11 15 18 14 10 78 6 16 32 16 36 24 15 139 7 45 91 91 98 83 61 469 8 12 26 22 18 18 12 108 9 5 9 8 19 6 5 52 10 23 55 65 63 39 32 277 11 14 30 17 35 23 21 140 12 5 11 9 14 6 4 49 13 16 35 18 32 26 23 150 Celkem 184 366 320 405 286 229 X Průměr všedního dne: 16 + 15 + 22 + 15 + 19 + 25 = 112 : 6 18,6 Průměr o víkendu: 35 + 36 + 30 + 33 + 29 + 30 = 193 : 6 32,16 Průměr o státních svátcích: 30 + 25 + 47 + 35 = 137 : 4 34,25 Inspirace z domova a zahraničí Lišov Würzburg - Norimberk Pozemky + schválený pozemek ´Parkovací plocha se musí nacházet na jedné z nejfrekventovanějších silnici I. třídy ve městě. ´Na pozemku, který bude využit pro stavbu, se musí nacházet nebo alespoň v co nejkratší vzdálenosti inženýrské sítě (minimálně voda, elektřina). ´Parkovací plocha musí být v oblasti, v níž se nachází v co nejkratší vzdálenosti obchod s potravinami. ´Parkovací plocha musí být v oblasti, v níž se nachází v co nejkratší vzdálenosti autobusová zastávka městské hromadné dopravy. ´ Návrh č. 1 Návrh č. 2 Výběr nejlepší varianty a teoretické využití TOPSIS Systém parkování Nabíjecí stanice Parkovací automat Počet míst Bezpečnost Návrh č. 2 5 5 1 5 5 Návrh č. 1 3 1 5 3 4 Váhy 0,4 0,15 0,05 0,1 0,3 CSD 2010 NSN (μ) Vlastní výzkum Počet (λ) Všechny dny 126,6 voz/h Všechny dny 29 (průměr) Pracovní dny 160,4 voz/h Pracovní dny 19 Víkend 41,95 voz/h Víkend 33 Rozpočet Položka Popis Přímé náklady (bez režií a zisků) v Kč Celková výměra Celková cena Cena / m2 Montáž / m2 Celkem / m2 Oplocení Betonové tvárnice – tl. 150 mm 1 430 Kč 209 Kč 1 639 Kč 810 m2 1 327 590 Kč Povrch parkoviště Cementobetonový kryt – tl. 180 mm 619 Kč 83 Kč 702 Kč 7 770 m2 5 454 540 Kč Povrch místní komunikace Kryt asfaltového betonu – tl. 60 mm 467 Kč 51,90 Kč 518,90 Kč 405 m2 210 154,50 Kč Položka Popis Přímé náklady (bez režií a zisků) Celková výměra Celková cena Cena / m Montáž / m Celkem / m Obrubník Betonový - silniční 441 Kč 35,10 Kč 476,10 Kč 97,5 m 46 419,75 Kč Odvodnění Betonový žlab pro nákl. vozidla 2 460 Kč 35,80 Kč 2 495,80 Kč 105 m 262 059 Kč Doplněk komunikace Zpomalovací práh - plastový 1340 Kč 154 Kč 1494 Kč 3 m 4 482 Kč Položka Popis Přímé náklady (bez režií a zisků) Celkový počet Celková cena Cena / kus Montáž / kus Celkem / kus Dopravní značky Výstražná trojúhelníková 2 480 Kč 84,40 Kč 2 564,40 Kč 2 5 128,80 Kč Šestihranná STOP 3 220 Kč 84,40 Kč 3 304,40 Kč 2 6 608,80 Kč Informační čtvercová 2 870 Kč 84,40 Kč 2 954,40 Kč 4 11 817,60 Kč Telematické značení – parkoviště 4 260 Kč 84,40 Kč 4 344,40 Kč 2 8 688, 80 Kč Osvětlení Veřejné osvětlení 5 520 Kč 0 Kč 5 520 Kč 8 44 160 Kč Položka Cena za m3 Výměra / m3 Celková cena Restaurace 7 450 Kč 2 000 14 900 000 Kč Sociální zařízení 3 860 Kč 500 1 930 000 Kč Hrubé celkové náklady 24 211 649,25 Kč Truck Parking Europe ´Truck Parking Europe je největší evropská, bezplatná platforma pro nalezení HGV parkovišť . ´Eviduje 24 947 parkovišť se 329 174 parkovacími místy. ´Nalezne nejbližší volné parkoviště pro nákladní vozidla včetně mimodálničních parkovišť. ´Zjistí, která parkoviště jsou stále volná. ´ Shrnutí ´Byl vytvořen koncept modelu parkoviště pro nákladní vozidla. ´Byly splněny všechny koncepty, které byly řečeny. ´Značka parkoviště musí být označena na každé silnici vedoucí do města. ´Parkoviště pro nákladní vozidla bude muset financovat soukromý subjekt. ´Spolupráce s městem na vyhlášce, která omezí parkovaní nákladních vozidel mimo místa tomu určená. ´Systém záchytných parkovišť => podmíněn vstupem silného investora. ´ Otázka oponenta diplomové práce ´ ´ ´ ´Bude Váš návrh využit? PROSTOR NA DOTAZY