Diplomová práce Hodnocení radonu ve stávajících objektech a návrh opatření proti průniku radonu do konkrétního vybraného objektu ve třech variantách Autor bakalářské práce: Bc. Miloslav Vít, DiS Vedoucí bakalářské práce: doc. Dr. Ing. Luboš Podolka České Budějovice, Únor 2017 •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický • Motivace a důvody k řešení daného problému l- Stavební zaměření l- Souvislost s mojí pracovní náplní l- Získané zkušenosti z praxe l- Aplikovatelnost ve stavební praxi l- Zajímavé téma l •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Cíl práce •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický •Cílem práce je zpracování textové části s popisem měření a výskytu radonu ve stávajících objektech a návrhy opatření vedoucí ke snížení koncentrace radonu pod směrné hodnoty. Je vybrán konkrétní objekt, pro který bude vypracován návrh řešení tří variant : a) pro OAR menší než 600 Bq/m3 b) pro OAR v intervalu 600-1200 Bq/m3 c) pro OAR vyšší než 1200 Bq/m3. Jednotlivé varianty obsahují výkresovou část: situaci, půdorysy, řezy a detaily. Úvod do problematiky l- Radioaktivní zátěž člověka l- Radon v podloží l- Radon v objektech l l •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Vlastní objekt l- Lokalita l- Stavba l l l •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Použité metody l- Měření SÚRO l- Odběr půdního vzduchu l- Měření plynopropustnosti •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Návrh opatření l- Varianta „A - OAR menší než 600 Bq/m3“ l- Varianta „B - OAR v intervalu 600 - 1200 Bq/m3“ l- Varianta „C - OAR vyšší než 1200 Bq/m3“ l •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Dosažené výsledky a přínos práce l l- Náklady na provedení opatření l l- Přínos práce l l- Kontrola provedených opatření l l l l l •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Stručné závěrečné zhodnocení lTímto došlo k naplnění cíle diplomové práce, která tak může poskytnout přehled této problematiky v praxi. •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický Otázky oponenta l1) Jaké zeminy, příp. horniny tvoří základovou půdu stavby? l l2)Jak hodnotíte plynopropustnost zemin /hornin podle odporu při odsávání vzorků půdního vzduchu? l l3) Jaký vliv má venkovní a vnitřní teplota vzduchu na transport radonu v objektu? •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický lDěkuji za pozornost •Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický